Varför vill SMC har 1150kr för 1 dag på bana?

sandstream

Guest
Eftersom både SMC och Folksam tror på dessa kurser bör de väl subventionera dem så mycket det går.
Då blir det en win-win situation för alla :banana

I förhållande till CSS-kurserna är ju dryga tusenlappen rena klippet :)

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
TinaTjejen skrev:
2089917 Jag tror inte att utbildningarna är gratis från SMC, varifrån har du fått detta? Jag håller på med dem själv :rolleyes: (jag går alltså en kurs, jag anordnar den inte)
Det kommer säkert att bli fullt på 22maj-dagen också, liksom på era körningar.

Allt jag säger är att JAG personligen inte skulle gå en dag för 1200:-, för dem pengarna har jag helt enkelt inte och jag förstår att andra väljer bort de lurserna, trorts att de säkert är bra, för att istället köra 2 dagar någonannanstans för samma summa.
Men ni(tm) är duktiga på att förvränga det jag säger :rolleyes:

Är du Instruktör för SMC BKK?

Cybercat

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6
highside skrev:
2086701 SMC Stockhoms kurser kostar 1500:- för endagars och 2100:- för tvådagars, så så dyrt var det väl inte.

Jag kan inte riktigt SMC Skånes kursupplägg. En sak jag vet som sklijer sig mot våra (SMC Stockholm) kurser är att vi kör 3 pass * 20min på endagars och 3 pass * 30min på tvådagars. SMC Skäne kör vad vet 4 pass * 15min.

På våra kurser har vi 6 deltagare och 1-2 instruktörer per grupp. I varje pass kör tre grupper.Det gör totalt 54 deltagare.

Micke

Ehrm, är inte riktigt med på matematiken - men Skåne´s BKK har 6 pass * 15 min + 1 st bromspass * 30 min.

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
1500 kr för sporthojs kursen med SMC Stockholm den 2:a juni på Gelleråsen, jag ska dit :banana

CSS förra året var ju mer än dubbelt så dyr.
edit. (som Sandstream mkt riktigt redan har påpekat).

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
1150:- för en dag på bana är väl ingenting, bara och gå ut på krogen en gång mindre den månaden :)

Ska ner den 22:a jag med...

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
highside skrev:
SMC Stockhoms kurser kostar 1500:- för endagars och 2100:- för tvådagars, så så dyrt var det väl inte.

Jag kan inte riktigt SMC Skånes kursupplägg. En sak jag vet som sklijer sig mot våra (SMC Stockholm) kurser är att vi kör 3 pass * 20min på endagars och 3 pass * 30min på tvådagars. SMC Skäne kör vad vet 4 pass * 15min.

På våra kurser har vi 6 deltagare och 1-2 instruktörer per grupp. I varje pass kör tre grupper.Det gör totalt 54 deltagare.

Micke

Cybercat skrev:
2101985 Ehrm, är inte riktigt med på matematiken - men Skåne´s BKK har 6 pass * 15 min + 1 st bromspass * 30 min.

Jag tror han menar rullande per timme/en och en halv timme.
Jag vill minnas fler pass på tvådagars kurserna som varit tidigare år på Gelleråsen. I storleksordningen 3-4 30 min pass på förmiddagarna och 3-4 30 min pass på lördagseftermiddagen och 4-5 20 minuterspass på söndags eftermiddagen. Däremellan teoripass och körgårdspass.
Personligen tycker jag det har varit väl investerade 2100:-(2800:- inkl boende och mat) varje år.

highside

Guest
ape: Då ses vi där...

Anders R: Kul att höra, det är sånt som gör att man fortsätter

Cybercat: Som Anders R mycket riktigt påpekat så menade jag 4 pass per timme. Som du säkert vet så kan det vara svårt för folk från södra Sverige att förstå dem från norr, och tvärtom. :)

Cybercat

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R6
highside skrev:
Cybercat: Som Anders R mycket riktigt påpekat så menade jag 4 pass per timme. Som du säkert vet så kan det vara svårt för folk från södra Sverige att förstå dem från norr, och tvärtom. :)

:D

:pannkyss

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
TinaTjejen skrev:
2087127 Kursen är arrangerad av SMC Riks.
Det verkar som att alla instruktörer, mat etc. etc. ska ha betalt/ersättning. Därav priset.
Jag personligen tror ju inte att dagen kommer vara bättre eler sämre än en vanlig b&k-dag för 800:-

Det höga priset gör troligtvis att SMC INTE fångar upp sporthojsfolket, vilket ju är målet.
Jag själv skulle exempelvis inte åka på en bandag som kostade över 1000:-, inte ens på Kinnekulle :näsblod

Visst är drygt tusen kronor mycket om du jämför med en vanlig körning på en bana!
Men detta är en KURS och den är billigare än dom flesta andra kurser på bana som du kan anmäla dig till!
Dessutom så kan dom flesta som går kursen teckna en billigare försäkring hos Folksam efteråt! (SMC-försäkringen som hojåkare har arbetat fram!)
Jag anordnar Broms och kurvkurs på Mittsverigebanan och jag kan säga att ingen tjänar pengar på denna kurs(förrutom banägaren då), då det kostar pengar att få dit många duktiga instruktörer från hela landet i form av milersättning på 18 kr/milen, och det är inte mycket! :fatta!
Mittsverigebanan är billigare att hyra än andra banor men det är då långt bort för alla så resorna blir då dyrare.
En kurs kan inte jämföras med en vanlig friåknings dag, och jag tror nog att du blir en duktigare förare på en kurs!
På alla SMC`s Bkk ingår det mat och ordentlig teorigenomgång:tummenupp

Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
TinaTjejen skrev:
2090002 Ja, jävlar. Det har du rätt i.
Vi tog några kvarvarande platser i alla fall. And that's the way U have to go if U R poor :hihi

Hoppla - då var vi där samtidigt...

Sökte jobb på AZ bara för deras mc-klubb men tyvärr sökte dom kompetent personal :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC