Varma billiga handskar

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Tja!

Tänkte att man skulle köpa sig ett par billigare varma handskar att ha nu på vårkanten och på hösten. Har ni några ni rekommenderar? Är biltemas fodrade något att ha?

http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Personlig-utrustning/MC-handske-varmfodrad/

82-112_l.jpg

349:-

Nöts de ut efter 1-2 säsonger kan mna ju köpa nya eftersom de är så billiga. Men har någon erfarenhet om de är varma?

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Jag ska in en sväng till biltema idag. Kan känna lite på dom och se om det verkar vara något att ha. Så kan jag höra av mig igen sen.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Använde deras sommarvariant och de höll sig hela i en krasch i relativt hög fart. Iof var dom slitna efteråt men det var väl för dom gjort sitt jobb, dom höll ihop och händerna var helt oskadade....

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Jag har sådana där biltema-handskar. De är rejält tjocka. Det finns dock viss risk för att man upplever dem som klumpiga. Sett utifrån ett värmeperspektiv så finns det dock inget att klaga på. Jag fryser vanligtvis väldigt lätt om händerna men dessa handskar har funkat mycket bra för mig. Har använt dem som vanliga vinterhandskar nu denna -30 graders vinter.

Skyddsmässigt så ligger de väl dock inte särskilt högt på skalan.

Jag använder dessutom värmehandtag på hojen. Har ni inte skaffat det tidigare så se till att fixa det nu i sommar! Personligen tycker jag att det borde ha utgetts ett Nobelpris till den som uppfann värmehandtag!

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Hej, tänkte bara säga att jag köpte värmefolie för 250 spänn med två lägen. Får försöka pilla dit det snart.

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Var på biltema idag och provade deras varmfodrade handskar. Tyckte dom var alldeles för stela. Men dom verkar ju varma iaf.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Började kika på värmehandtag, är det ett smartare alternativ?

Har/har haft värmehandtag på alla min två hojar, kommer alltid se till att ha det. Gör förvisso inte en sommarhandske duglig vid några enstaka grader men väl till det bättre hur som helst, tips är att pröva en hoj utrustad med värmehandtag om möjligt. Sen kan det naturligtvis skilja sig en del i effekt mellan olika värmehandtag.

Värmehandtagen kan vara något större, dock inget jag stört mig på.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Har/har haft värmehandtag på alla min två hojar, kommer alltid se till att ha det. Gör förvisso inte en sommarhandske duglig vid några enstaka grader men väl till det bättre hur som helst, tips är att pröva en hoj utrustad med värmehandtag om möjligt. Sen kan det naturligtvis skilja sig en del i effekt mellan olika värmehandtag.

Värmehandtagen kan vara något större, dock inget jag stört mig på.

Jag var och köpte värmefolie idag som man knölar in under orginal gummi greppen. :tummenupp

Lanson

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2008
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -02 och Yamaha Tzr 125 -98
Jag hade samma problem ända till min polare tipsade om att dra på latexhandskar utanpå de vanliga handskarna. Testade detta och det fungerar faktist, blir inte kallt då latexen stoppar vinden och den vanliga handsken fungerar som isolering dessutom behåller man jusäkerheten i den vanliga hansken. Det blev faktiskt bra gräpp med latexen också.

kanske inte världens snyggaste men det funkar!:tummenupp

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jag var och köpte värmefolie idag som man knölar in under orginal gummi greppen. :tummenupp

Var det som satt på min första hoj, kanske världens fulaste installation men det elda på ganska bra faktiskt. Det överlevde även när jag bytte styre på den och lyckades flytta över det utan att det blev ngt knas.

På nuvarande blev det dock Honda original = kompletta handtag. Kan inte säga att maxvärmen är mkt bättre dock men fler lägen och ser bättre ut.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag testade Biltemas "varma" handskar en del förra året. De värmer inget bra på mig.

Använder nu ett par stadiga Halvarsson med innerhandske, det är det bästa jag hittat för att hålla händerna varma. Fast jag sneglar ofta på värmehandtag...

Har också prövat Biltemas muffar, he he. Varma o sköna faktiskt. Fast inte så sexiga...

Ett annat tips är att knöla in handskarna vid cylindrarna när man stannar och fikar/värmer sig, då är de härligt varma och gosiga när man ska iväg igen. Om man inte stått still fööör länge ;-)

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Lovikavantar

Dessa är sköna tycker jag.

Bifogat

• lovikavantar.jpg
    lovikavantar.jpg
    17.5 KB · Visningar: 64

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ett par bra racehandskar har vettiga skydd och ger bra känsla, foder i innerhanden är ett otyg. Tunn innerhand gör dessutom att värmehandtagen funkar bra och skydden utanpå isolerar knogar och baksida.

Jag körde med Halvarsson Dino och värmehandtag hela vintern -07/-08 utan problem.

1680.jpg

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...