Varför inte mångkultur?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Instämmer helt i förutom att stötta folk med moroten. Piskan verkar tydligen behövas i alla getton.

När är det dags att ta av sig offerkoftan och sluta tycka synd om alla som inte är svenskar.
Korvis har redan bemött dig lite men en sak önskar jag få förklarat för mig: Vad har 5% med saken att göra?? (Vi bortser då ifrån att den är fel...) Är siffran för låg tycker du??? Borde andelen flytingar som kommer till Sverige vara högre fins, vad jag vet bara två lösningar: Förbjud invandring från västeuropa, eller låt den största gruppen (återvändande svenskar, som ju sällan har flyktingstatus) stå sitt kast för att ha flyttat ut. Den andra metoden för att öka nadelen är att ta hit fler flyktingar. Vilken lösning föredrar du och vid vilken andel flyktingar tycker du att vi har en bra balans???
Som sagt: Vad har 5% med min, eller din, människosyn att göra?

jag vet inte helt vad du menar med offerkoftan eller tycka synd om alla som inte är svenskar, förutom då att det ser ut som en fin retorisk grej. Om folk kommer från ett land där man spränger bomber, skjuter ihjäl folk och barnen riskerar att trampa på minor när de leker, där talibaner vill stena din dotter för att hon gå i bara ben eller bara sakanar mat, trygghet och andra självklarheter så är det knappast en offerskjorta man har på sig.
Den som har offerskortan på sig är ju du! Du gnäller över alla problem som du upplever p.g.a. att barn får gå i skolan. På något vis gör det djupa hål i din plånbok, stör din känsla för rätt och fel och gör att du förlorar status och privlegier. Din existens och ditt sätt att leva verkar hotat av andra, d.v.s. invandrare, så offret är ju du.

Jag hoppas även att du inte kommer att försöka fostra dina barn med en alltför stor tilltro till piskan. Finns få saker som är så studerade inom psykologin som piskan, vilken visat sig vara ett synnerligen udda, svårkontrollerat och ineffektivt vapen. Det finns nog en anledning till att din chef inte drar in din lön om du gör ett dåligt arbete...

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Korvis har redan bemött dig lite men en sak önskar jag få förklarat för mig: Vad har 5% med saken att göra?? (Vi bortser då ifrån att den är fel...) Är siffran för låg tycker du??? Borde andelen flytingar som kommer till Sverige vara högre fins, vad jag vet bara två lösningar: Förbjud invandring från västeuropa, eller låt den största gruppen (återvändande svenskar, som ju sällan har flyktingstatus) stå sitt kast för att ha flyttat ut. Den andra metoden för att öka nadelen är att ta hit fler flyktingar. Vilken lösning föredrar du och vid vilken andel flyktingar tycker du att vi har en bra balans???
Som sagt: Vad har 5% med min, eller din, människosyn att göra?

jag vet inte helt vad du menar med offerkoftan eller tycka synd om alla som inte är svenskar, förutom då att det ser ut som en fin retorisk grej. Om folk kommer från ett land där man spränger bomber, skjuter ihjäl folk och barnen riskerar att trampa på minor när de leker, där talibaner vill stena din dotter för att hon gå i bara ben eller bara sakanar mat, trygghet och andra självklarheter så är det knappast en offerskjorta man har på sig.
Den som har offerskortan på sig är ju du! Du gnäller över alla problem som du upplever p.g.a. att barn får gå i skolan. På något vis gör det djupa hål i din plånbok, stör din känsla för rätt och fel och gör att du förlorar status och privlegier. Din existens och ditt sätt att leva verkar hotat av andra, d.v.s. invandrare, så offret är ju du.

Jag hoppas även att du inte kommer att försöka fostra dina barn med en alltför stor tilltro till piskan. Finns få saker som är så studerade inom psykologin som piskan, vilken visat sig vara ett synnerligen udda, svårkontrollerat och ineffektivt vapen. Det finns nog en anledning till att din chef inte drar in din lön om du gör ett dåligt arbete...

Det har helt enkelt att göra med att migrationsverket/domstolen ska få jobba på ett så effektivt sätt som möjligt där man kan säkerhetsställa att asylsökande som kommer verkligen är flyktingar. Helt enkelt att kunna skilja flyktingar från ekonomiska migranter.

Jag ser inget som helst problem att barn som befinner sig i en asylprocess får gå i skolan. Nämnde även det i tidigare inlägg.

Personligen lider jag inte ekonomiskt än av denna förda politik. Min existens hotas inte heller av invandrarna. Däremot om inget ändras kommer framtida generationer få lida.

Ser du inte själv att något måste ändras? Antingen ändra flyktingpolitiken eller höj skatterna. Man måste kunna ta ett ställningstagande där.

Självklart kommer jag inte fostra mina framtida barn med piskan. Men man måste kunna ställa krav på de som kommer hit. Vi ställer inga krav alls. Flytta till de segregerade områdena med dina landsfränder. De behöver inte lära sig svenska. Man talar enbart sitt modersmål. Skulle man behöva besöka läkaren så finns det en tolk åt dig. Pengarna rullar stadigt in varje månad. Hur tror du dessa personers barn kommer hantera framtiden. De har föräldrar som de aldrig sett arbeta och de talar inte landets språk.

Korvgubbe: Bra länk där!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om man nu inte ska vara så sött PK, så är en papperslös helt enkelt här illegalt. En illegal invandrare. Då bör de inte klassificeras som flykting, för då borde definitionen vara just sådan? "Flykting".

En papperslös kan vara just detta då denne sprängt sina egna broar genom att nekats uppehållstillstånd från andra länder på grund av att denne inte erhåller flyktingstatus, inte har ett arbete, inte har anhöriga i landet eller studerar.

Jag är fortfarande inte med på varför Sverige ska erbjuda fri akut tand/sjukvård åt valfri individ som väljer att kasta bort sitt pass.

Att erbjuda flyktingar sjukvård är väl inom rimligheten för mänskliga rättigheter, men det tolkar jag som något helt annat än denna konstiga flört M gjort med MP. Indulge me.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Efter att ha fått höra från insidan hur vår flyktingpolitik fungerar och vilka kryphål som utnyttjas från personer som sitter och tar hand om diverse typer av flyktingar förstår jag att det finns folk som blir mörkrädda eller t om bittra. Felet är inte flyktingarnas eller invandrarnas som kommit hit utan hur systemet byggts upp och vilka toleranser som tillåtits.

Det som är tragiskt är att det är hela städer som påverkats väldigt negativt. Malmö är ju inte helt okänt, inte heller Landskrona eller Södertälje för den delen. Vi kan ta in vissa delar av Stockholms och Göteborgs förorter. Vi kan ta in några specifika områden här i Helsingborg med stora sociala problem. Många av oss bor inte i dessa områden. Vi kan sitta på höga hästar och tycka till om både det ena och det andra ur en akademisk synvinkel. Vi kan sitta och titta på statistik och jämföra, men ändå inte förstå problematikens kärna. Vi skulle inte gärna låta våra barn växa upp i dessa områden. Säger vi något annat är vi hycklare.

Var uppe i Norrland i tre veckor på en ort jag mycket väl känner till sedan barn. På den tiden var det förbjudet för utlänningar att vistas i stan utan att rapportera sig hos polisen. Men det har förändrats. Man har lagt ner militärregementen och fyllt några av dem med flyktingar. Vi talar om en liten stad, som nu får problem, som inte har resurserna som krävs för att integrera de som kommit hit. Givetvis får de statsbidrag, precis som Landskrona, Malmö, Göteborg, Södertälje med fler före dem, men de långsiktiga konsekvenserna återstår att se. När man pratar med folk där uppe är de rädda att deras lilla stad ska förvandlas till ett nytt Landskrona eller Södertälje. De gör så gott de kan och är vänliga och hjälpsamma mot de nyanlända. Men det finns inga jobb att erbjuda. Många av flyktingarna har ingen aning hur man beter sig utan slänger ut sopor genom fönstren. Man har fått riva hela hyreshus på grund av sanitära olägenheter fick jag höra nu när jag var uppe. Givetvis har kriminaliteten ökat och även osäkerheten hos vanliga människor. Den här rädslan är inte bra oavsett om vi talar om en liten stad uppe i Norrland eller en större stad söderut. I den här rädslan frodas främlingsfientlighet. Det kanske inte märks så tydligt nu, men det är nog bara en tidsfråga.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Uppgiften för samhället blir att stötta folk i denna strävan, vilket normalt sker effektivare med moroten än piskan.

Och vi har en fantastiskt stor morot i Sverige som säger att det lönar sig bäst att gå på bidrag och föda hundra ungar för då får man ännu mer.

