Varning för Bogan!

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Fan vad ni har problem där uppe.
Tur att man bor i götet

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Var det inte ni som lipade som en dagisklass med tappade glassar över era nya parkeringsregler där nere i byn??;)

Just saying...

Jo det må hända att vi gjorde det .,:D

Men vi åker ju inte på böter om vi står å fikar vid en mack iallafall.:yoparty

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jo det må hända att vi gjorde det .,:D

Men vi åker ju inte på böter om vi står å fikar vid en mack iallafall.:yoparty
¨

Nä, just det stället är lite speciellt...inte riktigt dimensionerat för mängden besökare. Finns väl i bästa fall "laglig" parkering för runt 30 hojar, och en fin dag kan det vara 100++ där. sen tillkommer bilar...gäster till galleriet och lokalbefolkningen som handlar i kiosken som hör till cafét...så det kan vara rätt kaotiskt:)

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
¨

Nä, just det stället är lite speciellt...inte riktigt dimensionerat för mängden besökare. Finns väl i bästa fall "laglig" parkering för runt 30 hojar, och en fin dag kan det vara 100++ där. sen tillkommer bilar...gäster till galleriet och lokalbefolkningen som handlar i kiosken som hör till cafét...så det kan vara rätt kaotiskt:)

Förstår det.
:krama

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
hmmm...blir det inte lynchstämning när p-lisan kommer dit & de är 100+ hojjar där?

MC folk är ju ofta farliga menar jag! :)

ahlis

Medlem
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2008 Honda CBR600RR
Håller helt med, efter att ha jobbat i kommunen ett halvår nu snart så inser jag vilket hojhatande folk de är!
Visst förstår jag dom som bor utmed Bogan att de är rädda om sina barn etc. men man behöver ju inte göra om vägen till en dödsfälla för mc-förare för det?
Alla mina anställda blängde på mig idag när jag kom med min hoj, du är ju en sån där som kör ihjäl folk på Bogesund fick jag höra...

vet precis vad du menar. Finns väl ingen ljusning i sikte heller för hojåkare. en vettig lösning hade kunnat vara fler banor i närheten av tokholm och andra större städer. Men de går ju inte då kommer ju folk köra fort där med... eller nåt annat intellektuellt uttalande..

Men som alla vet är föräldrar sveriges bästa trafikanter.. så fort de lämnat ungarna nånstans tappar dom allt vad backspeglar blinkers och vett heter. Fast då är de väl helt okej, de har ju lämnat SIN jävla unge nånstans...

(alla ska inte dras över en kam)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Update från någon local kanske... är Bogan fortfarande grusig och jävlig?

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Utan att ha kört där i år, har det verkligen vidtagits aktiva åtgärder för att få bort hojfolk i vinter? Det är inte bara så att man låtit problemet lösa sig själv genom att inte fixa skadorna/sopa bort gruset från vintern?

Så här är det, vinterundehållet överskred ENORMT 9 av 10 kommuners budjet, i många fall var pengarna slut runt nyår. Så att laga vägar med helt ny asfalt = dyrt, då lagar man hällre det med tjära å grus tyvärr.. sen var det mkt mer tjälskott än förut tack vare denna vinter som var :gnissla

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Så här är det, vinterundehållet överskred ENORMT 9 av 10 kommuners budjet, i många fall var pengarna slut runt nyår. Så att laga vägar med helt ny asfalt = dyrt, då lagar man hällre det med tjära å grus tyvärr.. sen var det mkt mer tjälskott än förut tack vare denna vinter som var :gnissla

I Vaxholms fall är deras "lösning" att lägga snikasfalt på Bogesundsvägen för att göra det "obekvämt" för motorcyklar att köra i hög fart. Att det kanske också är för att dom snålar betvivlar jag icket. Att Bogesunds bilister och boende även kommer att drabbas av denna asfalt är inget man bryr sig om. Detta är deras plan framöver enligt den lokala Mitt I tidningen för Österåker.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag brukar åka där på väg hem från jobbet.
Vid den tidpunkten möter man sällan Mc och i princip aldrig Mc som kör fort.

Däremot möter jag minst 4-5 bilar i hög hastighet som genar i kurvorna och drar upp en massa grus. Det märks tydligast också genom att det brukar vara mer grus i högerkurvor.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
I Vaxholms fall är deras "lösning" att lägga snikasfalt på Bogesundsvägen för att göra det "obekvämt" för motorcyklar att köra i hög fart. Att det kanske också är för att dom snålar betvivlar jag icket. Att Bogesunds bilister och boende även kommer att drabbas av denna asfalt är inget man bryr sig om. Detta är deras plan framöver enligt den lokala Mitt I tidningen för Österåker.

Det är inget problem med mattan på Bogan. Problemet är gruset. Men självfallet är det svårt att lasta de boende för att de inte tar bort gruset, hade förmodligen gjort samma sak i deras situation; en enkel lösning på ett i deras värld stort problem.

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Brukar också ta den vägen hem efter jobbet. Lite för att slippa ligga i kö på väg 274, men också i rekognoseringssyfte.
Idag var det ovanligt mycket grus och jord. Ibland har jag även sett nån form av oljespill, kanske dieselspill från bussen som trafikerar sträckan. Känns lite som att vägen gjort sitt....

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Bogesund är död, ingen mer snack om saken. Körde där i tisdags, livsfarligt att åka på den vägen!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka