Jaha då var det dags att kolla hur Suzukis garantier på Gixxer 1000-03:a funkade på en Svensk såld hoj med 5års garanti....
Nu börjar historian:
För ca: 3veckor sedan började vänster gaffelben pissa olja och hojen som endast gått 630mil sedan ny,Så jag tänkte vilken jävla tur att det är en svensksåld hoj så jag har garanti i hela landet så vilken auktoriserad verkstad som helst kan sköta detta Garantiärende till mig.
Ringde och bokade tid på en verkstad (4mil bort) som ligger närmare mig en försäljningstället Bike i Trollhättan (30mil bort) och vips så får jag en service tid för detta för ca:3veckor sedan men tyvärr så fick jag ett tråkigt samtal i fredags från Reparatören som skulle byta packboxen i gaffeln att han tyvärr inte kunde ta in min hoj efter samtal med
en höjdare på KG knutsson ”Suzuki Sverige” på reserv/garanti avdelningen, reparatören ringde dit för att låna något verktyg som tydligen är special för gaffelbena och då frågar den
killen på Suzuki om reparatören hade sålt hojen men det har han ju inte han skulle bara fixa till mitt Garantifel men då hänvisade den repansvariga på Suzuki Sverige att hojen skulle tillbaka
till försäljningsstället för rep,men va fan ska man då köpa en svensk såld hoj för om inte garantin gäller i hela landet?????....
Det jävligaste i denna historia är att dom på Suzuki Sverige håller sina anställda bakom ryggen när dom gjort fel eller sagt felaktiga uppgifter till reparatör/slutkunden.
Fick idag samtal från Suzuki Sverige att visst skulle den reparatören som jag bokade tiden hos får göra detta ingrepp och få betalt och så håller dom sin anställda bakom ryggen och säger att han aldrig sagt dessa ord, fan så irriterad jag är på Suzuki Sverige
Summan av kardemumman är att killen som skulle fixa min hoj nu har bokat upp sig på andra hojar eftersom Suzuki Sverige inte skulle betala honom för hans arbete om han skulle göra detta ingrepp i min gaffel…….
Så frågan av allt detta är varför köpa en svensk såld hoj istället för en Gråimport hoj!!!!
Svenska Suzuki är då inte måna om sina kunder alls, det ända dom vill göra tydligen är att sälja hojar men inte vilja veta av problem som kan uppstå med dom eller rätta till felen utan en jävla massa krångel och problem för slutkunden….
Jag fick tillstånd av Bike i Trollhättan att publicera deras namn eftersom dom sålt hojen till mig......
Vill bara klargöra att Bike i Trollhättan som sålde hojen till mig gör verkligen allt dom bara kan för mig i detta läge *Eloge till dom*
Men som jag skrev tidigare så har jag ingen lust alls att köra 60mil för att få nya packboxar i gaffeln.....
Men jag tror Bike snart kommer med ett trevligt samtal om hur vi ska lösa detta,dom är iallafall vänliga till 1000 fast jag var otrevlig och tvär när jag pratade med honom om detta....
Har för mig att alla tillverkare MÅSTE ha reservdelar i 10år när dom säljer en produkt,men jag kan ha fel i mina påståenden.
Jag kan lova att detta Ärende ska dras till sin yttersta spets om det även betyder att jag ska lägga en stämning på KGK i sverige,ska ringa ett samtal till en advokat under dagen eller i morgon för åtgärder.....
Nu börjar historian:
För ca: 3veckor sedan började vänster gaffelben pissa olja och hojen som endast gått 630mil sedan ny,Så jag tänkte vilken jävla tur att det är en svensksåld hoj så jag har garanti i hela landet så vilken auktoriserad verkstad som helst kan sköta detta Garantiärende till mig.
Ringde och bokade tid på en verkstad (4mil bort) som ligger närmare mig en försäljningstället Bike i Trollhättan (30mil bort) och vips så får jag en service tid för detta för ca:3veckor sedan men tyvärr så fick jag ett tråkigt samtal i fredags från Reparatören som skulle byta packboxen i gaffeln att han tyvärr inte kunde ta in min hoj efter samtal med
en höjdare på KG knutsson ”Suzuki Sverige” på reserv/garanti avdelningen, reparatören ringde dit för att låna något verktyg som tydligen är special för gaffelbena och då frågar den
killen på Suzuki om reparatören hade sålt hojen men det har han ju inte han skulle bara fixa till mitt Garantifel men då hänvisade den repansvariga på Suzuki Sverige att hojen skulle tillbaka
till försäljningsstället för rep,men va fan ska man då köpa en svensk såld hoj för om inte garantin gäller i hela landet?????....
Det jävligaste i denna historia är att dom på Suzuki Sverige håller sina anställda bakom ryggen när dom gjort fel eller sagt felaktiga uppgifter till reparatör/slutkunden.
Fick idag samtal från Suzuki Sverige att visst skulle den reparatören som jag bokade tiden hos får göra detta ingrepp och få betalt och så håller dom sin anställda bakom ryggen och säger att han aldrig sagt dessa ord, fan så irriterad jag är på Suzuki Sverige
Summan av kardemumman är att killen som skulle fixa min hoj nu har bokat upp sig på andra hojar eftersom Suzuki Sverige inte skulle betala honom för hans arbete om han skulle göra detta ingrepp i min gaffel…….
Så frågan av allt detta är varför köpa en svensk såld hoj istället för en Gråimport hoj!!!!
Svenska Suzuki är då inte måna om sina kunder alls, det ända dom vill göra tydligen är att sälja hojar men inte vilja veta av problem som kan uppstå med dom eller rätta till felen utan en jävla massa krångel och problem för slutkunden….
Jag fick tillstånd av Bike i Trollhättan att publicera deras namn eftersom dom sålt hojen till mig......
Vill bara klargöra att Bike i Trollhättan som sålde hojen till mig gör verkligen allt dom bara kan för mig i detta läge *Eloge till dom*
Men som jag skrev tidigare så har jag ingen lust alls att köra 60mil för att få nya packboxar i gaffeln.....
Men jag tror Bike snart kommer med ett trevligt samtal om hur vi ska lösa detta,dom är iallafall vänliga till 1000 fast jag var otrevlig och tvär när jag pratade med honom om detta....
Har för mig att alla tillverkare MÅSTE ha reservdelar i 10år när dom säljer en produkt,men jag kan ha fel i mina påståenden.
Jag kan lova att detta Ärende ska dras till sin yttersta spets om det även betyder att jag ska lägga en stämning på KGK i sverige,ska ringa ett samtal till en advokat under dagen eller i morgon för åtgärder.....
Last edited: