Varför kör jag RR

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
Jag ska just till att börja köra bana samtidigt som jag tänker fortsätta att köra gata. Tanken är att jag kan ta det relativt lugnt i trafiken och kunna gasa av mig och ha kul på banan.

Självklart är anledningen till att man kör hoj öht att man har skôj!

Så fort det slutar att vara det så tänker jag ta upp någon annan hobby. Sa någon nåt om knyppling? Är det kul? :confused:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Relapse skrev:
Jag ska just till att börja köra bana samtidigt som jag tänker fortsätta att köra gata. Tanken är att jag kan ta det relativt lugnt i trafiken och kunna gasa av mig och ha kul på banan.

Självklart är anledningen till att man kör hoj öht att man har skôj!

Så fort det slutar att vara det så tänker jag ta upp någon annan hobby. Sa någon nåt om knyppling? Är det kul? :confused:
Ännu en RRFA :tummenupp vad betyder Relapse, varva någon eller.
 

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
GSXR1100R skrev:
Ännu en RRFA :tummenupp vad betyder Relapse, varva någon eller.

Om man tittar i ett Engelsk-Svenskt lexikon så står det att Relapse betyder "Återfall " eller "Återfalla ", och det stämmer rätt bra då jag blev en återfallsknutte förra året efter 10 års uppehåll med hojåkandet. Därav "nicket". Men om jag varvar dig på banan så får jag väl byta nick till "Re-lap" eller nåt. :p
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Relapse skrev:
Om man tittar i ett Engelsk-Svenskt lexikon så står det att Relapse betyder "Återfall " eller "Återfalla ", och det stämmer rätt bra då jag blev en återfallsknutte förra året efter 10 års uppehåll med hojåkandet. Därav "nicket". Men om jag varvar dig på banan så får jag väl byta nick till "Re-lap" eller nåt. :p

Varva mig :mad:
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Jalle skrev:
Finns ju inga referenspunkter här nere i söder, bara åkrar.

Inga sjöar, skogar, daler eller berg, då är det inte så lätt att hitta.

...SIZE]

Det är ju det jag säger!! VARJE gång jag åker vilse! Fan ska till Höllviken och hamnar i Svedala, ska till Daniel för tredje gången och hamnar inne i Malmö ..... jag menar, vad fan är det för sadister som njuter av att skylta svårt i det där landskapet...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:
Det är ju det jag säger!! VARJE gång jag åker vilse! Fan ska till Höllviken och hamnar i Svedala, ska till Daniel för tredje gången och hamnar inne i Malmö ..... jag menar, vad fan är det för sadister som njuter av att skylta svårt i det där landskapet...
Jalle & Crille är ständigt på irrvägar, tydligen svårt att vara utsocknes
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det var mycket ljug i en och samma tråd. Säg hellre som det är - dvs att ni kör RR för att ni är dumma i huvudet. :)
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Bingo skrev:
Det var mycket ljug i en och samma tråd. Säg hellre som det är - dvs att ni kör RR för att ni är dumma i huvudet. :)

Absolut inte, däremot är det en förutsättning.
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
Svår fråga....hmmmm.....

Jag kör racing för att det är roligt? Ja. självklart, men jag har funderat en del på det här....

För min egen del så hade jag nog faktiskt roligare förra året då man bara harvade runt på olika bankörningar utan något egentligt mål...missförtå mig rätt, jag menar att under själva körningen så var det roligare, man kunde sitta och njuta av själva körningen och bara småmysa lite sådär, uppmuntra sig själv med små glada tillrop eller hejarramsor när man fick till ett skönt knäskrap o.s.v. kort sagt, man hade inga eller åtminstone minimala krav på själva körningen... och då konkurrensen inte heller var speciellt stenhård (f´låt alla Röd-grupp-förare) så tillhörde man alltid de snabbaste utan att behöva ta i (kanske var därför man fick ett "falskt" själförtroende och kände sig som Rossi på alla Bike-events?) och kunde lägga hyffsade varvtider utan att för den skull ligga på "gränsen". Kul var det i alla fall...

Nu är det annorlunda, allt det roliga hittar jag nu vid sidan om eller efter själva körningen... kan helt ärlig säga att jag är alldeles för koncentrerad under själva körningen för att njuta av den i egentlig bemärkelse, skulle jag börja sitta och garva i hjälmen och svänga runt lite som jag har lust på banan så hade jag garanterat suttit som ett frimärke i något avbärarräcke! Hade jag sänkt tempot till en behaglig och säker nivå så hade folk undrat om jag var sjuk.... :)

Kan till ex. meddela att när jag nu senast var och körde i G-åsen så gick det inte alls tokigt, presterade en körning som jag inte hade trott hade varit möjlig om det varit förra året, men icke nu när man har nya trevliga krav på sig själv... :rolleyes: bara för att jag inte riktigt hängde med t.ex. Camilo (som är en oerhörd talang, detta tål att upprepas) så var jag inte nöjd, inte nöjd alls! Under själva körpasset så sitter man och gnisslar tänder i koncentration för att få ekipaget att röra sig fortare, ofta utan resultat..... roligt? Nja.... sådär va?

Men depålivet är å andra sidan oerhört mycket roligare nu när man lärt känna fler och fler, mycket kul t.o.m. men sen sneglar man en nivå upp (A-förarna) och genast verkar gemytligheten tunnats ut, visst, där finns en del av den varan men inte i de proportioner som man ser i B-klasserna..... åtminstone inte vad jag sett... och visst, det är naturligt att det blir lite mer allvar av i dessa klasser. Jag kör givetvis fortfarande för att det är roligt, men det verkar helt klart finnas en gräns mellan seriositet och körglädje.... frågan är bara vilken nivå man skall läga sig på?

Jag inser ju lika väl som någon annan att jag inte är GP-ämne över huvud taget, men man skiter av någon outgrundlig anledning fullständigt i det när man hamnar bakom styret i tävlingssammanhang, om jag inte ligger i täten så får jag dras med en obehaglig känsa av personligt misslyckande över mig själv fram tills jag gjort bättring (förhoppningsvis vid nästa tävlingstillfälle). Så för att jag skall uppleva det hela som ett nöje och en njutning så kräver mitt ego att jag laddar precis allt jag har och kör på gränsen till min förmåga samt även placerar mig oerhört mycket högre än jag egentligen skulle behöva/klarar av.....? Det spelar ingen som helst roll om folk i min omgivning är imponerade eller tyckte att det gick bra, når jag inte topp-tre så är jag inte nöjd, så är det bara.....Knepigt va?

Och så mycket tid och pengar man lägger på det här.... har någon uppfunnit något bättre sätt att kasta pengar i sjön så vill jag ha hans namn och adress omedelbart!

Man kanske skulle släppa den här tävlingskarriären som ändå inte kommer att göra mig till världens högst avlönade GP-proffs och komma ner på jorden igen? Fan vad skönt det hade varit (och här instämmer min flickvän till fullo) :D


Men jag vet hur det kommer att bli, har jag väl fått något i huvudet så släpper jag det ICKE!

FY FAN VAD KUL DET HÄR ÄR!!! :D :D :D :D
 
Last edited:

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
Härligt inlägg, Xeno!

Kul att veta vad som väntar en. Jag har precis börjat att slänga ut pengar på mitt intresse för RR. Fast jag kan meddela att kappsegling, som jag höll på med för några år sedan, också drar iväg kostnadsmässigt. "Det är som att stå i duschen och riva tusenlappar" som någon sa. :D
 

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hovås
Hoj
NADA!
Relapse skrev:
Härligt inlägg, Xeno!

Kul att veta vad som väntar en. Jag har precis börjat att slänga ut pengar på mitt intresse för RR. Fast jag kan meddela att kappsegling, som jag höll på med för några år sedan, också drar iväg kostnadsmässigt. "Det är som att stå i duschen och riva tusenlappar" som någon sa. :D

....och fisk luktar det också....usch! :p
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Relapse skrev:
Härligt inlägg, Xeno!

Kan bara instämma till fullo!

Jag vill också köra RR, men jag är inte beredd att offra gatåkat ännu och pengar till bådadera finns inte så det får vänta tills jag vunnit på trisslotter. :(
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Trevligt initiativ av GSXR1100. Kul och insiktsfullt svar av Xeno. Hoppas fler vill svara och skriva ärligt och utförligt om motiv och mål.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top