Varför ser man så jävla trött ut efter en tur?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
"Tidsdilatation (tidsutvidgning) beroende på hastighet innebär att om två referenssystem r och r', har identiska klockor, kommer en observatör i r att anse att klockan i r' går långsammare om referenssystemen r och r' befinner sig i relativ rörelse. En observatör i r' anser likaså att klockan i r går långsammare än den lokala klockan. Vid "ordinära" hastigheter kan denna tidsskillnad anses försumbar. Det är först vid hastigheter som är minst 1/10 av ljusets hastighet som den får praktisk betydelse. I den speciella relativitetsteorin behandlas fallet då referenssystemen befinner sig i likformig relativ rörelse."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tidsdilatation

:hihi

Ja, det är därför klockan i instrumentpanelen på min hoj saktar sig. Jävla Einstein att ställa till det! :mad:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Några ingenjörer hade en teori om att personer med relativt mycket hjärna blir trötta av att "bomba" samtidigt som den skara som har mer tomrum inte har samma påverkan. Kanske finns ett samband varför man ofta kan koppla vissa personer med frekvent bombande i 300.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Några ingenjörer hade en teori om att personer med relativt mycket hjärna blir trötta av att "bomba" samtidigt som den skara som har mer tomrum inte har samma påverkan. Kanske finns ett samband varför man ofta kan koppla vissa personer med frekvent bombande i 300.

Narkolepsi ?

De har stora hjärnor men normalt sett sömnsvårigheter ?

PS vad är "RELATIVT" mycket hjärna ? jämfört med vad ?
DS

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Läste en del roliga inlägg men har någon skrivit ett seriöst svar? ^^
Jag förstår vad du menar för jag blir likadan och tror det är pga. ventilationen, mycket luft till ögonen för dom lite torra och svullna.. Kan det stämma? + tror jag inte att jag blinkar när jag kör, inte mycket iaf!

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
undra varför egentligen :va

Har en god vän som förvisso inte gasade satan, men som körde i bussfilen på Nynäsvägen i ca 70kmh en morgon på väg till jobbet för ca 10 år sen.. En hantverkare (vad annars) körde plötsligt ut med sin skåpbil i bussfilen, polarn kör in i bakdörrarna på skåpbilen.. ringer jobbet från diket och säger att han blir lite sen.. kom till jobbet 9 månader senare.. efter en sjukskrivning pg a mosad rygg och söndersliten muskulatur.

Hade samma sak hänt killen som körde 300 där förra veckan så hade han inte kommit någon annanstans än till kyrkogården.

Har bara svårt att se hur jobbet kan vara värt det? Men men..

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
Kan väl intyga att det har lite med åldern att göra förr hade jag alltid lust att ta hojjen till jobbet gick upp en halvtimma cyklade en 15 minuter till garaget ...stress stress stress...var juh skitkul att kunna bomba med speed 3:an till kneget håller med om att man såg inte riktigt kry ut när man kom fram :D:D......sen så känns det som om det var finare sommrar förr nu regnar det juh stup i ett i hela maj, juni.

Fick mig dock en tankeställare för 2 år sen då jag var nära och klippa en älg på morgonen med min Ktm..
Älgen vände konstgt nog samma sekund som de skulle smälla...antar att LOUD PIPES SAVES LIFE:yoparty

Så nu för tiden tar jag det lugnare till jobbet...sen så när de bara regnar på sommaren så är de ganska skönt att ta bilen..tar juh en kvart xtra när man ska ta på sig alla skydd på morgonen + att jag äldre och vill inte dö till jobbet så roligt är inte mitt kneg :arsele

P.s ser fortfarande nerdrogad ut när man tar hojjen till jobbet min hjälm trycker ner mina ögon så påsarna ser större ut *

Last edited:

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Har en god vän som förvisso inte gasade satan, men som körde i bussfilen på Nynäsvägen i ca 70kmh en morgon på väg till jobbet för ca 10 år sen.. En hantverkare (vad annars) körde plötsligt ut med sin skåpbil i bussfilen, polarn kör in i bakdörrarna på skåpbilen.. ringer jobbet från diket och säger att han blir lite sen.. kom till jobbet 9 månader senare.. efter en sjukskrivning pg a mosad rygg och söndersliten muskulatur.

Hade samma sak hänt killen som körde 300 där förra veckan så hade han inte kommit någon annanstans än till kyrkogården.

Har bara svårt att se hur jobbet kan vara värt det? Men men..

Ja, det är ju nära till kyrkogården därifrån iallafall... :gråta
Fan, boOMba i morgontrafiken...? Det är lite Darwinism över det hela.

jetson

Guest
Har man bråttom till jobbet blir det kanske lite högre tempo.

Sen blir det ju lätt att man drar ur hojen lite på väg till jobbet bara för att, så slipper man ta en kaffe för att vakna till liv. Var ju nån forskning om att dom som tog hojen till jobbet presterade bättre.

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Jag upplever att tiden står still när man kör hoj, är man lite småtrött när man drar på sig hjälmen så ser man likadan ut när hjälmen åker av.

Sen ang åka 300kmh till jobbet: Jag körde Skanstull-Jordbro på 7min oftast, snitta runt 240. Gentemot att köra snitt 80 så kunde jag sova en kvart längre, simpelt :)

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
PS vad är "RELATIVT" mycket hjärna ? jämfört med vad ?
DS

Låt oss säga att någon som kanske enbart fyller sin hjärna med family guy och bira har inga problem att susa fram i 300 eftersom det inte finns så mycket verksamhet innanför skallen. Doktor George har desto mer att tänka på blir då betydligt mer lättpåverkad av bombandet....stör verksamheten

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
För såg jag också ut som att "kom o hjälp mig att dö"

Nu kommer jag alltid fräch o utvilad till jobbet med hojen. Har troligen med att jag har blivit äldre och mitt sexliv på morgonen kraftigt avtagit :krama

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Ta med handduk och stoppa huvet under kranen med kallt vatten en stund när du kommit fram och fixa till dig lite. Eftersom du ändå är först på plats (då du bombat till jobbet) så har du gott om tid innan dem andra kommer för att utföra diverse rutiner i lugn och ro!

//KaliZ

nostromos

Old school
Gick med
20 Feb 2011
Hoj
Suzuki GSX 1100, Kawazaki ZZR 1100
Själv blir jag piggare och ser piggare ut efter en repa med hojen. Tror man får rikligare med syre när det blir lite tryck i hjälmen. Rufsigt hår är mindre problematiskt när det längden på stråna ligger runt 1-3 mm :)

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
angående bombning bussfil Nynan (som jag också bevittnar varje morgon) så är det väl ett helt optimalt tillfälle att få uppmärksamhet på, sitter väl säkert en 200-300 pers på front row där och kan bevittna denna ouppnåeliga fartdemon som susar fram.

- Männen i bilarna suckar och tänker...en dag ska jag också bli en sådan man.
- Kvinnornas underliv pirrar när dom tänker på vilken hunk det gömmer sig under hjälmen och hur han säkerligen är en riktig man eftersom han kan hantera ett sådant kraftfullt fordon med sådan utsökt precision.

....tror tattaren som blåser i 300 i bussfilen.
IRL sitter folk i sina bilar och smsar, petar näsan och halvsover och/eller funderar på vilket sätt dom ska bli ekonomiskt oberoende så att dem ska kunna spotta chefen i ansiktet och aldrig mer jobba.

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
- Kvinnornas underliv pirrar när dom tänker på vilken hunk det gömmer sig under hjälmen och hur han säkerligen är en riktig man eftersom han kan hantera ett sådant kraftfullt fordon med sådan utsökt precision.

Men vah fahn :gråta, jag trodde det var så! :(

Nu har jag förlorat en stor anledning till att köra hoj. :4skrika

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad