Varning för Biltemas bakre depåstöd

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Så här såg hållaren ut efter jag tvättade hojen idag.
Ren tur att den inte välte utan jag såg vad som hände.
Och hållarna satt tätslutande mot svingen när vi lyfte upp den.
 

Bifogat

  • IMG_1387-1-9999999999.jpg
    IMG_1387-1-9999999999.jpg
    58.4 KB · Visningar: 2,018

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Jaaaaaaaa.... ska man säga... ruttentema...
(attackmode)... :gnissla
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Så här såg hållaren ut efter jag tvättade hojen idag.
Ren tur att den inte välte utan jag såg vad som hände.
Och hållarna satt tätslutande mot svingen när vi lyfte upp den.

För helvete.. kul om skiten välter med hojen på. Skulle man kunna kräva alltema på ersättning i.s.f?
 

Ozzi

Guest
Så här såg hållaren ut efter jag tvättade hojen idag.
Ren tur att den inte välte utan jag såg vad som hände.
Och hållarna satt tätslutande mot svingen när vi lyfte upp den.

Hmm...ännu en som kommit till insikt.:tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
WTF, jag har tidigare varnat för biltemas depåstöd FRAM, adaptrarna vek sig så att hojen höll på att dratta i backen, som tur var såg jag att det höll på att gå åt helvete så jag hann fånga upp den någorlunda med FETA skrapmärken på gaffelbenen som följd, som tur var var min granne ute och såg detta och kom snabbt till undsättning, stark som han är höll han upp hojen så att jag kunde måtta in framhjulet och dra igenom axeln, kan jag säga att jag var måttligt förbannad:mad:
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
har du kollat bäst före datum...
Det måst ju fan varit ett måndags ex.. Det är ju kvalitét stöd normalt!!

Jag vet att de lämnar 2 års garanti, men inte lyfter jag upp hojen på det igen !
 
Last edited:

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Tillverkat av Nachman i Kina / Taiwan, jag vet att det lämnar 2 års garanti, men inte lyfter jag upp hojen på det igen !

Du får skaffa en lättare hoj helt enkelt........finns en del billiga cresent compacter på blocket.. :tummenupp

Mitt fungerade också utmärkt i 9 månader !

Har den stått på stödet i 9 månader så kanske de va dags att de böjde sig lite:D... nej var väl tur de inte blev värre...
 
Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
angånde biltema depåställ fram, så hade jag lite problem att få in "piggarna" i hålen i gafflarna... men efter lite lirkande föll allt på plats.. kände mig inte alls lika osäker som innan på deras depåstöd fram (tog bort hjulet o bytte däck)...

om jula bakstödet som jag fick med min busa.. visst det funkar, (säkert liknade biltema stället) men krokar o bobbiner är ju att föredra om man vill slippa se saker som böjjer sig.. men det går att ta bort bakdäcket o byta det med ett sånt också..

annars kan jag säga att med riska att bli stenad så kör jag: olja, glykol, bromsvätska, bromsklossar, kedja o kedjespray från biltema.. säkert nått mer också..

allt funkar bra hittills.. bromsar = bättre än orginal.. kedja efter 300 mil inga probbs (hade nog fått lagt lika mycket på märkes kedja som biltema med nitningsverktyg)..

biltema är inte alltid skit!..
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
angånde biltema depåställ fram, så hade jag lite problem att få in "piggarna" i hålen i gafflarna... men efter lite lirkande föll allt på plats.. kände mig inte alls lika osäker som innan på deras depåstöd fram (tog bort hjulet o bytte däck)...

om jula bakstödet som jag fick med min busa.. visst det funkar, (säkert liknade biltema stället) men krokar o bobbiner är ju att föredra om man vill slippa se saker som böjjer sig.. men det går att ta bort bakdäcket o byta det med ett sånt också..

annars kan jag säga att med riska att bli stenad så kör jag: olja, glykol, bromsvätska, bromsklossar, kedja o kedjespray från biltema.. säkert nått mer också..

allt funkar bra hittills.. bromsar = bättre än orginal.. kedja efter 300 mil inga probbs (hade nog fått lagt lika mycket på märkes kedja som biltema med nitningsverktyg)..

biltema är inte alltid skit!..



Du lever farligt här på SH när du säger bra saker om biltema.......Minst hälften kommer att gå emot dig....... men jag håller med du... allt är inte skit...
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Du lever farligt här på SH när du säger bra saker om biltema.......Minst hälften kommer att gå emot dig....... men jag håller med du... allt är inte skit...

Jag är också nöjd med väldigt mycket från Biltema, särskilt verktygen, därför införskaffades depåstödet, men att se sin hobby / hoj börja röra på sig är inte uppskattat, såg i ögonvrån att det började röra på sig och att jag han få tag på hojen är ren tur.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top