Jag anser t.ex. att vi har en skyldighet att ta hand som folk som flyr från länder som "vi" har startat krig i, typ Afganistan och Irak. Jag kan t.o.m. stäcka mig så långt att vi har ett moraliskt ansvar för alla som vill fly länder där vi i väst har bidragit till att problemen har uppstått eller vidmakthållits.

Vadå "vi" och "vi i väst". Ska det vara nån slags rasistisk kollektiv bestraffning eller? Jag råkar ha samma hudfärg, fast lite mindre rosa, än engelsmännen så jag ska förstöra mitt samhälle och ta från mina pengar för att göda afghanska hedersmördare och våldtäktsmän för att England koloniserade Indien för några hundra år sen?

Ånej förlåt, jag glömde alla stackars söta snälla flyktingbarnen från Kabul. Det är klart att jag har ett ansvar för dem.

Jag anser att alla har rätten att söka sig lyckan där de kan finna den, även om det skulle råka vara Sverige. Precis som att jag har rätten att söka mig till andra länder.

Jovisst, och då ska samma regler gälla för alla. Man ska inte kunna åka till Irak och tro att man ska få allt betalt, knulla ovilliga hucklekärringar utan påföljd och leva som man gör hemma.

Söka lyckan gjorde man i Klondyke och det med blod, svett och tårar. Inte genom att dyka upp på SFI för att sova igenom lektionerna och skolka proven för att lyfta bidrag.

Naiva, godtrogna människor som du kommer förr eller senare köra Sverige och Europa rakt ner i avgrunden.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Det är dagens ironi att du lägger in den länken då merparten av "era" inlägg helt baseras på att alla "invandrare" och muslimer skall bära hundhuvud för vad andra invandrare och islamister ställer till med.
Men det förstås, inlägg som bazookas är ju rätt sansat och objektivt och sakligt i förhållande för vad som skrivs i kommentarsfälten på Avpixlat, FB och Fria tider så det är lätt att bli fartblind och inte se problemet med den typen av retorik och sur galla som han spyr ur sig.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Förvånad att du sänker dig till den nivån.:va

Hade frun i huset huvudvärk i morse.:D
Hade jag bedömt att det fanns någon mening att debattera med honom hade jag gjort det. Han kastar ur sig en massa floskler, spekulationer och mer eller mindre subtila förolämpningar och har inte gjort så mycket mer än det i ett par års tid. Varför skulle jag förvänta mig att det har blivit annorlunda nu? Det är ju bara att läsa hans inlägg, det är ju faktiskt utan någon form av substans, fakta eller djup.

Dessutom är det väl så att han faktiskt delar verklighetsuppfattning med Breivik. Som jag uppfattat det tror han på ett kulturkrig, han ser förrädare bland alla de som inte håller med honom, han tror på en muslimsk konspiration för att ta över Sverige, han ser andra människor och kuturer som sämre m.m. Jag kan givetvis ha missuppfattat alla hans inlägg, men då har han en fin möjlighet att korrigera mig här så ber jag om ursäkt för min typighet i så fall.

För övrigt vet jag själv vilka som är mina åsiktsfränder och det skulle inte störa mig ett dugg, tvärtom så skulle jag bli smickrad, om någon påpekade det... (Typ Einstein, Zimbardo, Stephen Fry, Martin Luther King, Dawkins, Pinker o.s.v.)
Faktum är att det är ganska få mördare, våldsmän, terrorister, diktatorer, narcissister o.likn som är eniga med mig om vad jag står för. Så visst kan det vara ett tecken på att jag är naiv men, som sagt, då är jag naiv i gott sällskap åtminstone!

Men du har rätt: det är ett uselt sätt att debattera av mig... Ska försöka lägga mig tidigare ikväll!

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Det är dagens ironi att du lägger in den länken då merparten av "era" inlägg helt baseras på att alla "invandrare" och muslimer skall bära hundhuvud för vad andra invandrare och islamister ställer till med.
Men det förstås, inlägg som bazookas är ju rätt sansat och objektivt och sakligt i förhållande för vad som skrivs i kommentarsfälten på Avpixlat, FB och Fria tider så det är lätt att bli fartblind och inte se problemet med den typen av retorik och sur galla som han spyr ur sig.

Jag personligen lägger inte skuld på alla muslimer. Jag påstår snarare att islam inte fungerar i västvärlden. Denna religion, eller ideologi om jag ska vara mer saklig, går bakåt i tiden. Rena barbariet som statsministern skulle sagt.

