Har vi tur så blir de osams med samerna.Jag fick ett flygblad med Nyans-reklam på min bilruta över natten. Försökte läsa vad det stod men kände inte igen det för mig oläsbara typsnittet. När jag hade vänt på bladet och kände igen svenskan så var det för sent då bladet redan var halvvägs ner i papperskorgen.
Ska dom ha min uppmärksamhet får dom locka med något annat än festliga tecken och fyrfärgstryck. Kanske nakna brudar eller nåt, eller helst motorcyklar, klassiska handeldvapen eller bara .. glass.
Och herrejävlar för samer och muslimer under samma tak. Det kommer bli väldigt ostabilt.
Hmm samerna då? Är det schamanen där?De röstar väl på Nyans för att imamen säger till dem att göra det!?...
För att göra Sverige muslimskt.
Tror grejen är att man vill sprida sin ideologi där det går, och 'går det så går det' är filosofin. I sverige verkar det ju gå utmärkt eftersom vi har "religionsfrihet" samt är världens mest sekulära land, så dom har fritt spelrum här.Vad får dom att tro att ett kalifat i Sverige skulle ha bättre förutsättningar än ett i mellanöstern?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|