Korvis har semester men det rengar ute
Nej nej! Semestern skulle jag inte slösa bort med att häcka på SH.
Korvis har semester men det rengar ute
Korvis har redan bemött dig lite men en sak önskar jag få förklarat för mig: Vad har 5% med saken att göra?? (Vi bortser då ifrån att den är fel...) Är siffran för låg tycker du??? Borde andelen flytingar som kommer till Sverige vara högre fins, vad jag vet bara två lösningar: Förbjud invandring från västeuropa, eller låt den största gruppen (återvändande svenskar, som ju sällan har flyktingstatus) stå sitt kast för att ha flyttat ut. Den andra metoden för att öka nadelen är att ta hit fler flyktingar. Vilken lösning föredrar du och vid vilken andel flyktingar tycker du att vi har en bra balans???Instämmer helt i förutom att stötta folk med moroten. Piskan verkar tydligen behövas i alla getton.
När är det dags att ta av sig offerkoftan och sluta tycka synd om alla som inte är svenskar.
Korvis har redan bemött dig lite men en sak önskar jag få förklarat för mig: Vad har 5% med saken att göra?? (Vi bortser då ifrån att den är fel...) Är siffran för låg tycker du??? Borde andelen flytingar som kommer till Sverige vara högre fins, vad jag vet bara två lösningar: Förbjud invandring från västeuropa, eller låt den största gruppen (återvändande svenskar, som ju sällan har flyktingstatus) stå sitt kast för att ha flyttat ut. Den andra metoden för att öka nadelen är att ta hit fler flyktingar. Vilken lösning föredrar du och vid vilken andel flyktingar tycker du att vi har en bra balans???
Som sagt: Vad har 5% med min, eller din, människosyn att göra?
jag vet inte helt vad du menar med offerkoftan eller tycka synd om alla som inte är svenskar, förutom då att det ser ut som en fin retorisk grej. Om folk kommer från ett land där man spränger bomber, skjuter ihjäl folk och barnen riskerar att trampa på minor när de leker, där talibaner vill stena din dotter för att hon gå i bara ben eller bara sakanar mat, trygghet och andra självklarheter så är det knappast en offerskjorta man har på sig.
Den som har offerskortan på sig är ju du! Du gnäller över alla problem som du upplever p.g.a. att barn får gå i skolan. På något vis gör det djupa hål i din plånbok, stör din känsla för rätt och fel och gör att du förlorar status och privlegier. Din existens och ditt sätt att leva verkar hotat av andra, d.v.s. invandrare, så offret är ju du.
Jag hoppas även att du inte kommer att försöka fostra dina barn med en alltför stor tilltro till piskan. Finns få saker som är så studerade inom psykologin som piskan, vilken visat sig vara ett synnerligen udda, svårkontrollerat och ineffektivt vapen. Det finns nog en anledning till att din chef inte drar in din lön om du gör ett dåligt arbete...
Uppgiften för samhället blir att stötta folk i denna strävan, vilket normalt sker effektivare med moroten än piskan.
Jag anser t.ex. att vi har en skyldighet att ta hand som folk som flyr från länder som "vi" har startat krig i, typ Afganistan och Irak. Jag kan t.o.m. stäcka mig så långt att vi har ett moraliskt ansvar för alla som vill fly länder där vi i väst har bidragit till att problemen har uppstått eller vidmakthållits.
Jag anser att alla har rätten att söka sig lyckan där de kan finna den, även om det skulle råka vara Sverige. Precis som att jag har rätten att söka mig till andra länder.
En insikt du delar med bl.a. Breivik...Naiva, godtrogna människor som du kommer förr eller senare köra Sverige och Europa rakt ner i avgrunden.
En insikt du delar med bl.a. Breivik...
Hade jag bedömt att det fanns någon mening att debattera med honom hade jag gjort det. Han kastar ur sig en massa floskler, spekulationer och mer eller mindre subtila förolämpningar och har inte gjort så mycket mer än det i ett par års tid. Varför skulle jag förvänta mig att det har blivit annorlunda nu? Det är ju bara att läsa hans inlägg, det är ju faktiskt utan någon form av substans, fakta eller djup.Förvånad att du sänker dig till den nivån.
Hade frun i huset huvudvärk i morse.
Det är dagens ironi att du lägger in den länken då merparten av "era" inlägg helt baseras på att alla "invandrare" och muslimer skall bära hundhuvud för vad andra invandrare och islamister ställer till med.
Men det förstås, inlägg som bazookas är ju rätt sansat och objektivt och sakligt i förhållande för vad som skrivs i kommentarsfälten på Avpixlat, FB och Fria tider så det är lätt att bli fartblind och inte se problemet med den typen av retorik och sur galla som han spyr ur sig.
En insikt du delar med bl.a. Breivik...
Hade jag bedömt att det fanns någon mening att debattera med honom hade jag gjort det. Han kastar ur sig en massa floskler, spekulationer och mer eller mindre subtila förolämpningar och har inte gjort så mycket mer än det i ett par års tid. Varför skulle jag förvänta mig att det har blivit annorlunda nu? Det är ju bara att läsa hans inlägg, det är ju faktiskt utan någon form av substans, fakta eller djup.
Dessutom är det väl så att han faktiskt delar verklighetsuppfattning med Breivik. Som jag uppfattat det tror han på ett kulturkrig, han ser förrädare bland alla de som inte håller med honom, han tror på en muslimsk konspiration för att ta över Sverige, han ser andra människor och kuturer som sämre m.m. Jag kan givetvis ha missuppfattat alla hans inlägg, men då har han en fin möjlighet att korrigera mig här så ber jag om ursäkt för min typighet i så fall.
För övrigt vet jag själv vilka som är mina åsiktsfränder och det skulle inte störa mig ett dugg, tvärtom så skulle jag bli smickrad, om någon påpekade det... (Typ Einstein, Zimbardo, Stephen Fry, Martin Luther King, Dawkins, Pinker o.s.v.)
Faktum är att det är ganska få mördare, våldsmän, terrorister, diktatorer, narcissister o.likn som är eniga med mig om vad jag står för. Så visst kan det vara ett tecken på att jag är naiv men, som sagt, då är jag naiv i gott sällskap åtminstone!
Men du har rätt: det är ett uselt sätt att debattera av mig... Ska försöka lägga mig tidigare ikväll!
Tackar för omtanken men du behöver inte oroa dig för mig.Håll hårt i tyglarna.
Fallhöjden är ordentlig från den hästen.
Jag personligen lägger inte skuld på alla muslimer. Jag påstår snarare att islam inte fungerar i västvärlden. Denna religion, eller ideologi om jag ska vara mer saklig, går bakåt i tiden. Rena barbariet som statsministern skulle sagt.
Ja det är tråkigt för de "muslimer" som lever sekulariserat som råkar sammanblandas med islamister. Men vad får en att tro att de muslimer som kommer hit förkastar sin religion, kultur och seder? 1/3 av muslimer i brittiska högskolor anser det okej att mörda om det stöds enligt koranen samt 40% vill införa sharia. Det är verkligen inte den framtid som jag vill lämna ifrån mig.
http://www.wikileaks.ch/cable/2009/01/09LONDON27.html
http://www.dailymail.co.uk/news/art...g-Islam-40-want-Sharia-law.html#ixzz18ntkRcP1
Verkar vara riktigt trendigt att stämpla varandras olikheter. Ordet rasist har nästan blivit för urvattnat. Breivikare kan säkerligen vara ett säkert kort hos journalister några år till för att slippa debattera invandringspolitiken. (obs. syftar ej på dig)
Man kan även lyssna på Gun när hon intervjuas i Studio Ett. Hon får ordentligt med tid på sig att beskriva "islamismen" som i stort sett verkar handla om skägg, kläder och att de trängs med sina bönemattor i korridoren.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5177589
Man kan även lyssna på Gun när hon intervjuas i Studio Ett. Hon får ordentligt med tid på sig att beskriva "islamismen" som i stort sett verkar handla om skägg, kläder och att de trängs med sina bönemattor i korridoren.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5177589
Kan du förstå känslorna hos personerna i Hjällbo? Kan du förstå att 95% av vanligt folk vill leva som de alltid ha gjort? Inte att förvandla byn till något nytt spännande mångkulturellt projekt som helt saknar förankring hos vanligt folk.
Skrev ett längre inlägg som jag tyvärr tryckte bort så här kommer en kort version:Bonny kan fortsätta att sitta på sitt lantliga gods (eller nåt) och känna sig trygg men det finns en annan värld också och att tro att den inte finns är enligt mig fortfarande väldigt naivt. Dessutom enormt osolidariskt. Det är lite tråkigt bara att det inte går att debattera med honom utan att han går in i försvarsställning och kommer med slag under bältet vid minsta lilla kritik. Han verkar ju helt klart, till skillnad från en del av hans meningsfränder och särskilt hans närmsta vapendragare, vara klipsk när det kommer till vissa saker och då borde han även kunna tala bättre för sin sak utan att dra till med floskler.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|