Ja det är tråkigt för de "muslimer" som lever sekulariserat som råkar sammanblandas med islamister. Men vad får en att tro att de muslimer som kommer hit förkastar sin religion, kultur och seder? 1/3 av muslimer i brittiska högskolor anser det okej att mörda om det stöds enligt koranen samt 40% vill införa sharia. Det är verkligen inte den framtid som jag vill lämna ifrån mig.

http://www.wikileaks.ch/cable/2009/01/09LONDON27.html

http://www.dailymail.co.uk/news/art...g-Islam-40-want-Sharia-law.html#ixzz18ntkRcP1

En insikt du delar med bl.a. Breivik...

Verkar vara riktigt trendigt att stämpla varandras olikheter. Ordet rasist har nästan blivit för urvattnat. Breivikare kan säkerligen vara ett säkert kort hos journalister några år till för att slippa debattera invandringspolitiken. (obs. syftar ej på dig)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hade jag bedömt att det fanns någon mening att debattera med honom hade jag gjort det. Han kastar ur sig en massa floskler, spekulationer och mer eller mindre subtila förolämpningar och har inte gjort så mycket mer än det i ett par års tid. Varför skulle jag förvänta mig att det har blivit annorlunda nu? Det är ju bara att läsa hans inlägg, det är ju faktiskt utan någon form av substans, fakta eller djup.

Dessutom är det väl så att han faktiskt delar verklighetsuppfattning med Breivik. Som jag uppfattat det tror han på ett kulturkrig, han ser förrädare bland alla de som inte håller med honom, han tror på en muslimsk konspiration för att ta över Sverige, han ser andra människor och kuturer som sämre m.m. Jag kan givetvis ha missuppfattat alla hans inlägg, men då har han en fin möjlighet att korrigera mig här så ber jag om ursäkt för min typighet i så fall.

För övrigt vet jag själv vilka som är mina åsiktsfränder och det skulle inte störa mig ett dugg, tvärtom så skulle jag bli smickrad, om någon påpekade det... (Typ Einstein, Zimbardo, Stephen Fry, Martin Luther King, Dawkins, Pinker o.s.v.)
Faktum är att det är ganska få mördare, våldsmän, terrorister, diktatorer, narcissister o.likn som är eniga med mig om vad jag står för. Så visst kan det vara ett tecken på att jag är naiv men, som sagt, då är jag naiv i gott sällskap åtminstone!

Men du har rätt: det är ett uselt sätt att debattera av mig... Ska försöka lägga mig tidigare ikväll!

Håll hårt i tyglarna.
Fallhöjden är ordentlig från den hästen.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Håll hårt i tyglarna.
Fallhöjden är ordentlig från den hästen.
Tackar för omtanken men du behöver inte oroa dig för mig.
För övrigt vet jag inte helt varför fallhöjden skulle vara så hög för att jag hade blivit smickrad av att jämföras med dem jag nämner.
Fast du kanske inte har någon som du skulle bli smickrad av att jämföras med??

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag personligen lägger inte skuld på alla muslimer. Jag påstår snarare att islam inte fungerar i västvärlden. Denna religion, eller ideologi om jag ska vara mer saklig, går bakåt i tiden. Rena barbariet som statsministern skulle sagt.

Ja det är tråkigt för de "muslimer" som lever sekulariserat som råkar sammanblandas med islamister. Men vad får en att tro att de muslimer som kommer hit förkastar sin religion, kultur och seder? 1/3 av muslimer i brittiska högskolor anser det okej att mörda om det stöds enligt koranen samt 40% vill införa sharia. Det är verkligen inte den framtid som jag vill lämna ifrån mig.

http://www.wikileaks.ch/cable/2009/01/09LONDON27.html

http://www.dailymail.co.uk/news/art...g-Islam-40-want-Sharia-law.html#ixzz18ntkRcP1

Verkar vara riktigt trendigt att stämpla varandras olikheter. Ordet rasist har nästan blivit för urvattnat. Breivikare kan säkerligen vara ett säkert kort hos journalister några år till för att slippa debattera invandringspolitiken. (obs. syftar ej på dig)

Det pågår just nu en väldigt tragisk debatt/artikelserie i Göteborgsposten. Kort story: Gun Holmertz(vänsterpartist) på hjälporganisationen Caritas i Hjällbo larmar om hur grannen där, "Afrikas horn" (som lyfter bidrag förstås) inte håller på med det de ska göra utan har blivit mer och mer islamiserade och samhällsfrånvända och numer är en extremistisk moské. Tydligen ska det från början vara en "barn och kulturförening" (troligen därför de får bidrag) men numer finns där bara horder av extremt religiösa män som använder det som moské.

Hon blir förstås i GP anklagad av intervjuade somalier att dra alla över en kam och typ vara rasse medan alla andra invandrare samt ett fåtal svenskar från Hjällbo håller med henne och är rädda för situationen som enligt dem totalt har ballat ur där.

I dagens GP sitter förstås "anvarig" sossepolitiker och svär sig fri från ansvar och försöker tona ner det, mao spottar i ansiktet på de stackars människor som tvingas leva bland dessa avskum och vittnar om misären. Eftersom alla utom Bonny vet om att det finns enorma problem med islamisering i vissa av förorterna så undrar man ju då VEM I HELA friden som bär ansvar om inte ledande politiker i området!? Denne politiker hävdar också att Gun aldrig tagit upp detta med honom medan hon menar att hon har gjort det gång på gång.

Tyvärr kan jag inte länka då detta är betalversionen av GP.se och jag inte har vår login dit tillgänglig men saxar följande citat:

Svensk kvinna: "Jag tror inte vi är mer än 50 svenskar här nu. Det kommer gå åt helsike i Hjällbo. Jag har försökt påverka i alla år men ingen lyssnar"

Svensk kvinna 90 år: "Jag förstår varför svenskarna, särskilt barnfamiljer, flyttar. Många tycker att lärarna lägger för mycket energi för att hjälpa de utländska barnen."

Nahrein Gomez: "Min 15-åriga dotter vill flytta för hon tycker det känns som om hon inte lever i Sverige."

Mutafa Abdulbaqir, 26: "Många somalier är arbetslösa och tyvärr vill många inte ens ha jobb, de nöjer sig med socalbidrag. I deras hjärna finns bara bidrag, de får lika mycket som om de hade haft jobb, ibland mer."

Anställd på Caritas: "Deras verksamhet är som en moské. Har aldrig sett ett barn här. Männen som ligger och ber på mattan i korridoren (utanför lokalen) visar tydligt att de blir irriterade när vi kvinnor går förbi. Hjällbo blir mer och mer islamiserat, fler beslöjade, niqab, bönemiddagar och källarmoskéer."

Edvard Bashiri: "Som kristen är jag inte emot någon religion men i Hjällbo har det gått för långt. Muslimerna har tagit över, svenskarna har flytt och de flesta kristna likaså. Om jag hade haft ork att flytta skulle jag göra det på en gång. När jag kom till Hjällbo 1987 så var integrationen mellan svenskar och invandrare jättebra."

Detta är alltså i GP som säkert har hört mycket värre grejer därute men som vanligt väljer att lägga på ett PK-filter och de som uttalar sig är både invandrare och vänstervridna, dvs knappast rassar. (Eller hemska Breivikanhängare om man använder Bonnys argumentationsteknik ;))

Kränkta reaktioner på vad liten kommunistisk tant i hjälporganisation till sist har funnits sig tvungen att påtala för samhälllet via GP då ingen politiker har brytt sig:

Abu Davud: "Gun sprider lögner och smutskastar hela den somaliska befokningen" Ja, hon bara hittar på allting. För svenska kommunister är ju kända för att ta i med hårdhandskarna mot invandrare och brottslingar :lol

Kvinna från Somalia: "Somalierna får skulden för allt!111!!!Oavsett vad. Jag är så trött på det, jag ska flytta tillbaka till Somalia" :hej hejdå

Elmi Abdulahi: Ordet islamister som hon använder mot oss tycker jag är hets mot folkgrupp. Jag personligen har inget emot att Hjälbo islamiseras för jag är ju muslim..." Nej, vi vet.

Mohammed Ahmed: "Vi är jätteledsna"
Stackars.

Gun vågar numer inte visa sig i Hjällbo överhuvudtaget då hon vid två tillfällen blivit hotad till livet.

