Varför inte MV Agusta...?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Den snyggaste bågen som tillverkats! Synd att de kostar så in i h..vete mycket.

Lost Viking

Bastard
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
CBR1000RR
Dags att liva upp tråden lite :tuttar
Var ute och åkte med ett gäng polare igår. Ena killen kör en augusta och jag måste säga att den är sexigt vacker :D
Skickar även med en bild på en ruggigt gammal MV. Kul gök det där... välputsad hoj skulle man kunna säga...

Bifogat

• tn_275949903_b88b8a0898.jpg
    tn_275949903_b88b8a0898.jpg
    123.8 KB · Visningar: 140
  • tn_275950108_e229ef3cfe.jpg
    tn_275950108_e229ef3cfe.jpg
    110.4 KB · Visningar: 198
Last edited:

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Finns visst en generalimportör av Mv, http://www.mvagusta.se/home/start.htm

Killen som driver firman heter Erik och är nog mer seriös än ung. 99% av Mc handlare i SV idag..
Han är en av de nya delägarna i Oves Motor - Olofström..
Tror inte det är några problem med service nivån från hans sida..

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Är det någon som har en uppfattning om prisbilden på en begagnad F4-1000?
Nypriset är ungefär 220 000 har jag för mig.

nodblj

simul iustus et peccator
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Brutale 910R
följer tråden med intresse.

för egen del kunde jag bara INTE motstå frestelsen. har drömt om en Brutale men såg inte mig själv på en sådan de första åren (läs hojarna).

istället drabbades jag av hybris, skaffade hojen och hade min uppkörning på min röda illbatting!

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jocke K skrev:
2562876 Är det någon som har en uppfattning om prisbilden på en begagnad F4-1000?
Nypriset är ungefär 220 000 har jag för mig.

Nästan omöjligt att säga eftersom jag aldrig ens sett en begagnad sådan till salu. Den svenske importören har någon eller några begagnade MV till salu men de priserna är hyfsat höga.

Ska du köpa en sådan så skulle jag titta i Tyskland istället, där ligger Agustorna riktigt humant till i pris som beggade faktiskt. Kanske ska tillägga att humant i det här fallet innebär från ca 14000 EUR och uppåt. Det tycker jag är humant i alla fall för en sådan hoj!

Last edited:

sandstream

Guest
Umiss skrev:
"Påkostad 170.000:-" :va

Angående MV Augusta så har de ju en ny på gång, F4 1100 CC, med 1097 cc motor, 200 Hk på veven, elektroniskt stryp toppfart till 315 km/h, kolfiber, magnesium och titan i massor.
Byggs i 100 ex och kostar 920.000:-

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
sandstream skrev:
2562952 "Påkostad 170.000:-" :va

Rimligtvis måste det vara 170 000:- inkl hoj. Annars har han betalt ett ganska grovt överpris på helsystemet och bromsskivorna... :)

sandstream

Guest
DR-Zätare skrev:
2562958 Rimligtvis måste det vara 170 000:- inkl hoj. Annars har han betalt ett ganska grovt överpris på helsystemet och bromsskivorna... :)
Min tanke också men påkostad brukar jag tolka som extra tillbehör utöver själva hojen.

nodblj

simul iustus et peccator
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Brutale 910R
nu har jag haft hojen en säsong och har inte drabbats av nåt speciellt. annars känns hojen så genomgången och stabil som ingen annan.

har inte hunnit serva den själv, men har varit inne på ett Kawasaki-center i Hlesingborg innan jag köpte den. antar att det beror vad man lämnar in den för. vanlig service klarar väl i princip vilken verkstad som helst. annars kanske Ducati-verkstad är att föredra för större ingrepp (italienska hojar är alla desamma :) :)

vad gäller delar har jag köpt via UK eller tillverkat själv. inte gratis men det är vad man får ta när man har drömhojen :D

Ducati for life

Guest
Den må vara dyrare vid inköp men oandra sdian kommer den hålla bättre i värde än de flesta andra hojjar. Det är kul att kör amed något inte alla andra har också...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Mycket kan man snacka om gixxrar, rettor, fajerbläjds och andra tusenkubikare men MV Agusta är inte bara snyggast. De är snabbast också!

Länk

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...