Varna för poliskontroller?

Getingen

Dont Panic
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
2016 Yamaha MT-07
zykl0n skrev:
Jag varnar hojar och nyare bilar.
Inte äldre bilar eftersom jag har fått för mig att dessa endast körs av missbrukare. :crash
Varnar på samtliga sträckor.
Kanske inte om polisen av misstag råkat ställa sig på rätt ställe tex. vid en skola med dålig sikt.

Om jag möter en glatt hälsande MC och sedan går i polisfällan skulle det kännas som en kniv i ryggen.
Hälsning = vägen är fri från poliser och andra faror! :fakta

Tack för den!! Kör gammal golf med trafikförsäkring för att ha råd med Hoj.

Varna alla för guds skull, en varning till en lastbilschaffis eller yrkesförare i övrigt kan betyda precis allt. Blir vi av med körkortet betyder det offtast arbetslöshet, så en varning för laser är otroligt uppskattat i alla lägen. :squid

Skyldig

West Coast Xtremes
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZXR, WR360, cr250, kx60, mini,
Helljus är effektivare tycker jag.

Varför är det alltid moraltävling på sh?

"Jag blinkar till alla utom alkisar"
/Sture Duktig

"Jag varnar alla utom alkisar, prostituerade och väldigt gamla farbröder"
/Fisen

"Jag varnar bara människor som luktar illa"
/snart död

"Jag skulle aldrig varna någon för jag är felfri"
/SuperRRXXZZDundersnabb

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Hoj
KTM SXF450 SM
Våga varna alla :crash, speciellt hojar.
När jag kör bil ibland (risig renault clio) så är det klar att man uppskattar varningar :tummenupp.

När jag kör hoj så tutar jag med "helljuset" mot alla, mot hojar så brukar jag ta upp handen, med pekfingret uppåt, och snurra som om det vore en saftblandare :crash + ljustut, tycker att det är en bra signal!

Last edited:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Det e klart man gör, jag körde förbi grisfotobussen idag och blinkade glatt med helljuset i flera km för att varna mina medtrafikanter. När jag sedan vände kursen hemmåt så var det inte en enda av dom jävla bilbögarna som varnade mig!. :mad:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
zykl0n skrev:
Jag varnar hojar och nyare bilar.
Inte äldre bilar eftersom jag har fått för mig att dessa endast körs av missbrukare. :crash
Varnar på samtliga sträckor.
Kanske inte om polisen av misstag råkat ställa sig på rätt ställe tex. vid en skola med dålig sikt.

Om jag möter en glatt hälsande MC och sedan går i polisfällan skulle det kännas som en kniv i ryggen.
Hälsning = vägen är fri från poliser och andra faror! :fakta

Jag kör en 89:a
Vad missbrukar jag då tro..? :p

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Penguin skrev:
Jag har hört en liknande historia, så nog händer sånt minsann.

Och vad blir dom då fällda/dömda för ??

Det finns ingen paragraf eller lag som förbjuder en att säga att polisen är ute och gör sitt jobb.

En "Urban legend/myth". Jag tror att folk har blivit fällda för annat än själva varnandet. Sen har dom helt enkelt blandat ihop sakerna.

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Blev varnad igår och det tackar jag för... visade sig vara hela 3 st polisbilar på patrull. har nog mitt KK kvar tack vare det.

tob2

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
gixxer 1100
varning

På väg till Växjö i förra veckan blev jag ensam hoj varnad för poliskontroll av en schysst bilist vid norra infarten till Tranås. Hade åkt på ganska duktigt från Mjöbyhållet och Polisen stod på en påfart och såg lömska ut. DÅ sände jag en tacksam tanke till den ,i mångas ögon,"dumjävelbilist" som hade den goda smaken att varna mig. Oavsett hans motiv att varna, så behöll jag körkortet den gången, det är jag helt övertygad om. Faktum är ju att vi helt enkelt vistas i trafiken samtidigt allihop och samarbete är aldrig av ondo. Kan mycket väl tänka mig vad man som icke hojåkande bilist tänker när man blir omåkt av en mc i 200 pinn, kanske att: den som beter sig så jäkla oansvarigt i trafiken behöver jag inte varna. Man kan ju se en hel del GR tendenser bland hojåkare, mig själv inkluderat.
Vad beträffar påföljd för varning, så kan jag inte tänka mig att det skulle hålla i rätten. Möjligen om man "utan anledning" helljusblinkar på en annan trafikant, vilket skulle kunna ses som en trafikfarlig manöver. Men själva varningen i sig; njaaaa! det finns ju till och med SMS tjänster som informerar om var man har trafikövervakning, och den görs det ju radioreklam om. Om det skulle vara olagligt att varna för det, så skulle nog den tjänsten stängas illa kvickt!
/T

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Varnar ALLTID!

Skulle precis som pingvinen sa känna mig jävligt blåst om man skulle möta en hoj som inte varnar! Hoj möter hoj-hälsning=Polisfritt! Borde vara lag :fakta Jag varnar alla alltid! Skiter i vilken bil de har, innan jag köpte ny så hade jag en "missbrukarbil :rolleyes: "
Dessutom så känner jag flera ordningspoliser :skrämd (inte trafikare)Som har berättat att huvudsyftet är inte att sätta dit någon utan att få ner trafikrytmen överhuvudtaget, så då kan det ju inte anses som fel att varna andra så de sänker farten??!!!

Men...Trafikpolisen fungerar nog lite annorlunda än andra poliser.. :rolleyes:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
fireblade skrev:
Blev varnad igår och det tackar jag för... visade sig vara hela 3 st polisbilar på patrull. har nog mitt KK kvar tack vare det.

Din knullkompis?. Värgrar hon ligga med dig om du kör för fort eller?. :D

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
kolla in www.zatzy.com

laserlistan..

jag tycker det funkar ganska bra.. droppar in nåra sms per dag som varnar..

kan ha mitt körkort kvar för det iaf..

brukar inte köra 50 från birkakorset i södertälje men efter ett sms så gorde jag det :tummenupp

gå in och testa

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
CorbenDallas skrev:
Det var nog det dummaste jag hört i år... :skrämd

hehe.. Ja det är ju inte helt omöjligt att jag överdrev lite. :p
Men ska jag vara helt ärlig så varnar jag nog inte en skabbig cheva van eller en sunkig 240.

Sen skulle jag nog inte varna om jag var säker på att det ändast var alkotest.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa