kaZmur
Gudomlig sporthojare
http://www.fimotorcykler.dk/ har 2 veckoro leveranstif... köp däör det gjorde jag å dfe funka skitbra!!!
Grädde skrev:Apropå det här med trim. Jag planerar att köpa ett cylle kit med överdimension till hojen sen. Tänker att det sliter mindre på motorn om man inte behöver varva lika mycket.
Någon som har en ide om hur mycket man kan sänka varvtalet ungefär om man kör på samma ''medelhastighet'' dvs 110-120'' som man hade innan.
Kommar åka rätt mycket motorväg så de e rätt viktigt för mig att inte ligga och maxa hela tiden
Hammet skrev:bara så du vet måste du inte byta förgasare eller luftfilter, bestyckning räcker....tror tom max effekten ligger på något lägre varv med 165cc
NatoN skrev:Geiwiz har orginalcylle och 165cc till mito, även 35mm förknasare och effektsystem. Fick mina delar efter en vecka![]()
Mikael Cagiva skrev:Så på ren svenska: Jag köper helt enkelt bara ett 165kitt, byter originaldelarna mot dessa och så skall det gå framåt?
Så jag BEHÖVER inte köpa nytt filter och förgasare![]()
Hammet skrev:nix men du måste ha större munstycke kostar 20-50kr
AtlantiZ skrev:men du köpte den väl ny? borde inte skadan gå på garantin??
Hammet skrev:annars finns det en 34mm knasare för 750kr på addemoto.se![]()
(Reakatalogen)
Mikael Cagiva skrev:Hördu, du som är mer intresserad av detta än mig, vad för dimension skall jag ha på munstycket till förgasaren?
65? 100? Ännu mer?
Mikael Cagiva skrev:Okej, en liten checklista:
Att monteras dit:
Motorn: 165` med tillhörande kolv
Förgasaren: Så stor det behövs
Avgasröret: "Blindtarmen" kan man väl bara svetsa bort..., eller behövs något annat göras?
Luftfilter: Större
Det borde väl vara det mesta, då är väl Miton fri från alla strypningar?
Mikael Cagiva skrev:Okej, en liten checklista:
Att monteras dit:
Motorn: 165` med tillhörande kolv
Förgasaren: Så stor det behövs
Avgasröret: "Blindtarmen" kan man väl bara svetsa bort..., eller behövs något annat göras?
Luftfilter: Större
Det borde väl vara det mesta, då är väl Miton fri från alla strypningar?
Hammet skrev:blindtarmen knackar du bort, låt nån svetsverkstad svetsa ihop röret, det är lite överkurs om man inte är så bra att hantera en svets...
Edholm skrev:Snackar vi om tarmen som brukar sitta på dom flesta EU-moppar??
Knacka bort den låter lite konstigt du lär ju ha plattat till hela röret innan den lossnat.=)
Fram med vinkelslipen bara. Kapade bort den tog bort strypningen och svettsade tillbaka röret på en kompis Aerox, han såg ingen skillnad efteråt![]()
cRoC skrev:Har förresten en kompis som ostrypa sin nsr, som har blindtarm. Vad tror du ihopsvetsning kan kosta hammet?
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |