Varning för Biltemas bakre depåstöd

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Köpte själv ett BT stöd igår den uppfyller sin funktion iallafall. Titta noga när ni ska köpa ett stöd där så att svetsfogarna är ok för vissa såg ut som skit massa hål och ojämnheter i fogen.
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hållarna satt tätslutande mot svingen när jag lyfte upp den.
Vet inte om det är fabrikationsfel, men vågar inte prova igen även om dem byter ut det.
Har nu införskaffat ett stöd för Bobiners.

okej, man får väl hoppas på fabriksfel. Har du besökt temat och frågat dem? Gå nu iaf. för att visa upp hållaren och säg att du vill ha en förklaring per mail varför det gått sådär? Ja menar, din hoj borde ju inte heller vara i det tyngsta laget...
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Det finns ett bra ord på det här och det är

dumsnålhet.

Ponera nu att du har tänkt att köpa en dunk med "hemmasprit" :rolleyes: och du har hört talas om en snubbe som säljer mycket billigare sprit än din vanliga kran, men att en del av de han säljer till blir blinda. Går du fortfarande dit och handlar? Trodde väl inte det..

Sensmoralen är att vissa saker bör man inte köpa på biltema!
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
okej, man får väl hoppas på fabriksfel. Har du besökt temat och frågat dem? Gå nu iaf. för att visa upp hållaren och säg att du vill ha en förklaring per mail varför det gått sådär? Ja menar, din hoj borde ju inte heller vara i det tyngsta laget...


Har redan mailat dem och sänt med bild, inväntar svar och återkommer.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag hoppas de fortsätter fungera bra för de av er som säger att det är jättebra bara för att det hittills inte har gått sönder. Själv hade jag nog blivit ganska rädd om det hade hänt på ett par stycken och det pratas om dåliga svetsfogar osv.

Det är trots allt en lite väl hög kostnad om hojen åker i backen för att man ska våga chansa.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Finns väl massa reklamationer på dyrare butiker med men det har gått inflation i att skrika skit när man köpt nåt för 199kr på biltema som går sönder o ta nederlaget i tysthet när man istället betalat 1999kr på annat håll.
Men det är klart jag hade med knipit igen om jag istället blivit blåst på samma produkt för högre pris :)

Mycket på biltema är riktigt bra, men finns det två spärrskaft o det ena kostar 29,90 medans det andra kostar 400kr så kan ju vem som helst förstå att man har köpt ett engångsverktyg om man tar det billiga o ska inte klaga.

Tycker kanske inte att deras stöd är det stabilaste men det fyller sitt syfte, ska dock sätta klykor på det för det känns billigt och osäkert med plattor
 

Gloggen

kawafreak
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Sthlm
Hoj
2004, Kawasaki, Z1000
Dem är identiska.
Har två uppsättningar (fram+bak) ett biltema å ett verktygsboden.
Verktygsbodens är Rött, Biltemas Blått, enda skillnaden.
Har ett gästande märkesställ i garaget - grövre rör å känns allmänt robustare, konstruktionen är dock lika.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Finns väl massa reklamationer på dyrare butiker med men det har gått inflation i att skrika skit när man köpt nåt för 199kr på biltema som går sönder o ta nederlaget i tysthet när man istället betalat 1999kr på annat håll.
Men det är klart jag hade med knipit igen om jag istället blivit blåst på samma produkt för högre pris :)

Mycket på biltema är riktigt bra, men finns det två spärrskaft o det ena kostar 29,90 medans det andra kostar 400kr så kan ju vem som helst förstå att man har köpt ett engångsverktyg om man tar det billiga o ska inte klaga.

Tycker kanske inte att deras stöd är det stabilaste men det fyller sitt syfte, ska dock sätta klykor på det för det känns billigt och osäkert med plattor

Jag tycker att fler ska skriva negativ kritik om Biltemas produkter, på så sätt hålls priserna nere :) vilket är bra för mig som handlar på Biltema (sen skadar det ju inte att vara selektiv när man handlar, oavsett butik).
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
mög

:mad:tror ja inte har ngt kvar ifrån biltema förutom silvertejpen,...resten e bara mög , spärrnycklar, lackfärger skall vi inte prata om som bara e thinner, köpte olja till min uteplats o fick olja det 3 ggr istället för flügger som räckte en gång tom spolarvätskan blir det en hinna av på rutan, köpte torkarblad o skåpbussens ruta ser nu ut som fan efter ca 100mil med den,.... supertorrt skitblad som repat hela rutan, köpte maskeringstejp när ja skulle måla om rummet i o fick fan inte bort skiten-kvittar om ja tog bort det snabbt eller senare......:mad: ja ni fattar själv,..bara mög nej förresten har en vinkelslips som hållt i några år :yoparty kanon inte ens bruden i kassan kunde man fixa :D
 

Terra Pefften

Borrarn
Gick med
16 Aug 2008
Ort
Ektorp
Hoj
-08 R1200GS
Det finns ett bra ord på det här och det är

dumsnålhet.

Ponera nu att du har tänkt att köpa en dunk med "hemmasprit" :rolleyes: och du har hört talas om en snubbe som säljer mycket billigare sprit än din vanliga kran, men att en del av de han säljer till blir blinda. Går du fortfarande dit och handlar? Trodde väl inte det..

Sensmoralen är att vissa saker bör man inte köpa på biltema!

Bra där!!!!!
:tummenupp:tummenupp
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Inga problem at köpa biltemas stöd men man bör nog förstärka dom, vilket kostar ca 20 spänn extra och sedan håller det för alltid.
Stöden har ett problem och det är att dom har en böj som avsevärt försvagar den länk som helst ska vara starkast och att rören de använder ofta är mjuka.
Andra tillverkare använder inte en rörböjare för att få fram formen på samma sätt just för att det försvagar röret avsevärt men som sagt bara som stöd funkar det ju så varför inte köpa det om man vill...jag hade dock förstärkt det, tar ju 5 minuter och sen slipper man tänka på det nåt mer.
Jag satte mig på en hoj med biltema bakstöd, bakhjulet sjönk till marken...men välter gör den nog inte. Vid markkänning så slutar det sjunka men som sagts, man bör definitivt byta till klykor oxå då det är mycket säkrare.
 

Bifogat

  • 82-331_l.jpg
    82-331_l.jpg
    21 KB · Visningar: 195

nordicbiker

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Norr om Stockholm
Hoj
KTM 690 Enduro + någon annan hoj för gamla gubbar...
Jag måste säger att Julas depåstöd bak är lika mycket skräp... Köper billigt och du köper två ganger! :-(
 

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Ort
på en väldigt skön plats
Hoj
Se garage
Köpte depåstöd set bak&fram från tyskland för 600kr inkl frakt. krokar för bobiner bak och gummistöd för fram. har använt dé i två år likaså några vänner jag köpte till.
Väldigt stabila och robusta stöd! :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00025.JPG
    DSC00025.JPG
    137.5 KB · Visningar: 304

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Köpte depåstöd set bak&fram från tyskland för 600kr inkl frakt. krokar för bobiner bak och gummistöd för fram. har använt dé i två år likaså några vänner jag köpte till.
Väldigt stabila och robusta stöd! :tummenupp

Exakt så ska dom se ut när man använder den rörböj "tekniken" Robusta och håller för att man oxå sitter på hojen när den står på stödet.
Biltemas har ju ungefär samma vinkel i böjen och därför kan man få problem med att det sackar ihop, helst om man sitter på hojen när den är på stödet vilket jag själv gör ofta för att kolla saker och inställningar etc..
Men som sagt alla har ju inte problem med det, funkar det för er så är det ju kanon.
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Köpte depåstöd set bak&fram från tyskland för 600kr inkl frakt. krokar för bobiner bak och gummistöd för fram. har använt dé i två år likaså några vänner jag köpte till.
Väldigt stabila och robusta stöd! :tummenupp

Exakt vad jag letar efter var fick du tag på dom?
Dubbla hjul och förstärkta böjar ingick det klykor?
 

tommi

Guest
Som sagts allt är väl inte skit men man får vad man betalar för...:rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top