Varför kör du INTE sporthoj?

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
det är inte leksakerna som är roliga, utan sättet att använda dem....:tummenupp

man kan ha jättekul på en sport hoj , -eller inte.
man kan ha jättekul på en 125:a , -eller inte.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Allvarligt talat, är det inte bra att det finns en typ av hoj till alla. Vissa trivs bäst på sporthojar och vissa på touring o vissa på custom, men hojbröder är vi ju allihop vilken typ av hoj vi än kör. Personligen har jag alltid gillat nakna hojar,
Z1000
FZ1
TOUNO
CB1000R
tycker dom är snyggast, körställningen passar mig bäst, och försäkringen passar plånboken bäst
Jag har varit ute och kört i gäng med sporthojar, i gäng med streetfighters, i bland kör jag med min polare som har en moto guzzi, och det är lika roligt vem jag än kör med

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Allvarligt talat, är det inte bra att det finns en typ av hoj till alla. Vissa trivs bäst på sporthojar och vissa på touring o vissa på custom, men hojbröder är vi ju allihop vilken typ av hoj vi än kör. Personligen har jag alltid gillat nakna hojar,
Z1000
FZ1
TOUNO
CB1000R
tycker dom är snyggast, körställningen passar mig bäst, och försäkringen passar plånboken bäst
Jag har varit ute och kört i gäng med sporthojar, i gäng med streetfighters, i bland kör jag med min polare som har en moto guzzi, och det är lika roligt vem jag än kör med
Jo, det är ju precis så man kan tycka att det ska vara :tummenupp

Jag för min del bryr mig inte ett dugg om vilken typ av hoj folk kör, man delar ju ändå till stor del samma intresse oavsett typ av hoj. Sedan är det förhoppningsvis personen som kör hojen som det är intressant att umgås med, inte själva hojen :)

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
fart är farligt
man kan bli blind av det, det varnades om det på bilskolan, fartblindheten alltså. sedan så ligger min personliga smak långt ifrån utseendet på en sporthoj då jag inte gillar plastkåpor som döljer allt

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jo, det är ju precis så man kan tycka att det ska vara :tummenupp

Jag för min del bryr mig inte ett dugg om vilken typ av hoj folk kör, man delar ju ändå till stor del samma intresse oavsett typ av hoj. Sedan är det förhoppningsvis personen som kör hojen som det är intressant att umgås med, inte själva hojen :)

Jag åker med alla oavsett hoj som kör sportigt.. Är det nån som kan köra skiten ur sin Guldvinge så duger säkert det i tempo för att få ett lagomt högt touringtempo = naajs..

Sen finns det nog inte så många Guldvingepiloter som åker med fotplattsskrap och eldar järnet på varenda raka.. Men det är ju inte hojens fel

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Hohoooo! Sicken jädra vintertråd detta är! Så mycket energi på ingenting, ingenting alls.

För övrigt så har ni ju redan konstaterat att de absolut främsta anledningarna till att ni inte kör sporthoj är för att ni är ett gäng ömma snålisar.

:)
/perris

En sanning med modifikation.:D
Det var just kostnaden som gjorde att iaf jag bytte till Supermoto eftersom jag skrotade hela tiden. Sen lärde man ju sig att det är 10ggr roligare med Supermoto kontra sporthoj på gata.

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Hoj
R1-08
2 ton båt med 60kvm spinnacker i 15 m/s är sportigt... 18 knop i en båt med teoretisk toppfart på 6,7 är hordråkk!!! :yoparty Det knäcker hojåka också när det gäller action kan jag säga..

Att peta in en motor som man kan kontrollera och slå av när det blir läskigt är :tuttar :arsele

Vilken båt väger 2 ton och har 60m2 spinnaker? Inte för att det är underliga siffror jag bara undrar vilken båt det rör sig om eftersom jag inte riktigt får siffrorna att stämma på std båtarna som har surfmöjlighet. Spännande är det också att sitta på fördäck på en planande 707:a i motsjö..:gnissla

Visst kan segling rent actionmässigt knäcka hojåkningen men problemet är att det är så få ögonblick på ett år man får rätta förållanden för kickar i seglingen. Du vet ju hur kul det är att ligga och skvalpa i stiltje med bommen och seglen slåendes samtidigt om man läser 0,8 på loggen fast man har en kärra med 1,23 i lystal...

Med R1:an får man en kick oavsett hur vädret är! Det gäller att sprida sina möjligheter, det är därför jag har segelbåt, sporthoj och dyngsprättare. Skall faktiskt inhandla en Trial också...man lever bara en gång!
/D.

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Sen kan ju även fråga sig om en 8år gammal 600cc ska få gå in under epitetet sporthoj.. En modern streetfighter har ju bättre klös.. :va

Pöh dumheter! Jag har inga problem att hänka på nyare sportcyklar med min 21 år gamla cykel(förvisso inte rakt fram men då kan man ju lika gärna köra HD eller liknande meshoj).

-Freddy-

Guest
Sen kan ju även fråga sig om en 8år gammal 600cc ska få gå in under epitetet sporthoj.. En modern streetfighter har ju bättre klös.. :va

Nej, jämför du med 1000cc fighters så är det ju bara dumt. Då kan vi ju lägga ner nytillverkningen av allt vad R6or och likn heter lika gärna. Eller menar du att en ny hornet 600, bandit, gsr etc skulle vara värre än en gammal gixxer600?

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag kör inte sporthoj (utan istället motard) därför att jag har en kass handled sedan en tidigare mc-olycka, som gör att jag inte kan belasta handen på de viset som det blir när man kör sporthoj.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln