Varför sporthoj som brukshoj?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
....normalt kör jag en Sportster....
Min fråga till er som har liknande hoj och inte kör bana, varför har man en sån hoj till brukskörning....

Har du tänkt igenom din frågeställning?

Varför har du en HD Sportster? Du kan åka minst lika bra och troligen säkrare, till halva kostnaden med en Honda,Kawa,Suzuki kalleankachopper. :fakta

Jag antar det är för att du gillar imagen, kan använda dig av repliken "Joråsåatte, jag kör ju Harley jag, såatteee...".

:rolleyes:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Efter high-sidern förra sommaren gjorde jag följande analys:
Kommer kollektivtarfiken i Sthlm bli bättre närmste 5 åren: NEJ
Kommer biltrafiken i STHM bli bättre närmste 5 åren: NEJ
Kommer jag smidigt fram i trafiken med en glidare: NEJ
Kommer jag att kunna hålla mig från att leka som en fjortis på en motard: NEJ
vad har vi kvar:
liter:ish sportis
600ish sportis
liter:ish sportturing
600ish sportturing
liter:ish naken
600:ish naken
grussprättare

Kan jag få hyffsat billig försäkring på liter:ish hojar: NEJ
Vill jag har nakenhoj: Nja... helst inte.
Vad av det som finns kvar kan jag få en lågmilare som är billig på blocket o hyffsat i närheten av Sthlm?
Just då var det min nuvarande: en Trajja TT600 som då hade gått 2000mil
(dessutom har jag alltid varit sugen på just en Trajja TT600 av nån kostig anledning)
Dvs precis som man ska köpa hoj, ska man ta den som känns mest rätt då man ska köpa

Så svaret på din fråga
"varför har man en sån hoj (retta) till brukskörning" är:
För att en hamnade högt upp på vill-ha listan då man köpte hojen

Sporttourer på litern är inte dyrt att försäkra. :7peta

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Har en Hornet 900 och en Fireblade från -08, körde horneten förra året sen i år köpte jag firebladen och kommer nog inte köra Horneten mer då Firebladen är otroligt mycket skönare att köra. Så i slutändan är det väl tycke o smak som avgör vad man kör, du kanske trivs bättre med en nakenhoj jag tycker bättre om att ha en kåpa

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Summa sumarium av alla kommentarer: det är väl för att vi ibland låter det emmisionella styra istället för det förnuftiga? - Och tur är väl det

Rent praktiskt måste ju en 125cc scooter vara guld i stan. Räcker ju dessutom till för att komma upp i max tillåten hastighet :)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Har du tänkt igenom din frågeställning?
Varför har du en HD Sportster?

Jag har alltid gillat HD, men det krävs en speciell man för att klara detta under av teknologi och image (mest image)
Jag hittade dock ett talande exempel/online demo för er som inte kört HD innan.
http://www.valkyrieriders.com/harley/home.htm

:D
All in good fun, helt klart. Har flera kamrater (okej.. EN kamrat) som åker HD och han påpekar alltid hur nöjd han är med hojen (också en Sportster).

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Street Triple R -13
Det är så löjligt enkelt, kroppen kan inte under något tillfälle tillverkar mer endorfiner än när jag trä på mig stället och gränslar det vackraste jag vet.
Sen att jag är begränsningen och inte den (till skillnad från en gööörlfriend) är ju inget annat än fantastiskt. :fyllisar

jetson

Guest
Frågan är ju något som endast en mer mogen person kan ställa, en som ser en mc och tänker A--->B
En sån person ser även bilar som A--->B och undrar varför inte alla kör en limegrön halvrutten jävla 1.6l flexifuel, en bil som vi sporthojare helst vill gå loss på med ett däckjärn.

Vi som är yngre ser en hoj och gillar den så länge den går utta bara helvett. Man vill ha något som går så in i helvete fort att man blir glad bara av att gå ut i garaget och titta på hojen. Sen är komfort och försäkringspremier och annat skit rätt ointressant, för när man väl känner för det kan man dra ut och brassa på upp till 15 000 varv och då är allt sånt där bortglömt.. :banana

Last edited:

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Vissa går bara på utseendet och inte provat något annat. Alltid lika roligt att se deras reaktion när de provat min gubbhoj.:banana

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Enkelt..
Mest "bang for the buck".
Vikt/effekt förhållandet gör sporthoj till ett alldeles otroligt billigt nöje. Vem fan bryr sig om komfort?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...