Varning ang. arg gubbe i Mörarp

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Idag när jag & Haze var ute och cruisade så upptäckte vi att det bor en väldigt toksur gubbe i Mörarp. Vi körde igenom 'byn' både på vägen till och på vägen från åsen, och på vägen dit var det inga problem. När vi skulle hem däremot stod den sura lilla gubben gömd bakom en häck (han såg verkligen TOKsur ut) - Haze såg honom inte, men jag fick syn på honom precis när vi passerade honom. Jag fick för mig att han hötte med näven eller skulle kasta något efter oss, så jag vände mig om och såg att han stod och filmade oss.

Ville med detta bara poängtera att han ev. samlar på sig lite info/bevis på hur fort hojarna kan komma där. Nu höll ju vi hastigheten :)D) men det är kanske inte alla som gör det där... Har lyckats hittat gatnamnet på googlemaps (tror iaf jag hittat rätt), gatan heter Mörshögsvägen, och det är en av de sista husen på vänster sida (om ni kör MOT åsen) precis vid 70-skylten. Han står och lurar i häcken (haha...!).

Det dumma här nu är ju att han lyckades få med både regnr och min ROH-tröja i filmen..... :(

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Tror de é lugnt, Farbror Polisen vet att vi inte är kriminella. Läs på RRs sidor:D

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Stanna och prata med guppen? :) Du har väl inte gjort nått fel, förutom det gubben tycker då..

Fråga får man alltid :tummenupp

Ser fram imot att höra mer om den gubben :D

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Lösningen på problemet är att hålla 50 fram till 70-skyltarna och sen vänta till huset är passerat innan man laddar. Samt att ha bromsat ner till vid 50 vid skylten när man kommer på andra hållet. Då har han inget att komma med. Det är så enkelt.

qwick

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2009
Hoj
ZZR1400
Undrar om ni inte bara har sett Mörarps eget ”original”. :) Han står alltid, antingen vid sitt eget hus som ni passerade på Mörshögsvägen eller i korsningen Rosenlundsvägen, Mörshögsvägen. (mitt emot affären) med en ”dramaten” och en liten hund. Att det finns kapacitet där att filma tvivlar jag på .
I övrigt kan jag bara (som Mörarpare) instämma i vad Maverik säjer ” respektera 50 zonen ”

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Som tidigare nämnts i tråden, folk står inte efter vägarna och hytter med näven för att hastigheterna följs. Står det 50 och där är hus, håll 50. Det är så enkelt.

Jag har själv vid något TT för en del år sedan när jag var reisleiter i mellansnabb grupp stannat för en gubbe med högaffel som kom utrusande. Han var vansinnig och skrek på mig. När jag påtalade att jag faktiskt hade ett vettigt tempo förbi hans gård och att jag dessutom stod stilla just då, kom det fram att det var snabb grupp som passerat strax innan som hållit allt annat än situationsanpassad hastighet.

Blåser man som fan förbi där folk bor är det den som kommer efter som får skiten. Kör man själv samma väg hela tiden i tempo som lämnar övrigt att önska till de boende, får man själv ta emot belöningen för det.

Jag förstår nästan varför, men inte att, folk lägger grus i kurvorna.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Som tidigare nämnts i tråden, folk står inte efter vägarna och hytter med näven för att hastigheterna följs. Står det 50 och där är hus, håll 50. Det är så enkelt.

Jag har själv vid något TT för en del år sedan när jag var reisleiter i mellansnabb grupp stannat för en gubbe med högaffel som kom utrusande. Han var vansinnig och skrek på mig. När jag påtalade att jag faktiskt hade ett vettigt tempo förbi hans gård och att jag dessutom stod stilla just då, kom det fram att det var snabb grupp som passerat strax innan som hållit allt annat än situationsanpassad hastighet.

Blåser man som fan förbi där folk bor är det den som kommer efter som får skiten. Kör man själv samma väg hela tiden i tempo som lämnar övrigt att önska till de boende, får man själv ta emot belöningen för det.

Vi kröp förbi där i går under 50 och folk vinkade glatt:tummenupp

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
Förstår hur ni tänker, men nu körde vi ju faktiskt väldigt lugnt under hela rundan eftersom Haze inte är van vid att skjutsa så det borde inte varit det han reagerat på... kanske han haft dåliga erfarenheter av MCn tidigare, vad vet jag. Tänkte bara upplysa er alla om att han finns där och att han har något i göringen :)

Sir Junior

Gubbräser
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
-19 Yamaha MT-10
Hade han en liten hund också? (om ni lyckades se det?)
Om så är fallet är han originalet som qwick snackar om.

Han brukar kunna se rätt så vresig ut, men jag brukar alltid hälsa på honom...både med bil och hoj :)

Nodde

Hangaround
Gick med
11 Nov 2009
Hoj
1992 Honda VFR 750F
I värsta fall står polisen där med fartkameror i framtiden..... Även om ni kanske blåst förbi i 120 knyck, vilket jag knappast tror ni gjort, är det inte tillräckligt bevis från en amatörvideo.... Trots regnr och tröjtryck...Den visar ju inte hastighet.

Orange Haze

Im on a highway to hell ;)
Gick med
18 Dec 2009
Hoj
Yamaha R6 -99
Det är sant det du säger. Men det tar ju inte bort det faktum att det existerar arga gubbar som hytter med näven utan vettig anledning.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Vi kröp förbi där i går under 50 och folk vinkade glatt:tummenupp

Jag kör alltid lungt genom Mörarp och Påarp, jag letar ju hus där och man vill ju inte få onda ögat redan innan man köpt huset där :hihi

Nu brukar ju folk kommunicera med mig ändå (typ: :finger ), men det är nog för att deras hörapparater får självsvängningar av mina M4 burkar.... :tungan

:hej
(jo, lag lever och jobbar fortfarande 12h / dygnet...)

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag kör alltid lungt genom Mörarp och Påarp, jag letar ju hus där och man vill ju inte få onda ögat redan innan man köpt huset där :hihi

Nu brukar ju folk kommunicera med mig ändå (typ: :finger ), men det är nog för att deras hörapparater får självsvängningar av mina M4 burkar.... :tungan

(jo, lag lever och jobbar fortfarande 12h / dygnet...)

Patrik. Jag trodde att du hade flyttat till Vladivostok eller något liknande.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...