turbo-mupp
Medlem
Hej.
Jag har en sån jävel, 16E kallas möget, med 39cc motor. För två år sen rasade kopplingen. Sen dess har den stått ute på balkongen. Nu i somras lagade jag kopplingen och försökte starta. Aset ville inte.
Idag provade jag igen. Innan dess så:
* Bytte jag ut allt bränsle mot nytt färskt.
* Nytt tändstift (NGK BM6A)
* Kontrollerade luftfiltret (var OK)
* Tömde flottörhuset på gammalt bränsle
* Kontrollerade förgasaren (munstycke EJ igensatt)
* Använde startgas
* Kontrollerat gnista (gnista finns men vet ej hur stark den ska vara)
* Choken tillslagen
* Kompression finns
..och ASET startar inte. Och snart har jag väl en högerarm som Arnold Schwartznegger innan helvetet startar. Vad fan är det med skiten? Varför tänder den inte trots startgas??
Hur gör alla ni andra när era 14E/16E (osv) inte startar??
Edit: Brorsan köpte en 14E idag med samma motor och förgasare och startproblem. Hans vägrar också starta och har stått i ett garage i 1 år.
Jag har en sån jävel, 16E kallas möget, med 39cc motor. För två år sen rasade kopplingen. Sen dess har den stått ute på balkongen. Nu i somras lagade jag kopplingen och försökte starta. Aset ville inte.
Idag provade jag igen. Innan dess så:
* Bytte jag ut allt bränsle mot nytt färskt.
* Nytt tändstift (NGK BM6A)
* Kontrollerade luftfiltret (var OK)
* Tömde flottörhuset på gammalt bränsle
* Kontrollerade förgasaren (munstycke EJ igensatt)
* Använde startgas
* Kontrollerat gnista (gnista finns men vet ej hur stark den ska vara)
* Choken tillslagen
* Kompression finns
..och ASET startar inte. Och snart har jag väl en högerarm som Arnold Schwartznegger innan helvetet startar. Vad fan är det med skiten? Varför tänder den inte trots startgas??
Hur gör alla ni andra när era 14E/16E (osv) inte startar??
Edit: Brorsan köpte en 14E idag med samma motor och förgasare och startproblem. Hans vägrar också starta och har stått i ett garage i 1 år.
Last edited: