Varför startar inte hojen!?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Som rubriken lyder så e de så att min hoj som är en cbr600rr 08 inte startar. jag tagit bort alla kåpor på hojen. I el väg har jag tagit bort fram lysen alla blinkers o baklampan... Motorn går runt o instument panelen visar inget konstig.. Som vanligt endast olje lampan men när jag kör runt motorn så släcks den o tänds igen. Va kan jag ha gjort? Eller sitter de nån sensor nån stans? Sätet e väck med. Jag har även kollat så inte dödar knappen e intryckt.

j127

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2013
Hoj
Yamaha YZF250 2002
Jag har ett JÄTTEPROBLEM som jag blir galen av om inte jag får hjälp! Crossen startar inte.
Köpte en Yamaha yz250z -02 för två dagar sedan och ägaren starta den på första kicken, två gånger. Jag fick även provköra och den gick galant.

Jag har tidigare aldrig kört en 4t förut och ägaren sa att det är svårt att starta om man inte kan tekniken. Men nu är det så att jag dom senaste 2dagarna försökt kicka igång den med hjälp av videos som ägaren skickat på hur man gör, kollat om det är något fel på tändstiftet (inga som helst) och fyllt på med ny bensin.

Förstår inte varför det inte går, skulle verkligen uppskatta all hjälp!:confused:

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping