Haha, kan kanske stämmaLåter som vi aldrig kommer i den sitsen, för du skulle aldrig ringa på mina annonser iaf.
Haha, kan kanske stämmaLåter som vi aldrig kommer i den sitsen, för du skulle aldrig ringa på mina annonser iaf.
Det kommer väl ta tid, men det är tydligt att man ska behöva lägga både pengar och tid på att sträcka upp hela befolkningen - en efter en...
Jag tycker att det vore bäst, trevligast och mest reko om man kunde komma bort från den här prutningskulturen. Det låter väldigt influerat av marknader i Mellanöstern o d, där det är kultur att pruta. Varför detta oskick här? Sätt ut det pris man vill ha istället, alltfler bilhandlare i Sverige kör med "fast pris", och då vet man vad som gäller. Om sen en bil står osåld i månader är det ev dags att förhandla om priset, men då brukar handlaren ofta redan insett detta och sänker priset i annonsen.
Jag slipper helst ha med privatpersoner att göra och låter hellre en handlare göra några kronor på en försäljning.
Numera säljer jag endast till folk jag känner. De vet att jag sköter om mina hojar, att de körts friskt på bana, att jag är pålitlig, att jag inte förväntar mig oskäligt betalt, och att jag föredrar enkla affärer över långdragna förhandlingar.
Det kommer väl ta tid, men det är tydligt att man ska behöva lägga både pengar och tid på att sträcka upp hela befolkningen - en efter en...
Ok. Jag trodde i min enfald att det handlade om att köpa och sälja saker.Alla affärer är en fråga om att komma överens...
De flesta som handlar på Blocket kanske inte har studerat "de isländska sagorna", utan vill bara köpa eller sälja en vara till schysst pris.Det är bara att läsa de isländska sagorna så förstår man att prutning tillhört den urnordiska kulturen sedan Hedenhös.
Vad som är "normal affärsmetodik" kanske man ska överlåta till respektive säljare att avgöra. Om man som "BrooklynS" anser att det är normal affärsmetodik att betala mer än vad säljaren begär ska man nog avstå från att uttala sig ö h t i ämnet.Känner man sig så kissnödig över normal affärsmetodik hos människan åtminstone de sista 40.000 åren så kanske man skall låta någon annan köpa/sälja saker åt en.
Ok. Jag trodde i min enfald att det handlade om att köpa och sälja saker.
De flesta som handlar på Blocket kanske inte har studerat "de isländska sagorna", utan vill bara köpa eller sälja en vara till schysst pris.
Vad som är "normal affärsmetodik" kanske man ska överlåta till respektive säljare att avgöra. Om man som "BrooklynS" anser att det är normal affärsmetodik att betala mer än vad säljaren begär ska man nog avstå från att uttala sig ö h t i ämnet.
Alltfler bilhandlare har slutat med prutmån, och använder helt enkelt "fast pris" i sina annonser. Jag hoppas och tror att det är en affärsmetod som kommer få fäste även i affärer mellan privatpersoner.
Nja, beror väl på vad prisnivån är. Kan ju i slutändan vara samma summa....text...Jag vet inte vilka bilhandlare du umgås med men de jag känner försöker sälja sina objekt så dyrt som möjligt men om någon kund vill inleda en diskussion så är ingen dum nog att avvisa kunden med hänvisning till ”fast pris”. Då blir det konken..
Buy quality, cry once.
Som sagt, alltfler bilhandlare har gått över till detta mer sympatiska och rejäla sätt att prissätta sina bilar. Lika lite som ICA har prutmån på mjölk eller HM på kläder så ska ska bilhandeln bygga in en prutmån i sina priser. Bättre att vara ärlig och sätta ett pris som motiverar bilens värde.Nja, beror väl på vad prisnivån är. Kan ju i slutändan vara samma summa.
Senaste bilen köpte jag av handlare med fast pris. Innan den kikade jag på en XC60 med fast pris som jag tackade nej till. När jag lämnade tillbaks bilen efter provkörning stod näste köpare på kö och han köpte den.
Köpa eller sälja varan till ”schysst” pris, ja priset sätts på marknaden och marknaden är vad folk är villiga att betala, inte vad säljaren vill ha... Marknaden har alltid gällt, och om någon trodde att prutandet var något slags ”invandrarbeteende” så behöver denne någon inte tro det längre. Det är helt enkelt fel. QED med hjälp av exempelvis isländska sagor...
Buy quality, cry once.
Ja jävlar du målar med bred pensel....
Du kan fråga de nästa hundra personerna du träffar om "prutning är ett svenskt beteende" och exakt alla skulle säga nej.
Komma dragandes med gamla Isländska sagor.....
Sanningen är jätteenkel, och det är att prutning är ett importerat beteende, och jag menar då dessa vansinniga halva priset kompis som till skillnad från det svenska jag är uppvuxen med, ett förstulet mumlande " kan du dra av några hundringar"
Vad är det som skaver så mycket med sanningen hos dig egentligen
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |