Varför tappar min tv mottagning när jag slår på något HDMI-anslutet?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Jag har en LG smart-tv, som i sig funkar klockrent, aldrig några störningar i mottagningen. Men så fort jag slår på något som är anslutet till någon HDMI-port tappar den digital-tv-mottagningen, och det kvittar om det är datorn eller blu-ray-spelaren, och det kvittar vilken port det sitter i. Allt sitter på samma fas, tom samma säkring, och jag har en liten bordsantenn, så det borde inte vara några potentialproblem heller.

Är det någon som har några bra idéer? :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Antennen är en fristående rackare utan extern jordanslutning, drivs med ojordad sladd, tv och dator har schuko, men sitter i samma grupp, bluray-spelaren har europakontakt, så den är ojordad. Så hade jorden spelat roll borde ju åtminstone spelaren lirat som den ska? :va

Jaoh, misstänkte mest att något ojordat som förvandlades till en sändare som störde ut signalen för antennen. Till exempel att det jordar genom HDMIsladden in i TVn eller nåt sånt allmänt dumt. Men, om det mesta är jordat så borde det ju inte vara något sånt.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...