Varför köpa Svensk såld hoj när det bara blir problem vid garantier???

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Jaha då var det dags att kolla hur Suzukis garantier på Gixxer 1000-03:a funkade på en Svensk såld hoj med 5års garanti....

Nu börjar historian:

För ca: 3veckor sedan började vänster gaffelben pissa olja och hojen som endast gått 630mil sedan ny,Så jag tänkte vilken jävla tur att det är en svensksåld hoj så jag har garanti i hela landet så vilken auktoriserad verkstad som helst kan sköta detta Garantiärende till mig.
Ringde och bokade tid på en verkstad (4mil bort) som ligger närmare mig en försäljningstället Bike i Trollhättan (30mil bort) och vips så får jag en service tid för detta för ca:3veckor sedan men tyvärr så fick jag ett tråkigt samtal i fredags från Reparatören som skulle byta packboxen i gaffeln att han tyvärr inte kunde ta in min hoj efter samtal med
en höjdare på KG knutsson ”Suzuki Sverige” på reserv/garanti avdelningen, reparatören ringde dit för att låna något verktyg som tydligen är special för gaffelbena och då frågar den
killen på Suzuki om reparatören hade sålt hojen men det har han ju inte han skulle bara fixa till mitt Garantifel men då hänvisade den repansvariga på Suzuki Sverige att hojen skulle tillbaka
till försäljningsstället för rep,men va fan ska man då köpa en svensk såld hoj för om inte garantin gäller i hela landet?????....
Det jävligaste i denna historia är att dom på Suzuki Sverige håller sina anställda bakom ryggen när dom gjort fel eller sagt felaktiga uppgifter till reparatör/slutkunden. :arsele :arsele

Fick idag samtal från Suzuki Sverige att visst skulle den reparatören som jag bokade tiden hos får göra detta ingrepp och få betalt och så håller dom sin anställda bakom ryggen och säger att han aldrig sagt dessa ord, fan så irriterad jag är på Suzuki Sverige :mad: :mad:

Summan av kardemumman är att killen som skulle fixa min hoj nu har bokat upp sig på andra hojar eftersom Suzuki Sverige inte skulle betala honom för hans arbete om han skulle göra detta ingrepp i min gaffel…….

Så frågan av allt detta är varför köpa en svensk såld hoj istället för en Gråimport hoj!!!!

Svenska Suzuki är då inte måna om sina kunder alls, det ända dom vill göra tydligen är att sälja hojar men inte vilja veta av problem som kan uppstå med dom eller rätta till felen utan en jävla massa krångel och problem för slutkunden….:fakta

Jag fick tillstånd av Bike i Trollhättan att publicera deras namn eftersom dom sålt hojen till mig......

Vill bara klargöra att Bike i Trollhättan som sålde hojen till mig gör verkligen allt dom bara kan för mig i detta läge *Eloge till dom*

Men som jag skrev tidigare så har jag ingen lust alls att köra 60mil för att få nya packboxar i gaffeln.....

Men jag tror Bike snart kommer med ett trevligt samtal om hur vi ska lösa detta,dom är iallafall vänliga till 1000 fast jag var otrevlig och tvär när jag pratade med honom om detta....

Har för mig att alla tillverkare MÅSTE ha reservdelar i 10år när dom säljer en produkt,men jag kan ha fel i mina påståenden.

Jag kan lova att detta Ärende ska dras till sin yttersta spets om det även betyder att jag ska lägga en stämning på KGK i sverige,ska ringa ett samtal till en advokat under dagen eller i morgon för åtgärder.....
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
KGK är väl inte direkt kända som några höjdare, varken för återförsäljarna eller MC-köparna. Har hört att det ofta är en hel del strul.
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Synd bara att folk inte får upp ögonen på ett företag som detta KGK och det bästa skulle vara att Handlarna gnäller och ställer krav på KGK så kanske detta aldrig skulle inträffa.....

Ankan skrev:
KGK är väl inte direkt kända som några höjdare, varken för återförsäljarna eller MC-köparna. Har hört att det ofta är en hel del strul.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
verkar vara problem med suzuki gafflarna även på 01-02 du är inte den första jag hört få problem,men det är väl bakhjulsåkningen som gör det kanske
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har misshandlat mina R1 gaffelben i 2.400 mil, inte ett packboxbyte. TRAKTOR!
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Gafflarna ska ju inte börja läcka om du åker bakhjulet med hojen,samt på min hoj så är det ju fabrikationsfel på packboxen så det har ju inget med slagningen att göra......

Ajdå så det är även 01-02 som har detta problem....



Holger skrev:
verkar vara problem med suzuki gafflarna även på 01-02 du är inte den första jag hört få problem,men det är väl bakhjulsåkningen som gör det kanske
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
ja vet en som lämnade in sin efter 1200mil för byte av packboxar på bägge benen,han fick inte heller på garanti tror jag.berodde inte på wheelies på den heller för han kör inte mycke på slangen.
Tycker sånt ska gå på garantin fan 600mil är ju ingenting.

Crille skrev:
Gafflarna ska ju inte börja läcka om du åker bakhjulet med hojen,samt på min hoj så är det ju fabrikationsfel på packboxen så det har ju inget med slagningen att göra......

Ajdå så det är även 01-02 som har detta problem....
 

