Pelle
Musteridirektör
Hur får man P-böter på Rosenhill ?
Vill gärna slippa det.
/Nicholas
Parkera inte på macksidan av refugen mellan fiket och macken. På den sitter p-förbudsskylten.
Hur får man P-böter på Rosenhill ?
Vill gärna slippa det.
/Nicholas
Fan vad ni har problem där uppe.
Tur att man bor i götet
Var det inte ni som lipade som en dagisklass med tappade glassar över era nya parkeringsregler där nere i byn??
Just saying...
¨Jo det må hända att vi gjorde det .,
Men vi åker ju inte på böter om vi står å fikar vid en mack iallafall.
¨
Nä, just det stället är lite speciellt...inte riktigt dimensionerat för mängden besökare. Finns väl i bästa fall "laglig" parkering för runt 30 hojar, och en fin dag kan det vara 100++ där. sen tillkommer bilar...gäster till galleriet och lokalbefolkningen som handlar i kiosken som hör till cafét...så det kan vara rätt kaotiskt
Förstår det.
Där det finns rutor på kartan här får man stå... där det inte finns rutor får man inte stå och får då böter.
http://kartor.eniro.se/m/pGr0Q
Det är lätt 100+ hojar en solig dag.
Håller helt med, efter att ha jobbat i kommunen ett halvår nu snart så inser jag vilket hojhatande folk de är!
Visst förstår jag dom som bor utmed Bogan att de är rädda om sina barn etc. men man behöver ju inte göra om vägen till en dödsfälla för mc-förare för det?
Alla mina anställda blängde på mig idag när jag kom med min hoj, du är ju en sån där som kör ihjäl folk på Bogesund fick jag höra...
Update från någon local kanske... är Bogan fortfarande grusig och jävlig?
Var fortfarande grusig i förra veckan.
Utan att ha kört där i år, har det verkligen vidtagits aktiva åtgärder för att få bort hojfolk i vinter? Det är inte bara så att man låtit problemet lösa sig själv genom att inte fixa skadorna/sopa bort gruset från vintern?
Så här är det, vinterundehållet överskred ENORMT 9 av 10 kommuners budjet, i många fall var pengarna slut runt nyår. Så att laga vägar med helt ny asfalt = dyrt, då lagar man hällre det med tjära å grus tyvärr.. sen var det mkt mer tjälskott än förut tack vare denna vinter som var
I Vaxholms fall är deras "lösning" att lägga snikasfalt på Bogesundsvägen för att göra det "obekvämt" för motorcyklar att köra i hög fart. Att det kanske också är för att dom snålar betvivlar jag icket. Att Bogesunds bilister och boende även kommer att drabbas av denna asfalt är inget man bryr sig om. Detta är deras plan framöver enligt den lokala Mitt I tidningen för Österåker.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|