Varför tog jag B-licens

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jalle skrev:
Kan ni inte åka runt på Yttre Ringvägens av/påfarter istället och klocka varandra med mobilen?
Det är ju det vi gör. Det är ju skittufft men du får det att låta som något fånigt. :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bingo skrev:
Knepig fråga detta. En skillnad mellan cross och RR är tillgången till träningstid. Jag har inom tre mils avstånd tillgång till sex olika crossbanor och kan träna varje dag om jag vill. RR-åkarna har inte sådana träningsmöjligheter. Den träningstid som finns är rimligtvis ganska dyrbar för de tävlande. Fast jag vet å andra sidan inte om "touringåkarna" är ett problem på träningen. Själv har jag inte varit på Hyllinges träning bl a för att jag inte inte vill orsaka olägenhet för de snabba förarna. Fast nästa gång kommer jag dit och skämmer ut mig.

Min tanke är att vi ska få bättre tillgång genom stor efterfrågan. ökar efterfrågan så kommer det för eller senare tippa över till fördel för oss...

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jalle skrev:
Man kan visst förbjuda er, ni tar ju bara upp plats på träningarna.

Kan ni inte åka runt på Yttre Ringvägens av/påfarter istället och klocka varandra med mobilen?
Va i h-t såg du oss på ringvägen i söndags :eek:

Bingo du har betalt din B-licens och då måste du träna, annars kommer hela RR maffian att häckla dig, du kör bara 1 sekund långsammare än mig på knudan (=katastrofalt långsamt men ändå) ;)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
Va i h-t såg du oss på ringvägen i söndags :eek:

Bingo du har betalt din B-licens och då måste du träna, annars kommer hela RR maffian att häckla dig, du kör bara 1 sekund långsammare än mig på knudan (=katastrofalt långsamt men ändå) ;)
Ajdå, nu blir det vårt att verka tuff. Tack för den, du! :mad:

Edit: men va fan... Det står "Gäller endast på av- och påfarterna i skärningen mellan E6 och E65" på min licens. Tror ni att det är ett tecken? :gråta

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Ajdå, nu blir det vårt att verka tuff. Tack för den, du! :mad:

Edit: men va fan... Det står "Gäller endast på av- och påfarterna i skärningen mellan E6 och E65" på min licens. Tror ni att det är ett tecken? :gråta

Kör nu träning med oss, du platsar garanterat i gänget, bry dig inte om farbror Jalles beska kommentarer, han brukar ändå klota bort sig efter halva sesången ;)
Sen så sitter han där i Räng och skryter hur snabb han skulle ha varit om inte om.. :crash

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Kör nu träning med oss, du platsar garanterat i gänget, bry dig inte om farbror Jalles beska kommentarer, han brukar ändå klota bort sig efter halva sesången ;)
Sen så sitter han där i Räng och skryter hur snabb han skulle ha varit om inte om.. :crash
Jo men jag ska ju börja träna - får ta några varv i en rondell på vägen dit för att stärka självförtroendet. :D

Så du tror att Jalles gnäll om trasig motorcykel, trasig kropp osv bara är bortförklaringar? Det kan nog fan stämma för en riktigt tuff biker låter sig inte nedslås av sådana bagateller. :crash

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Jo men jag ska ju börja träna - får ta några varv i en rondell på vägen dit för att stärka självförtroendet. :D

Så du tror att Jalles gnäll om trasig motorcykel, trasig kropp osv bara är bortförklaringar? Det kan nog fan stämma för en riktigt tuff biker låter sig inte nedslås av sådana bagateller. :crash
Jag hörde på stan att Jalle köpte en synt cd och dessutom en storpack frisyrgele, men det är nog bara tomma rykten :eek:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Jag hörde på stan att Jalle köpte en synt cd och dessutom en storpack frisyrgele, men det är nog bara tomma rykten :eek:
Såna rykten KAN vara fel.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
GSXR1100R skrev:

VA!? Då ska han bannemej inte få låna mina NWA-skivor!!! :D

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Visst känns det tryggt att ni inte kan skada er?

