Varför köra på bakhjulet?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
När jag nu körde på bakhjulet så var det för min egen skull för det är en skön känsla & inte för att impa på andra. Visst om andra tycker om att se det så är det roligt. Som alla andra säger övning ger färdighet & därför finslipar man tekniken tills man känner att nu behärskar jag detta lite bättre etc etc.

Motiontävlade mkt i enduro i yngre dagar men lärde mig inte köra på bakhjulet förrän jag skaffade min 1:a motard 2001 som träningen började. Många får tycka att det är coolt mm att köra på bakhjulet men för mig är det en skön känsla t,ex att ta en skön kurva rätt.

Jag var skiträdd första ggn jag tränade men man får helt enkelt koppla bort det för annars lär man sig inget. Ni som tränar se till att göra det på avlyst omr för träning i trafik är ingen bra kombination! :tummenupp

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Som svar på topic:

För det inte finns något mer underbart! Började på cykel och fortfarande när jag är ute med den icke motordrivna cykeln så är 90% av sträckan med ena hjulet i luften :). Det är så kuuuul :D

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Slog runt med ktmen i måndags... nu sitter ja´g här med avslitet ledband i handen, nyopererad och magen full med citodon.

Meen jag längtar tills jag får rasta den igen!:yoparty

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Det är bara såååå skönt! Behöver inte förklara varför. Ungefär som att beskriva varför det är sååå najs att bajsa när du är RIKTIGT bajsnödig. Behöver man förklara det? Tror dom flesta vet hur skönt det är att sjösätta den där båtflyktingen då det trycker på.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
636an envisas med att spontanwheela både nu och då och jag gillar det inte. Ibland märker jag det inte förrän framhjulet spinns upp igen. :gnissla

Jaz

Nuda Veritas
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
.
fanns lite roliga kommentarer i petters blogg:D

Ramo Says:
27 May 2008 at 11:29 pm.

Bågar och sportbilar e för bönder me skägg, hästsvans och väst, och för folk som inte har kompisar att ta me sig. Passar också bra för folk som e piskade och endast hänger me sin tjej. Våga inte komma glidande i en sån där fjantig läderdräkt.
Sen får du ju stanna under nån bro om d regnar. Motorcyklar e bland d töntigaste som finns. Där jag kommer från äter vi MC-killar till frukost…

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
fanns lite roliga kommentarer i petters blogg:D

Ramo Says:

Bla Bla Bla

Ramo är runt de 20, plagierar allt Petter gör, och inser att han inte har råd med hoj. När han senare i kommentarerna får mothugg skriver han ju att han gärna provocerar och tycker att han lyckats, vilket bevisar att Ramo är född på 80-talet eller senare.

70-talister och äldre behöver inte förklara skämt.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
3 möjliga rätt på varför man stegrar hojen?

För det är så svårt att köra med enbart framhjulet..

För att reta de som inte kan köra enbart bakhjul..

Fallossymboliken, ja för hur många cheyer kör bakhjul:va

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha