Varför just nu?

Bullrathi

Autosol abuser
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
1700 Warrior
När jag skulle köra upp i höstas så var jag där en dag för tidigt och på väg hem slog en ventil i kolven.. :3freak
Fick tag på en BMW 850 kl 2000 på kvällen men det va inte samma sak att garagevända på den som GPZ 1100an så det sket sig iaf...

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Är det helt omöjligt att starta hojjen nu?
Vad händer om du byter stift igen? Startar den och går i 10 min eller???
Kan du fått fel på tändspolen eller nått.. så att det funkar ett tag tills den typ blir varm eller har bränt stiftet...
Bara funderingar...

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
SENSEI skrev:
Är det helt omöjligt att starta hojjen nu?
Vad händer om du byter stift igen? Startar den och går i 10 min eller???
Kan du fått fel på tändspolen eller nått.. så att det funkar ett tag tills den typ blir varm eller har bränt stiftet...
Bara funderingar...

Var inne på McVaruhuset idag och kollade. Tändkabeln hade "ergat" (stavning?), den var grön i kanten så jag fick en ny kabel+tändhatt. Satte på sakerna och den startade fint på första försöket. Har dock inte testkört än för jag tänkte skruva av cylindern och kolla så att allt e fint när jag ändå är i farten.

Solid snake

Guest
Nu kan jag ha fel :rolleyes: , MEN kolla tändspolen, det var så på min förutom att den varvade upp, på min hade sladden från spolen hoppat av så den gick mindre bra på 6000 varv och upp.

Den gick inte bra alls kom jag på nu, men prova o kolla om den sitter hårt. :tummenupp

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Solid snake skrev:
Nu kan jag ha fel :rolleyes: , MEN kolla tändspolen, det var så på min förutom att den varvade upp, på min hade sladden från spolen hoppat av så den gick mindre bra på 6000 varv och upp.

Den gick inte bra alls kom jag på nu, men prova o kolla om den sitter hårt. :tummenupp

Snubben på McVaruhuset mätte och höll på och sa att det såg bra ut. Men om detta inte funkar så får jag väl köpa en ny.

Solid snake

Guest
Mac skrev:
Snubben på McVaruhuset mätte och höll på och sa att det såg bra ut. Men om detta inte funkar så får jag väl köpa en ny.

Det kan ju vara så lätt som att kabeln ligger imot spolen, och sen när den börjar varva så hoppar den av lite.

Därmed att den börjar bluddra o ha sig.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...