Varför tjafsa med polisen?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
igentligen borde jag inte men kan inte hålla mig:p killen driver ju med snuten här.. i slut änden så gör han ju som polisen vill. killen måste väl inte va kriminell bara för att han äger en ferrari?? Eller för att han bryter på svenska. sen vet man ju inte va som utspelatsig innan han börja filma. som han förmodligen börja göra för att snuten va dryg pch otrevlig!

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Polisen var ju bara orolig att motorn skulle skära pga lågt oljetryck...

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Först i knäskålarna, sen huvet :fakta

Mest förbannad på avsaknaden av motorljud på en film som handlar om att motorn är igång.

(Men seriöst, även en Ferrari överlever att köra på tomgång i ett antal minuter, annars skulle ingen överleva i bilköerna runt storstäder. Inte för att försvara att idioten inte följer polismans order)

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Hade jag varit polis där så hade jag snällt stått och väntat 1.5 minut, sen skrivit ut en ordningsbot då han överskridit tomgångskörningstiden :D

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hade jag varit polis där så hade jag snällt stått och väntat 1.5 minut, sen skrivit ut en ordningsbot då han överskridit tomgångskörningstiden :D

Tänkte exakt detsamma! Varför ska polismannen jiddra? Slappna av och gör ditt jobb polisjävel? Antingen har killen i Ferrarin gjort nåt olagligt och då är det ju bara att bötfälla eller så är han grön och då finns ingen anledning att jiddra med honom. Polismannen kunde ju dock gärna ha påpekat max 1 minut tomgångskörning och sedan hållt käften och kontrollerat körkortet.

Dessutom så tror jag att en utlänning i Skåne rasismens högborg som dessutom kör Ferrari är ganska trött på att bli stoppad av polisen vilket kanske förklarar hans attityd lite.

Vidare så är det mer än tillräckligt med oljetryck i en motor som står på tomgång. Men det var ju och andra sidan inte tribologi-forskare som uttalade sig...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tänkte exakt detsamma! Varför ska polismannen jiddra? Slappna av och gör ditt jobb polisjävel? Antingen har killen i Ferrarin gjort nåt olagligt och då är det ju bara att bötfälla eller så är han grön och då finns ingen anledning att jiddra med honom. Polismannen kunde ju dock gärna ha påpekat max 1 minut tomgångskörning och sedan hållt käften och kontrollerat körkortet.

Dessutom så tror jag att en utlänning i Skåne rasismens högborg som dessutom kör Ferrari är ganska trött på att bli stoppad av polisen vilket kanske förklarar hans attityd lite.

Vidare så är det mer än tillräckligt med oljetryck i en motor som står på tomgång. Men det var ju och andra sidan inte tribologi-forskare som uttalade sig...

Polisen var nog lite på spänn då han tydligen startade bilen under kontrollen.

Inte för att försvara hans agerande, men han var nog inställd på problem och fick inget utlopp för adrenalinet.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Inte för att försvara hans agerande, men han var nog inställd på problem och fick inget utlopp för adrenalinet.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Kan nog hålla med, att ha nån som sannolikt gjort något redan innan (eftersom han blivit stoppad) som startar motorn i en bil som med lätthet drar snutens trötta volvo om vägen öppnar sig är tämligen provocerande.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO