Varning för Bogan!

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Körde Bogesundsvägen i em, fy fan vad usel den är i år!
Ojämna lagningar med massor av skarvar och tjälskador. Dessutom var det massor av grus i varenda kurva om man kommer från Vaxholmshållet.. inte kul alls... det blev snigelfart.

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Ja då behöver vi ju inte åka till Vaxholm i fortsättningen, ffa. INTE spendera några pengar där, det var något jag kände redan efter att dom tog bort 2/3 av MC-parkeringen och förbjöd folk att parkera på torget... Är inte jag välkommen så är inte mina pengar det heller!:brinnerup

Håller helt med, efter att ha jobbat i kommunen ett halvår nu snart så inser jag vilket hojhatande folk de är!
Visst förstår jag dom som bor utmed Bogan att de är rädda om sina barn etc. men man behöver ju inte göra om vägen till en dödsfälla för mc-förare för det?
Alla mina anställda blängde på mig idag när jag kom med min hoj, du är ju en sån där som kör ihjäl folk på Bogesund fick jag höra...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ja då behöver vi ju inte åka till Vaxholm i fortsättningen, ffa. INTE spendera några pengar där, det var något jag kände redan efter att dom tog bort 2/3 av MC-parkeringen och förbjöd folk att parkera på torget... Är inte jag välkommen så är inte mina pengar det heller!:brinnerup

Känner samma sak och det kommer dröja innan jag köper en kaffe på Rosenhill också... i alla fall efter 400:- parkeringsböter!

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Det är samma sak där, klagar folk tillräckligt mycket så viker till dom styrande ner, för lapplisan är väl ett resultat av att folk har klagat antar jag? Förresten så är det väl lapplisor på torget i Vaxholm också...

Lapplisor är värdefulla fotsoldater i kriget mot människor som har roligt.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
sporthojsfarmor skrev:
Håller helt med, efter att ha jobbat i kommunen ett halvår nu snart så inser jag vilket hojhatande folk de är!
...

Yes och jag är en av dom!
Du har ganska enkelt fel färg på din hoj - jag blev skraj när jag den körande Limefrukt i förmiddags på Vaxholmsvägen ;)

Svart är modernt och populärt i Vaxholm!!

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Hoj
Ducati Monster -05
Yes och jag är en av dom!
Du har ganska enkelt fel färg på din hoj - jag blev skraj när jag den körande Limefrukt i förmiddags på Vaxholmsvägen ;)

Svart är modernt och populärt i Vaxholm!!

Du är ju en invandrad galen dansk i vaxholm så du räknas liksom inte:tungan:krama

Jag valde färgen ur trafiksäkerhetsperspektiv så slipper jag köra med varselväst i sann SMC-anda:tummenupp

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Känner samma sak och det kommer dröja innan jag köper en kaffe på Rosenhill också... i alla fall efter 400:- parkeringsböter!

Det är inte fiket som är boven när det gäller p-böterna.
Snarare OK/Q8 och galleriet.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Nej tvärtom, enligt infödda Vaxholmsbor planeras det att lägga nån hemsk livsfarlig beläggning på hela vägen av vv.

Fast det där har det väl å andra sidan hotats med sedan Hedenhös, och jag har fortfarande inte sett en beläggning som är skapad för att vara trafikfarlig för motorcyklister.

Bogan är kass i år dock, det håller jag med om. Var bara generatorkurvan som inte var grusig när jag körde där för några veckor sedan.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Utan att ha kört där i år, har det verkligen vidtagits aktiva åtgärder för att få bort hojfolk i vinter? Det är inte bara så att man låtit problemet lösa sig själv genom att inte fixa skadorna/sopa bort gruset från vintern?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det är inte fiket som är boven när det gäller p-böterna.
Snarare OK/Q8 och galleriet.

Det förstår väl jag med, men om fiket vill ha kunderna så får fiket se till att ordna med parkering också.

Utan att ha kört där i år, har det verkligen vidtagits aktiva åtgärder för att få bort hojfolk i vinter? Det är inte bara så att man låtit problemet lösa sig själv genom att inte fixa skadorna/sopa bort gruset från vintern?

Det är nog precis så som det är... att man valt att inte åtgärda efter vintern.

För trots allt så skulle Trafikverket begå lagbrott om de skulle aktivt göra en väg farlig för vissa fordon. Dock inte att förväxla med hastighetsåtgärder.

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Jag körde en vända i söndags och då var det grus i tre kurvor bara - och eftersom jag körde lugnt och fint var det absolut inga bekymmer. Dessutom märkte jag inte av något dåligt väglag?!

Bombar ni satan och tror att det är en RR bana eller?

Helt ok väg och trevliga kurvor, ta det soft och kör ett par vändor fram och tillbaks och njut av lite skönt flyt och sen en fika i vaxholm.

EDIT: det kan ju såklart ha kommit massor med grus sen dess...

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Dessutom märkte jag inte av något dåligt väglag?!
Ser vägbanan inte ut såhär så är det dåligt väglag! :mattias
DSCN0496.png

:) ;)

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Man får hoppas att Vaxholms kommun tar sitt sunda förnuft till fånga och väljer att ha en bättre typ/nuvarande beläggning på bogan. Om man nu vill sänka farten på sträckan kanske det vore bättre att satsa på någon form av farthinder vid Ellboda och Bogesunds slott.

För en sommarstad som Vaxholm vore det en ganska stor förlust om hojåkarna försvann från stadskärnan eftersom en hel del av pulsen går förlorad. Jag ser i varje fall ingen större mening att åka hoj till Vaxholm ifall bogan blir ointressant att åka på.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka