Duccekungen skrev:Det första man tänker på när man tar mc kort brukar nog inte vara bankörning.
Man bör väl oxå bli lite varm i kläderna först.
Men tankarna kommer nog så småningom, även för dig
Hurumf! Nä, det är det kanske inte... men det BORDE vara det. Jag hade med en polare ut och leka på Tuvängens gokartbana i lördags. Han hade då haft körkort i 9 dagar...
Leendet efter sista passet kan man leva länge på. Vad man kan leva ännu längre på är att se den nästan löjligt stora förändringen i sittställning, blick, nerlägg, broms... allt som har med hojåkande att göra som han gjorde under dessa timmar. På slutet var han t.o.m. "tvungen" att börja flytta ut kroppen och arslet från hojen för annars hade det gått över styr. Gick inte att luta den gamle f-gixern mera utan att skruva bort centralstödet...
Tyvärr så blev det lite trångt på väg hem och han mer eller mindre tvingades av vägen. Jag klarade mig med ett nödrop men han lyckades inte riktigt få stopp på sakerna men klarade sig undan med blotta förskräckelsen och en stukad framgaffel.
För att svara på frågan:
För känslan av okontrollerad kontroll.
För känslan av accellerationen.
För känslan när man får den perfekta kurvan, oavsett om det är i 40 km/h på en knixig go-kartbana eller 140 på Bulten.
För känslan av frihet.
För att överhuvudtaget orka med resten av livet...
För att jag kan!