Varför måste man vänta i 20 sec vid ny sökning?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Finns det någon anledning överhuvudtaget? Skitstörande och värdelöst när man typ stavar fel eller vill söka på nytt ord.:mad:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
För att minska belastningen på servern en aning?

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Med min erfarenhet av databaser och sökningar så drar det fruktansvärd kraft av servern att dra igenom allt. Vet själv att man stavat fel någon gång och sedan sökt om snabbt, detta är djuriskt tungt för en server.

Och som sagt så går inte SH allt för snabbt ibland så jag tycker nog att det är en bra tidsbegränsning.

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Irriterande dock, när jag leter efter något på SH så har jag börjat googla istället för att slippa dom enormt långa 20 sekunderna.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
En sökning söker sig igenom hela databasen och under denna stund "låser" den tid från övriga som vill läsa sajten.

Sedan så är det 20 sek tillägg inte bara för medlemmar, utan även för det tusentals sökbotar (sökmotorer som ska indexera sajten) som kommer till sajten.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Dagens I-landsproblem :D

Haha:D

En sökning söker sig igenom hela databasen och under denna stund "låser" den tid från övriga som vill läsa sajten.

Sedan så är det 20 sek tillägg inte bara för medlemmar, utan även för det tusentals sökbotar (sökmotorer som ska indexera sajten) som kommer till sajten.

Ok, så det finns en anledning alltså. Då ska jag sluta klaga ;)

Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
bara jag som anser att sökmotorn är riktigt kass? :va Hittar fan aldrig tråden man letar efter... även om man kommer ihåg vissa ovanliga termer som nämts :huvet

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Om man har ett litet hum om vilka trådar det man söker kan finnas i är det bara att markera dessa så söker det väl inte i hela databasen?

mabe

Guest

Varför låter du sökrobotar använda forumets sökfunktion? Spärra sökningen så den bara går att använda ifall man är medlem, eller slå på vBulletins captcha-funktion för gäster som vill söka.

/M

Ingen använder den för i 9 fall av 10 så fungerar den inte och den 10e gången blir man galen för när man ska söka så får man vänta så länge.
www.google.se -> detjagvillhitta site:www.sporthoj.com/forum

Det är nog rätt många som använder sökfunktionen, utan att tänka på det. "Dagens aktiva trådar" och "Visa nya inlägg" är två funktioner som i grunden bygger på sökmotorn... slås sökningen av försvinner dessa två sidor.

/M

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping