Varför kör jag RR

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Efter 21 år på gathoj och ett indraget KK i höstas så fick det bli RR licens, jag har en billig gathoj & en billig räcer det passar mig perfekt, RR är för mig en rolig hobby som alla bör prova på någon gång, att man sen inte är snabbast får man stå ut med, vissa kör snabbare än mig med vanliga gathojar trots att jag har en fullblodsräcer.

Man utvecklar spärrar när man har klotat ett par ggr, dessutom så vill mina barn att jag håller mig på hjulen, för mig är det viktigaste att ha kul och få bättre flyt i körningen, en klotning på bana brukar gå bra men man kan faktiskt göra sig riktigt illa, frågan är om man tycker att det är värt att chansa och ladda över sin egen förmåga på bekostnad av en eventuell vurpa, jag tycker inte det iaf.

Jag hoppas att flera här provar på att köra bana nu i sommar, det är skitkul och du behöver inte vara jättesnabb eller ha en ny R1/Gixxer för att ha kul på bana, bankörning är lärorikt och dessurom så slipper du följa jobbiga trafikregler.

Bifogat

• micke.jpg
    micke.jpg
    35.1 KB · Visningar: 563

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
RR är för riktiga män!
Skaffa dig en ny hobby....typ knyppling eller lär dig baka sandslott i grusfållan... :D

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Är det någon som klagat??

Jag trodde det var självklart att man körde för att ha kul!!

Visst vill man vara snabbast, men för de flesta av oss är vi snabbast bara då vi inte ska vara snabba... :D
(4 sekunder...)

Själv kör jag oxå för att ha kul Jag köpte en hoj jag gillar, sedan att den råkar vara sämre än de flesta andra som ren banräser skiter väll jag i. Jag gillar just denna hojtypen. :fakta

:hej

Kan man ha kul för en billig peng är det en fin bonus. :lol
:tummenupp

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kurvmakaren skrev:
RR är för riktiga män!
Skaffa dig en ny hobby....typ knyppling eller lär dig baka sandslott i grusfållan... :D

Tur att du inte kör i Licensgruppen :skrämd

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
PutteLiten skrev:
Jag köpte en hoj jag gillar, sedan att den råkar vara sämre än de flesta andra

Ja, TLR är verkligen en riktig sunkcykel, köp en riktig hoj istället!!! :D :D :D

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Vissa menar att man MÅSTE gasa som satan bara för att man skaffat en räcer, som jag ser det så vill jag inte tumma på säkerheten, slicks, däckvärmare, styrdämpare ger en säkrare bankörning.

Så här är det, jag har under min karriär krockat med bilar, klotat med Cross, Mini moto, Moped, Trike & Snöskoter, med åren så har man lärt sig att det gör ont och kostar pengar, trots detta så händer det fortfarande ibland att man gör misstag och klotar.

För 20 år sedan så resonerade jag annorlunda och det är bara ren tur att jag lever idag, statistiskt så borde jag ha kört ihjäl mig på en krokig skogsväg för länge sedan, tempot sänks för varje år som går och även om man är galen ibland så finns det spärrar nu som saknades för 20 år sedan.

Kurvmakaren, du och jag är inte snabbast på banan men vi har j-t roligt :D

PutteLiten skrev:
Är det någon som klagat??

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
GSXR1100R skrev:
Tur att du inte kör i Licensgruppen :skrämd

Det gjorde både han o jag sist i regnet...

Jag tycker RR verkar asgött och skitskoj, men dyrt. Dock är det kul att se att man faktiskt kan rejsa utan att vara hyperseriös och att det inte behöver kosta skjortan. Tyvärr så räcker inte ekonomin riktigt till för att både köra gata o rejsa så då får det bli gata för min del.
Bana kan man köra ändå som tur är.
Men visst blir man sugen när man ser er i depån...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oscar skrev:
Gasa eller sälj vraket gubbe, vi ungdomar är odödliga & ni pansjisar kan bara fett dra asså :fakta
När jag får KK tillbaka så ska jag piska dig i Häckeberga så sant som jag heter Pjoskar :whip

Kolla nu är han på mig igen :(

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Jag tror att du kör RR bara för att impa på grannarna.

Lite kåpor strategiskt placerade på uppfarten, garadörren alltid öppen med däcktravar och annat som skall imponera på nån sexlysten 45-taggare. Mycket snack i gatan om däcktryck, 1.05-tider på Knudan, däckvärmare, etc. Tanterna fnissar förtjust......

Jag såg ju igår var du hör hemma - i köket!

Ni skulle ha sett denne sk. MC-kille stå i köket och svänga ihop en fiskgratäng som om han aldrig gjort annat.

Dillsås, garnering, små fina ostbitar lades på toppen för den där sista touchen.........

När han sa att han lagade mat till barnen tänkte jag mig korv i bröd, köttbullar/makaroner eller ngt annat lätt och manligt, men inte då.....GRATÄNG! :eek:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jalle skrev:

Lite kåpor strategiskt placerade på uppfarten, garadörren alltid öppen med däcktravar och annat som skall imponera på nån sexlysten 45-taggare. Mycket snack i gatan om däcktryck, 1.05-tider på Knudan, däckvärmare, etc. Tanterna fnissar förtjust......

Ni skulle ha sett denne sk. MC-kille stå i köket och svänga ihop en fiskgratäng som om han aldrig gjort annat.

Dillsås, garnering, små fina ostbitar lades på toppen för den där sista touchen.........

När han sa att han lagade mat till barnen tänkte jag mig korv i bröd, köttbullar/makaroner eller ngt annat lätt och manligt, men inte då.....GRATÄNG! :eek:

Din j-l du skulle ju inte berätta... den blev vidbränd, jag spillde ut allt på golvet, socker iställe för salt...

Vem sa såhär då: Jag hitter inte i Skåne, ja ä ju ifrån Värmland :fakta

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jalle skrev:

Jalle :bow :bow :bow :rock :rock :D :slicka
Så här mycket har jag nog inte garvat på länge, hade inte du slutat äta analpiller :confused: :D

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Originally posted by GSXR1100R ....vissa kör snabbare än mig med vanliga gathojar trots att jag har en fullblodsräcer.
...och en o annan standart 125:a :notme :p

Självklart ger man sig ut på banan för att ha kul o roa sig kungligt :lol :squid
Kör man RR av någon annan anledning hoppas jag att det ligger mycket pengar i det :fakta

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:
Vem sa såhär då: Jag hitter inte i Skåne, ja ä ju ifrån Värmland :fakta

Finns ju inga referenspunkter här nere i söder, bara åkrar.

Inga sjöar, skogar, daler eller berg, då är det inte så lätt att hitta.

Och sen har jag bara bott här i 7 år, vad har du för krav???

Men till ditt hus hittade jag, bara att följa doften av FISKGRATÄNG!!!

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Varför kör jag RR

kajlyl skrev:
...och en o annan standart 125:a :notme :p

Självklart ger man sig ut på banan för att ha kul o roa sig kungligt :lol :squid
Kör man RR av någon annan anledning hoppas jag att det ligger mycket pengar i det :fakta
Du körde 1.19 så fösök inte, du får slå 1.16 innan du mopsar dig Fjunioren ;)

Att hitta ett skönt tempo med harmonisk körstil är bättre en sex ja tom bättre än sju...

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jalle skrev:

Och sen har jag bara bott här i 7 år, vad har du för krav???

Men till ditt hus hittade jag, bara att följa doften av FISKGRATÄNG!!!
Du saknar referenser såsom skit-olle i kurvan och anna-maj med träbenet.

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Jalle skrev:

Det märks du inte var med o körde igår. Vi fick smak på allt, utom möjligen berg då, men vem fan behöver det???

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...