Bonny kan fortsätta att sitta på sitt lantliga gods (eller nåt) och känna sig trygg men det finns en annan värld också och att tro att den inte finns är enligt mig fortfarande väldigt naivt. Dessutom enormt osolidariskt. Det är lite tråkigt bara att det inte går att debattera med honom utan att han går in i försvarsställning och kommer med slag under bältet vid minsta lilla kritik. Han verkar ju helt klart, till skillnad från en del av hans meningsfränder och särskilt hans närmsta vapendragare, vara klipsk när det kommer till vissa saker och då borde han även kunna tala bättre för sin sak utan att dra till med floskler.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Man kan även lyssna på Gun när hon intervjuas i Studio Ett. Hon får ordentligt med tid på sig att beskriva "islamismen" som i stort sett verkar handla om skägg, kläder och att de trängs med sina bönemattor i korridoren.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5177589

Kan du förstå känslorna hos personerna i Hjällbo? Kan du förstå att 95% av vanligt folk vill leva som de alltid ha gjort? Inte att förvandla byn till något nytt spännande mångkulturellt projekt som helt saknar förankring hos vanligt folk.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Kan du förstå känslorna hos personerna i Hjällbo? Kan du förstå att 95% av vanligt folk vill leva som de alltid ha gjort? Inte att förvandla byn till något nytt spännande mångkulturellt projekt som helt saknar förankring hos vanligt folk.

Det är ingen idé. Han kan verkligen inte sätta sig in i andra människors känslor och elände för hans granne där ute i Skärholmen är från Mocambique och skitschysst. Därför är alla skitschyssta. Retoriken allan. :3freak

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Bonny kan fortsätta att sitta på sitt lantliga gods (eller nåt) och känna sig trygg men det finns en annan värld också och att tro att den inte finns är enligt mig fortfarande väldigt naivt. Dessutom enormt osolidariskt. Det är lite tråkigt bara att det inte går att debattera med honom utan att han går in i försvarsställning och kommer med slag under bältet vid minsta lilla kritik. Han verkar ju helt klart, till skillnad från en del av hans meningsfränder och särskilt hans närmsta vapendragare, vara klipsk när det kommer till vissa saker och då borde han även kunna tala bättre för sin sak utan att dra till med floskler.
Skrev ett längre inlägg som jag tyvärr tryckte bort så här kommer en kort version:
Vad jag skrev är knappast floskler. Om du vill förutsäga vad en enskild person kommer att göra så ger inte kultur dig så mycket att gå på. Inte så konstigt då kultur, även med en bred definiton, inte förklarar mer än ca 5% av variansen i vårt beteende.
Det är mycket effektivare att veta vilka åsikter en person har, då dessa bygger på antaganden och värderingar om sig själv, världen och sina medmänniskor. Vissa åsikter ökar risken för våld, hot och aggressvitet, andra minskar risken. Precis som att vissa beteenden förutsätter vissa åsikter.
Du delar åsikter med folk som använder våld, samtidigt propagerar du för våld som lösning i ett flertal trådar här på SH. Du har också, enligt egen utsaga, använt våld som vuxen, givetvis har du alltid haft en bra ursäkt för detta, men det menar å andra sidan alla som använder våld att de har. Som sagt: Knappast konstigt eller slump.
Ogillar du detta är det knappast mitt fel, då är nog lösningen att byta åsikt lösningen. Du får för övrigt gäran hacka p mig för de jag delar åsikt med, förutsatt att jag nu gör det!

Du menar även att jag är naiv och inte ser hur muslimerna kommer att ta över. problemet för mig är att det är ju helt omöjligt att säga om det kommer att ske eller inte, därför är det även meningslöst att försvara sig mot detta eller beskylla mig för att bidra till det. Å det var ju där vi började: Både du och Breivik menar ju att det finns naiva element som bidrar till att detta kan ske, om än han uttrycker sig hårdare. Detta är ju knappast något jag hittar på. Du skriver det ju faktiskt i inlägget, precis som han gjorde i sitt manifest. Det är ju bara att läsa inlägg 366.
För övrigt menar även Jehovas att jag bidrar till världens och kulturens undergång. Även de kan teoretiskt ha rätt...

Jag orkar inte heller debattera varenda anekdotiskt "bevis" du kommer med, ofta hämtade från en massmedia som du annars beskyller för att vara förljugen och med ambitionen att "lägga locket på".
Sedan är det helt rätt: Mitt inlägg var ett slag under bältet, men du brukar inte tveka att tillskriva dina motståndare både det ena och det andra eller placera ni dem i olika grupper och vara nöjd med det. Precis som du gjorde i inlägget som startade hela detta.

Fast jag hade gärna bott som du tror!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...