OBS! Ont i klockorna efter att ha kört i 40 km/tim över järnvägen i Åkarp räknas inte som vare sig krasch eller skada. :fakta

BingoBerra, licens utan att tävla - ok. Men licens utan att träna???
Om du hade hört med Bauhaus kunde du säket fått använda deras parkering under tak som depå under söndagens av/påfarts race. Betydligt billigare.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jalle skrev:

OBS! Ont i klockorna efter att ha kört i 40 km/tim över järnvägen i Åkarp räknas inte som vare sig krasch eller skada. :fakta

Om du hade hört med Bauhaus kunde du säket fått använda deras parkering under tak som depå under söndagens av/påfarts race. Betydligt billigare.
Ojdå, jag visste inte att man behöver tillstånd för att använda deras parkering som depå. Det har jag ju gjort länge. Du tror inte att de kommer att lagsöka mig för det?

Jag har ju sagt att jag tog licensen för att Chrille lovat mig lättare ragg. Han sa minsann inget om att jag måste träna också.

/Orolig

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jalle skrev:

Bah jag säger bara mopperejs, där kan vi börja snacka skador, vuxna män som highsidar och flyger över staketet på SRW, ditt lilla besök på Falkens minibeach med surrettan va välan ingen riktig krasch :crash

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:
Bah jag säger bara mopperejs, där kan vi börja snacka skador, vuxna män som highsidar och flyger över staketet på SRW, ditt lilla besök på Falkens minibeach med surrettan va välan ingen riktig krasch :crash

Äsch, enligt senaste numret av tidningen "Vi Moppetomtar" sker största delen av skadorna i depån när det mekas fastnypna kolvar.

Förresten så är det en fysisk omöjlighet för en moped att highsida så karftig att DU flyger över ett staket. :fakta

Tjockis.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jalle skrev:
Äsch, enligt senaste numret av tidningen "Vi Moppetomtar" sker största delen av skadorna i depån när det mekas fastnypna kolvar.

Förresten så är det en fysisk omöjlighet för en moped att highsida så karftig att DU flyger över ett staket. :fakta

Tjockis.

Jag highsidade i 70 blås men det va spinkige KetogaN flög över armcoräcket in i depå ett par varv senare, din lilla fesvurpa va ju bara en typisk retta klotning, gaffelfrossa pga för låg ingångsfart i skarphögern på Falken (numera känd som Jalles kurva).
Inse att du saknar talang och sluta i tid innan du fördärvar din gamle gubbkropp :zpy

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Moppeolycka :rolleyes: Jaja, det är säkert stort i Åkarp.´Cross däremot är något att skriva till morsan om.

Har jag förresten berättat om min sista crossolycka? Fy fasen vad blåslagen jag blev. Jag berättar gärna mer om ni vill veta.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Moppeolycka :rolleyes: Jaja, det är säkert stort i Åkarp.´Cross däremot är något att skriva till morsan om.

Har jag förresten berättat om min sista crossolycka? Fy fasen vad blåslagen jag blev. Jag berättar gärna mer om ni vill veta.
Bilder på benbrott och blåmärken stora som pizzor vill vi se :crash

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Bilder på benbrott och blåmärken stora som pizzor vill vi se :crash

Inga problem, det är lätt ordnat.....

Jag måste väl ändå vara den optimale RR-killen? Jag har bara gått halva licenskursen, eftersom jag sedan välte med Hondan. Detta innebär att jag stödjer LMS med pengar för licenskursen jag inte gick klart, och eftersom jag inte törs åka båge längre tar jag inte upp träningstid på bana för seriösa RR-åkare. Dessutom har jag betalt medlemsavgift i Karlskoga Motorsällskap.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Inga problem, det är lätt ordnat.....

Jag måste väl ändå vara den optimale RR-killen? Jag har bara gått halva licenskursen, eftersom jag sedan välte med Hondan. Detta innebär att jag stödjer LMS med pengar för licenskursen jag inte gick klart, och eftersom jag inte törs åka båge längre tar jag inte upp träningstid på bana för seriösa RR-åkare. Dessutom har jag betalt medlemsavgift i Karlskoga Motorsällskap.
Åkej du vinner skryttävlingen Sveriges största blåmärke :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Re: Re: Re: Varför tog jag B-licens

GSXR1100R skrev:
Du då fröken feg, du vågar ju inte ens ställa upp i Klubbrejset nu på Lördag :fakta
Mycket snack & liten verkstad som vanligt när Kiss Ass spammar ;)

Vågar?!!!

Jag FICK inte för att jag var för sent ute med anmälningen!

Jag behöver inte snacka, jag låter resultaten tala.

Vad var det nu du hade kört på Falken igen??? ;)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka