varför min ccm slö?

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
KTM Duke -04
Billson skrev:
Men ändå, min CCM fick jag upp på tvåan helt orginal som 650cc och utan speciell teknik.
Övning ger färdighet.

Har provkört Gitzins CCM och den känns jämför med min KTM 640 grymt seg..
jag får inte upp hans på 2an ens med våld :=)

finns ju liksom inget rapp i den. .accar bara mjukt o fint..

Körde en DR650 på körskolan och den var bra mycke rappare
så nått är inte som det ska med gitzin cykel !!!
:yoparty

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Fragger skrev:

ja med effektblås o så ska den faen inte va nå segare än en dr650 iaf :rolleyes:

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Fragger skrev:

Köpte han den ny?

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
mm jag gjorde ju det ja, men asså skämtar ni med tekniken eller? man känner ju hur effektfulld den är, det finns ju knappt nån tendens alls att den ska lyfta på 2an, bara några cm och då sitter lilla jag och tok rycker på alla jävla varvtal och jag lovar att jag har provat nästan allt.....

den har gått bara knappt 500 mil och jag tycker inte att det varkar nåt konstigt med motorn.. bara att den är jävligt långsam genom registret,

var dock lite konstigheter med ena förgasarn på servicen, ena flottören hade typ släppt eller va faan det var så den är för tillfället limmad, denn kan ju ha släppt så fort han provkörde hojen?? det är iaf beställt nytt. och eftersom det inte sitter nån strypning påd en så måste det ju vara nåt med förgasarn elelr motorn....... tror den besvikna jag, !

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Det med att DR650 är relativt pigg stämmer definetivt! Jag blev mycket förvånad över min DR som jag hade som vinterhoj. En dr650 med öppen andning och med motardhjul! Slitvarg och buskul :yoparty

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag hade en dr 650 -98 den hade 35hk org på bakhjulet å med slipon blev det 37, vet inte någe vridkurvor då pappret e borta. Men de två HK kändes som en sjuk skillnad :tummenupp

Sedan kom Freewind med samma motor men annan tändning å förgasare (dubbel av någe slag) då blev det väl ett par till HK men vet inte vilken modell ccm har stoppat i sin motard.

Däremot ska de väl vara skjukt drevad org. (ccm alltså) för buller osv

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Låter som om det är något galet med bestyckningen eller också något allvarligt fel med motorn, typ för hårt ihoppressad vev som gör att hela motorn går segt = risk för att lagren går varma och skär... Låter som det är något som bör kollas upp raskt... :va

/G

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
ja va glad jag blir =) . på min första cyckel så pajja bromsar i kurvor och annat farligt, min andra cyckel en 125 nsr skar sig efter en omkörning, tappa kontrollen och gled över med sladd på andra körbanan och höll på att bli mosad av en lastbil som kom från ingenstans?

trodde faan jag skulle lyckas med den här hojjen men jag hoppas verkligen inte att det är nåt med motorn, vet inte vad den har orginal för hk men alla verkar säga olika men asså ni som har ccm och har heft dem orginal, går de inte upp på bakjulet på ettan då eller?
min mcbutik säjer att de faktiskt är riktigt sega och att man kan bahöva koppla upp dom på till och med 1an, SJUKT!?
ska väl bänka hojen så småningom på nåt bra ställe och sen spara pengar till ett 710 kit, suck. om alla ger mig 50kr så bör det ju gå rätt fort =)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Gitzin skrev:
ja va glad jag blir =) . på min första cyckel så pajja bromsar i kurvor och annat farligt, min andra cyckel en 125 nsr skar sig efter en omkörning, tappa kontrollen och gled över med sladd på andra körbanan och höll på att bli mosad av en lastbil som kom från ingenstans?

trodde faan jag skulle lyckas med den här hojjen men jag hoppas verkligen inte att det är nåt med motorn, vet inte vad den har orginal för hk men alla verkar säga olika men asså ni som har ccm och har heft dem orginal, går de inte upp på bakjulet på ettan då eller?
min mcbutik säjer att de faktiskt är riktigt sega och att man kan bahöva koppla upp dom på till och med 1an, SJUKT!?
ska väl bänka hojen så småningom på nåt bra ställe och sen spara pengar till ett 710 kit, suck. om alla ger mig 50kr så bör det ju gå rätt fort =)
fan på 1an kan man väl gasa upp en dr350 :va

Billson

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Gitzin skrev:

Måst vara något fel på förgasarna.
När min var helt ny med ett flamnät i gren röret och org ljuddämp så var den sjukt slö men gick att gasa upp på 1:an och rycka upp på tvåan.
Det var inga som helst problem att gasa upp den på tvåan när flamnätet och slipon var fixat samt annan bestyckning enligt CCM:s rekomendationer.
Efter bytet till 710cc och bänkning så gick det även att plocka upp den på 3:an, men 10hk och 10Nm som lovas med 710-kittet är inte riktigt sant jag fick 4hk till och 10Nm. Så nu går den ganska bra 50hk och 64Nm på slangen :tummenupp .
Be någon kolla över förgasarna riktigt, en bänkning på min gjorde underverk.
Mvh/ Billson

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Gitzin skrev:

Låter som om du skulle behöva sköta om dina hojar lite bättre.. :arsele

Mvh
David

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
har ju faan pedantskött dom... det tidigare var däermot inte nyare än 92 årsmodeller och hade enbart otur med dom men ajja, hör inte till ämnet

men tack för bra svar billson, ska verkligen kolla upp det hela eftersom vi inte alls har samma bestyckning. fint att få reda på lite effekt svar också, ser verkligen ingen likghet mellan din och min hoj =/ !

men som sagt kan de bänka hojen utan att vara auktoriserade säljare för ccm? isf så fixar jag skiten så fort som möjligt på beviks i linköping!

Coola Ola

Guest
Gitzin skrev:
har ju faan pedantskött dom... det tidigare var däermot inte nyare än 92 årsmodeller och hade enbart otur med dom men ajja, hör inte till ämnet

men tack för bra svar billson, ska verkligen kolla upp det hela eftersom vi inte alls har samma bestyckning. fint att få reda på lite effekt svar också, ser verkligen ingen likghet mellan din och min hoj =/ !

men som sagt kan de bänka hojen utan att vara auktoriserade säljare för ccm? isf så fixar jag skiten så fort som möjligt på beviks i linköping!

Såklart kan de det. Bara att lämna in. Är lite pilligare att komma åt förgasarna på CCM R30/644 än på de flesta andra stånkor pga av dubbla fuggar (en av skruvarna till höger förgasarlock sitter "gömt" rakt under ramröret) men det ska inte vara några större problem för en van meck.

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
ok bra, då ska jag ta och fixa till detta, det kan ju vara så att munstyckena är fel? ingen aning. men hoppas gör man ju.

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
vet du vad det för munstycken som rekomenderas till effektröret billson?

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
OK!! det sitter absolut inte 135 i min, typ 150 har jag för mig, han känns dock inte (bluddrig)? men vad har du i lågfart?? kan inte så mycket men jag tror man säger så...

Billson

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Gitzin skrev:
OK!! det sitter absolut inte 135 i min, typ 150 har jag för mig, han känns dock inte (bluddrig)? men vad har du i lågfart?? kan inte så mycket men jag tror man säger så...
Lågfart, tomgång eller (Pilot jets som Stibo motor benämner dem)= 30 :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning