Varför välja Ducati.

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Göteborg/Mölndal
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
Jag köpte en 750-R förra våren (nr 3)
Efter några veckors krångel med motorn,elsystem mm mm
tröttnade jag när jag fick reda på av Bike i Trollhättan
att jag va tvungen att köpa en Power comander (5000:)för att få hojen att gå riktigt!!!
Jag bytte den då mot en ducce mot alla odds (alla sa till mig att dom bara krånglar) men inga problem so far.

Jag ville med detta bara säga att även japs med grym kvalite faktiskt kan krångla och att en ducce kan funka felfritt.
Känslan fick jag på köpet.
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Hurgan skrev:
tröttnade jag när jag fick reda på av Bike i Trollhättan
att jag va tvungen att köpa en Power comander (5000:)för att få hojen att gå riktigt!!!.

Dom är duktiga dom där nissarna på Bike....NOT :kocko :kocko :3freak
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Ja visst är det väl så att man väljer att köpa något som inte är japanskt så blir det lite mer unikt, det finns ju inte så många italienska, engelska hojar (och bilar) på marknaden, därför kan dom ha ett högre andrahandsvärde (i Ducatis fall). Visst, det finns många Ducati om man lägger dom på hög men absolut inte lika många som tex R1, GSX-R, Blade osv.

Vill man ha något som är nästan 99% driftsäkert väljer man någon av dom många fina japanare som finns på marknaden.

Vill man däremot gå lite mot strömmen, inte parkera brevid en likadan i mc-rutan och vinna lite personlighet köper man en Triumph eller Ducati :tummenupp Möjligen lite mer "bångstyriga" men det är lite av tjusningen tycker jag. Ljudet får man på köpet :)
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jay-Jay skrev:
Har japsar grym kvalite?


beror på vad du menar, byggtekniskt är de ju mycket bra, men många tänker nog på detaljkvaliteten och där är nog Honda bäst av dem.


Sen ska jag vaar dum som fan, Triumph ser jag inet som nåt som liknar Ducati eller japanerna, det är ju billiga trasselhojar *duckar som fan*
 
Last edited:

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Silwer skrev:
beror på vad du menar, byggtekniskt är de ju mycket bra, men många tänker nog på detaljkvaliteten och där är nog Honda bäst av dem.

Sett en Ducati i närbild?
 

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Göteborg/Mölndal
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
SM 570 RR skrev:
Dom är duktiga dom där nissarna på Bike....NOT :kocko :kocko :3freak

Nää...man ställer sig ju lite undrande till kompetensnivån ibland men...
..dom ska ju lixom vara experter på hojar och den informationen man får är man ju tvungen att lita på :va
 

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Göteborg/Mölndal
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
Jay-Jay skrev:
Har japsar grym kvalite?

Ja,det är väl det allmänna intrycket iallafall..som sagt har jag haft 7 japs innan varav 3 gixxer och varit helnöjd med dom.
Men det blir inget annat än ducce i fortsättningen.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Silwer skrev:
Du missar att det var bland japanerna jag menar och Honda är ofta mycket bra.
Tyvärr orkar jag inte med märkesblindhet.

Tycker man ska skilja på "mäkesblindhet" och att förföras av ett märke... Har två Alfa Romeo-frälsta på jobbet. De vet mycket väl att kvalité, prestanda och finesser i förhållande till priset inte kan mäta sig med Japanskt masstillverkat men sådan argument biter inte.

Ducati, Alfa och även en rad andra märken inom andra brancher är sådana man förälskar sig i snarare än köper av rationella och logiska avvägningar.
Man köper det inte för att de blivit utnämnda i Råd och Rön till bästa köp. Man köper dem för att man fastnat för dem.... så var det för mig. För mig var det inte noga med Hk/vikt eller att det skulle vara som att skära smör med en varm kniv när jag växlade... Jag hade fastnat för en Ducce helt enkelt. hade jag bara velat ha en prisvärd och bra nybörjarhoj hade jag behållt den Honda Hornet 600 -98 som jag fick köpa för ett riktigt bra kompispris (30 tusen)av en desperat bekant. Hondan var ett RIKTIGT BRA köp. Mycket hoj för lite pengar.... men hjärtat fick tala så jag fick gå till banken för att ha råd med den hoj jag fastnat för sedan år tilbaka...
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Bj.O.rn skrev:
...

Nåväl, hojen har mycket riktigt tävlats med i staterna, Kenta Jacobson är den "skyldige", han tävlade den en säsong i Vera tror jag.. Bor numera hemma i Norrköping igen. Han tog hem den som flyttgods efter det äventyret. Det sitter tror jag fortfarande en del heta bitar på sen den tiden, från fast by Ferracci..
/B

Stämmer bra det, men angående fast by Ferracci så stämmer det inte så bra längre, han hade sålt 955 trimmet och satt dit orginal :kocko
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
Hurgan skrev:
Jag köpte en 750-R förra våren (nr 3)
Efter några veckors krångel med motorn,elsystem mm mm
tröttnade jag när jag fick reda på av Bike i Trollhättan
att jag va tvungen att köpa en Power comander (5000:)för att få hojen att gå riktigt!!!

Snarare sitter problemet i EPROM:et som Ducati skickar med R:en. Hur gick din R? En PC kan aldrig rätta till en felaktig mappning i chipet. Gick den dåligt på alla varvtal? Själv har jag beställt ett MotoOne modifierat FIM-chip till min 748R. Den går iofs lite oroligt enbart på tomgång/lågvarv så mitt exemplar verkar rätt shysst annars. Vad var det med ditt elsystem?
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
korvgubbe skrev:
Tycker man ska skilja på "mäkesblindhet" och att förföras av ett märke... Har två Alfa Romeo-frälsta på jobbet. De vet mycket väl att kvalité, prestanda och finesser i förhållande till priset inte kan mäta sig med Japanskt masstillverkat men sådan argument biter inte.

Det är en väldig skillnad på dagens Alfabilar och dom som fanns på 70-talet t.ex., det var entusiastbilar det. Har själv haft 3 st. Alfa, den senaste en 156:a som utan tvekan anser jag är jämförbar kvalitetsmässigt med vilken annan bil som helst i samma prisklass. Det som talat mot Alfa (och Fiat) är det dåliga återförsäljar/verkstadsnätet.
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Finns nyare Duccar med lite extra utr. (förutom all extrautr. som sitter på orginal) för liknande pris.

Men kör Suzukin. Den kan du säkert sälja för 40k om två år. Men det är en mycket fin/bra hoj.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
OlleR6 skrev:
Om du funderar mellan gixxer å ducce så skulle jag personligen gå på en RSV ;D http://www2.blocket.se/view/2248819.htm?l=0&c=1&city=0

Jag har ingen koll på det där me kvalité, men jag har för mig att aprilia är riktigt bra på sådant? Skryt gärna lite om RSVn, eller va lite negativ, kanske blir en sån nästa gång för mig!


Finns det nån mer komplett hoj? nä.
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
OlleR6 skrev:
Om du funderar mellan gixxer å ducce så skulle jag personligen gå på en RSV ;D http://www2.blocket.se/view/2248819.htm?l=0&c=1&city=0

Jag har ingen koll på det där me kvalité, men jag har för mig att aprilia är riktigt bra på sådant? Skryt gärna lite om RSVn, eller va lite negativ, kanske blir en sån nästa gång för mig!

Läs Aprilia tråden här på forumet..... Där har du all info! Som sagt... bättre finns inte! :D :tummenupp
 

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Göteborg/Mölndal
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
K-Micke skrev:
Snarare sitter problemet i EPROM:et som Ducati skickar med R:en. Hur gick din R? En PC kan aldrig rätta till en felaktig mappning i chipet. Gick den dåligt på alla varvtal? Själv har jag beställt ett MotoOne modifierat FIM-chip till min 748R. Den går iofs lite oroligt enbart på tomgång/lågvarv så mitt exemplar verkar rätt shysst annars. Vad var det med ditt elsystem?

Ops jag kanske var lite oklar...jag menar gixxer 750-R...you know..
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
K-Micke skrev:
Det är en väldig skillnad på dagens Alfabilar och dom som fanns på 70-talet t.ex., det var entusiastbilar det. Har själv haft 3 st. Alfa, den senaste en 156:a som utan tvekan anser jag är jämförbar kvalitetsmässigt med vilken annan bil som helst i samma prisklass. Det som talat mot Alfa (och Fiat) är det dåliga återförsäljar/verkstadsnätet.

Jag lägger mig iofs inte i diskussionen om Alfas vara eller inte vara.. Jag ville mer göra en liknelse på hur det är att fara märkesentusiast och inte märkesblind... Märkesblind för mig är att hävda att märket X är bäst och vara totalt lomhörd för argument. Märkesblindhet är att vara korkad...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top