VARNING Degeberga-maglehult

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Jaha och där körde man av vägen:gnissla. Hade precis kört igenom Degeberga och svängde mot maglehult. Efter några kilometer Kom en fin högerkurva och mitt i den fina högerkurvan låg där kilovis med rullgrus bokstavligt talat.

Historien bakom det är att kommunen tydligen lagar småvägar på detta viset med sin "snabelbil":huvet. Inga varningsskyltar eller något sådant var uppsatta. Lite grus räknar man väll alltid med men när man kan springa och sedan glida på sina skor flera meter tycker jag fan att dem borde varna. Särskilt när det är så över exakt hela vägbanan:va. Antar att det kör fler hojar på dem annars rätt så fina vägarna så tänkte bara lägga ut en varning.

Over and out

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Ta bild på stället, skriv ett brev till vägverket, påtala att det inte fanns några varningsskyltar vilket dom är skyldiga att sätta ut.

Polaren jobbar för svevia och kör själv hoj, han gick omkull på samma sätt som du men tog kontakt med dom och fick hojen reparerad på deras bekostnad! Det är deras skyldighet att varna annars är det dom som får stå för kostnaden!

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Tack för tipset det ska jag göra, Tog faktiskt några bilder men mest för visa andra. Men då ska jag absolut göra det:)

Tommy.exe

Guest
Trist :(

Absolut läge att ringa och skälla på någon. Det måste väl vara krav på att skylta?!
Tack för varningen.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Tack alla med mig gick de bra. Dock lär jag inte se hojen dem närmaste månaden (i bästa fall). Ja blir definitivt att ringa och gnälla på någon nu när ni med tycker det är befogat.. som sagt lite grus räknar man väl alltid med, men en hel jävla grusbana mitt i en högerkurva är ju fan katastrof.:huvet

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Tack alla med mig gick de bra. Dock lär jag inte se hojen dem närmaste månaden (i bästa fall). Ja blir definitivt att ringa och gnälla på någon nu när ni med tycker det är befogat.. som sagt lite grus räknar man väl alltid med, men en hel jävla grusbana mitt i en högerkurva är ju fan katastrof.:huvet

enligt lag har dom 48 timmar på sig efter lagning att ta bort grus......

http://svmc.se/smc/Nyheter/Anmal-vagproblem/ tacka smc för detta, vad jag vet så är det dom som har drivit igenom lagen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Ring alltid och påtala problemen för vägverket så att de kan ta tag i besvären med sina underleverantörer.

Tommy.exe

Guest
Tänk dig om detta hänt i USA. Upplopp och kravaller. TV-reportage. "WE COULD ALL EASILY HAVE DIED!"

tkdrille

Guest
Tänk dig om detta hänt i USA. Upplopp och kravaller. TV-reportage. "WE COULD ALL EASILY HAVE DIED!"

`Hade de hänt i usa så skulle han kunna plocka ut en splitterny värsting för 500 lök och kunnat köpa ett garage med tillhörande hus för över miljonen.

Här ska vi vara glada att vi får en ny hoj och kläder och kanske lite plåster på såren....

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Om alla som ser oskyltade snabellagningar ringer och påtalar det även om man inte går omkull så kanske travägstyrverket tar till sej kritiken och inser hur utbrett det är.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Tack vare denna jävla "snabelbil" så kommer jag få byta framruta innan vintern!

Fick möte och precis innan så kör bilen igenom en lagning med ett cm tjockt grustäcke och jag skämtar inte om det studsade minst 20st stenkule stora stenar på min bil! Det borde följa en sopbil direkt efter de lagat!

Bad Company

Ride slow, Die old.
Gick med
25 Jan 2011
Hoj
GSX R-1000 K7
Blev själv överraskad förra sommaren när jag var på väg till Dorotea. Körde hoj på 331'an mellan Ramsele - Backe. Visste att vägen skulle vara nylagd, men trodde att det var "riktig asfalt". Kom över ett krön, såg en "Varning för stenskott" skylt (som man så många gånger tidigare sett), innan jag hunnit reagera eftersom skylten satt exakt där asfalten blev svart smattrade det ordentligt under hojen och det var som att försöka köra på dankkulor. Jag hade tur att det var raksträcka iaf, men det var trots allt ett helvete att sakta in kontrollerat.

Tycker att det borde finnas en annan typ av skylt för att symbolisera detta jävulstyg. Alt, lägg riktigt asfalt som dessutom håller då det redan är fullt av hål i denna.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Nej, borde vara denna. Zooma lite så går det en väg från södra delen av Dämmemölla Degeberga, ( strax söder om din beskrivnings slut), ner till Lillehem över Norrlia. Därefter öster rakt ut mot kusten så är man i Maglehem. Fin och svängig väg, första partiet från Degeberga när man klättrar upp är inte klok! Fy för att få rullgrus där.:död

Jag får inte till något lila streck på deras kartor, får bli beskrivning.

Full av risker dock. Vilt och så pjunisar i traktorer med dubbelmontage som inte släpper en millimeter, ekipagen tar gott och väl hela vägens bredd i anspråk.

På sina ställen ligger det ibland grus som spolas ut från anslutande grusvägar och tillfartsvägar när det regnar mycket, lömskt. Speciellt i det första partiet efter Degeberga.

En favoritväg, men pass upp!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...