954-Fajerbläjd

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
S
Hoj
954
Holger skrev:
ja vet en som lämnade in sin efter 1200mil för byte av packboxar på bägge benen,han fick inte heller på garanti tror jag.berodde inte på wheelies på den heller för han kör inte mycke på slangen.
Tycker sånt ska gå på garantin fan 600mil är ju ingenting.
Kan trösta med att det var inte helt lätt att få ett packboxbyte från Honda heller! Mc-firman gnällde också på "för mycket bakhjulsåka med hårda landningar". Hur fan skulle alla cross och endurohojar klara sej då? Nä problemet är nog våran korta säsong i Sverige och med vinterförvaringen.
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Hur gammal var hans hoj då? min är 1år nu och det är 2års garanti på dessa grejer och som jag skrev i mitt förra inlägg så är det materialfel i packboxarna på många 03:eek:r.

Holger skrev:
ja vet en som lämnade in sin efter 1200mil för byte av packboxar på bägge benen,han fick inte heller på garanti tror jag.berodde inte på wheelies på den heller för han kör inte mycke på slangen.
Tycker sånt ska gå på garantin fan 600mil är ju ingenting.
 

sandstream

Guest
Hoppas verkligen att KGK tar sitt förnuft till fånga och fixar sånna här problem i framtiden. Köpte själv en begagnad -02 (uttagen 03 så den omfattas av 5-årsgarantin) just för att den hade garantin. Hojen är köpt i Skåne och jag bor i Stockholm. Kommer garanterat inte att kvista ner dit om det blir problem :mad:

Vid sånna här ärenden kan det vara aktuellt att skriva/säga att vi är 7-8.000 hojåkare på sporthoj.com som undrar vad som gäller. Då lär de bli fart i korridorerna hos KGK.
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Så länge som ingen klagar eller törs ställa sig upp mot dom så kommer nog inget hända även i framtiden,så kom igen nu folk och posta vad ni tycker om deras agerande mot kunden.....

Lägg gärna lite inlägg här också
http://www.bike.se/forum/thread.php?t=15917
så folk får upp ögonen....




sandstream71 skrev:
Hoppas verkligen att KGK tar sitt förnuft till fånga och fixar sånna här problem i framtiden. Köpte själv en begagnad -02 (uttagen 03 så den omfattas av 5-årsgarantin) just för att den hade garantin. Hojen är köpt i Skåne och jag bor i Stockholm. Kommer garanterat inte att kvista ner dit om det blir problem :mad:

Vid sånna här ärenden kan det vara aktuellt att skriva/säga att vi är 7-8.000 hojåkare på sporthoj.com som undrar vad som gäller. Då lär de bli fart i korridorerna hos KGK.
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Förlåt, men jag fattar inte vad problemet är? Killen sa fel först men sen fick du besked om att det skulle lösa sig. Trist att reparatören hade bokat sig på annat jobb förstås men vad hjälper det att stämma KGK? Du vet ju nu vad som gäller och det är väl som det ska?

Edit: Och vad har det här med saken att göra, menar du att de inte har några reservdelar till din hoj?

Crille skrev:
Har för mig att alla tillverkare MÅSTE ha reservdelar i 10år när dom säljer en produkt,men jag kan ha fel i mina påståenden.
 
Last edited:

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
hans cykel var lite över 1år när det hände.


Crille skrev:
Hur gammal var hans hoj då? min är 1år nu och det är 2års garanti på dessa grejer och som jag skrev i mitt förra inlägg så är det materialfel i packboxarna på många 03:eek:r.
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Tror du behöver läsa inlägget en gång till och fatta vad som har hänt.

Du ska ju inte tro att KGK har löst problemet utan jag har suttit i luren hela dagen för att få till en rep tack vare KGK som gjorde att jag vart av med min tid idag för rep..... :fakta

Så KGK har då inte löst något utan bara orsakat mig massor med problem,om deras pesonal vet vad som gäller varför säger dom då att inte andra repverkstäder som dom har avtal med får reparera detta????....

Hade jag inte ringt idag så hade jag inte heller fått hojen fixat så ligger det till samt så tänkte jag ställa på hojen tills den 1maj men detta satte dom stopp för när dom sa till repen att han inte skulle få pröjs om han repade min hoj....

Genom en stämmning så kanske dom ser till att deras Garantier gäller som det står i AVTALEN,dom ska inte tro att alla dansar efter deras pipa för det gör inte jag ska du veta....

URRninja skrev:
Förlåt, men jag fattar inte vad problemet är? Killen sa fel först men sen fick du besked om att det skulle lösa sig. Trist att reparatören hade bokat sig på annat jobb förstås men vad hjälper det att stämma KGK? Du vet ju nu vad som gäller och det är väl som det ska?
 

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Jag läste ett par gånger men.. jaja, hoppas verkligen att det löser sig för dig så snart som möjligt. :hej
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
954-Fajerbläjd skrev:
Kan trösta med att det var inte helt lätt att få ett packboxbyte från Honda heller! Mc-firman gnällde också på "för mycket bakhjulsåka med hårda landningar". Hur fan skulle alla cross och endurohojar klara sej då? Nä problemet är nog våran korta säsong i Sverige och med vinterförvaringen.
Nja, de har en poäng där. Mina gaffelben revs för kontroll efter vurpa. Hojen har rullat 1200 mil på fyra säsonger, och har i stort sett aldrig gått på bakhjulet. Packboxar och tätningar var felfria, oljan såg oanvänd ut. Bakhjulskörning (framhjulslandningar) sliter hårt.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
URRninja skrev:
Jag läste ett par gånger men.. jaja, hoppas verkligen att det löser sig för dig så snart som möjligt. :hej

Var inte ledsen, du är inte ensam om att inte förstå... :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top