Varför undrar du vad araber är?Nej, eftersom alla "araber" (vad det nu är?) inte beter sig som djur är det rasism.
Jämföra människor med djur är allmänt ganska okonstruktivt enligt mig.
Varför undrar du vad araber är?Nej, eftersom alla "araber" (vad det nu är?) inte beter sig som djur är det rasism.
Att vi ser en del saker olika råder det nog inga tvivel om.
Att vi dessutom ser en hel del saker lika är nog lika sant.
Ofta tycker vi nog lika om vad som är rätt eller fel.
Sedan skiljer sig våran syn på hur vi skall rätta till det ena eller andra.
Det är väl min naivitet som får mig att tro att människor kan utbildas.
Du har ju utbildats, här i Sverige(?), till att vara den du är.
Varför skulle de som kommer inte kunna utbildas till våra normer/regler/lagar?
Eller skall det startas vid en viss ålder?
Är man ohjälplig om man utbildats i icke-svenska normer?
Jag kan inte säga att jag har svar på dessa frågor.
Kanske inte går alls.
Exakt så, de har redan lärt sig fel.Ja hittils har det ju inte gått så bra, vi har väl haft hedersmord i sverige i snart 40 år, det sattes väl förvisso inget namn på det förän vid Pela ooch Fadime fallen, men det var känt långt tidigare.
Att folk från vissa kulturer har behandlat sina fruar som sin egendom har vi också haft i Sverige länge.
Ingen utbildning hittils har ju lyckats råda bot på det.
Med den mängd som kommer nu, när människor med likartat medeltida värderingar kan samlas i klungor om hundra eller fler får man nog anta att dom stöttar varandras sjuka betenden och struntar i vad som har sagts åt dom på asylhotellet, dom är ju med sina landsmän/religiösa likar, och deras heliga skrift och lagar säger ju att kvinnor som inte täcker sig är horor, då bryr dom sig nog väldigt lite om att uppträda hövligt mot "hororna"
Varför undrar du vad araber är?
Nej, eftersom alla "araber" (vad det nu är?) inte beter sig som djur är det rasism.
Vad som är "Araber" är lite olika, en Polack jag känner kallar alla andra nationaliteter som han ogillar för "Araber", speciellt fransmän är en särskilt dålig sorts "Araber" enligt honom
Svenskar är dock inte "Araber", han har ju trots allt bott här i 20 år snart
Jag drog det till sin spets, men var ser du att man kan kritisera t.ex araber, om så bara i små grupper?
Har inga problem med att jämföra människor med djur, puma går t.ex utmärkt.
Wikipedia skrev:Araber i modern mening utgörs av majoritetsbefolkningen inom den så kallade arabvärlden, vilken i princip kan sägas bestå av Arabförbundets 22 medlemsstater och Västsahara.
sydsvenskan.se skrev:Jag föreslår att det satsas resurser på en upplysningskampanj där experter inom bland annat jämställdhet får i uppdrag att brett informera om att vi i Sverige har lagar som kommit till för att förhindra sexuella trakasserier och annat ofredande mot kvinnor. Och att det i Sverige finns värderingar om att kvinnan är lika mycket människa som mannen. Uppenbarligen är det här något som många män saknar information om. Denna satsning måste såväl stat, landsting och kommuner vara engagerade i utifrån sina respektive ansvarsområden.
Jag tror du läste fel, jag tyckte bara det lät spektakulärt om någon fick plötslig utlösning i en folkmassa. Det kan sannerligen inte vara vanligt. I de allra flesta fall vore det mycket anmärkningsvärt om en man stimulerade sig i en folkmassa så till den grad att han kan stänka sin säd på Anna. Där av frågan, vad fan hade hänt innan, stod han bara där och slentrianrunkade?
Naturligtvis oacceptabelt alldeles oavsett.
Vafan, hur gammal är du egentligen.
Klart att det har förbättrats genom tiderna, vi är/var ju på väg åt rätt håll.
Om jag förstår dig rätt så tycker du det är bra att SD håller fast vid sin politik, även om du inte gillar politiken i sig? Men det i åtanke; varför vill du att en präst - vars religiösa övertygelse är att äktenskap är mellan en man och en kvinna - inte ska hålla fast vid den?
Glöm ej heller det mest obehagliga ur ett vidare perspektiv. Polisen och staten väljer sin information till medborgarna inte ur ett säkerhetsperspektiv, utan politiskt...
Inte bara för "vad var det jag sade" men jag och många med mig har i 10-15 år upplevt att stat, polis, etablissemang och eliten allmänt ljuger för oss.Du beskriver bra det mest skrämmande i detta.
Absolut förkastligt, galet, vansinnigt och skrämmande!
Jag ser detta som en samhällskris eller förtroendekris som det kommer ta åtskilliga år att jobba ikapp.
Jag tror detta kommer ge ett rejält uppsving till "alternativa media källor".
Och det verkar ju, tyvärr, behövligt.
Inte bara för "vad var det jag sade" men jag och många med mig har i 10-15 år upplevt att stat, polis, etablissemang och eliten allmänt ljuger för oss.
Inget av det som rapporteras är förvånande för mig. Tyvärr.
Här har du en till undangömd liten gosig grej:
https://www.flashback.org/t2637745
Jimmy Åkesson skrev:– Det är synnerligen allvarligt om partipolitiska hänsyn tillåts styra vilken information polisen delger allmänheten. Det är helt oacceptabelt. På samma sätt är det oacceptabelt att polisen bortser från brottsoffers intressen av politiska skäl.
Helt OK, det behövs ibland i diskussioner.
Fick lov att "wikipedia" Araber då jag inte var säker på vad det var.
Jag tror inte man kan eller ska kritisera den gruppen för något då den är alldeles för stor/diversifierad.
Däremot skall, och bör, man kritisera individer/grupper som bryter mot lager och förordningar.
Oavsett hudfärg eller härkomst.
Problemet är ju om man inte vet att man bryter mot en regel/norm/lag.
Det är där vi måste vara mycket tydligare i vårt mottagande.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|