Varning för klangs nettodäck hildedalsg göteborg däckverkstad

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Nämnden konstaterar att en näringsidkare, enligt bestämmelserna i konsumenttjänstlagen, har
rätt att avhjälpa ett fel i en tjänst även om konsumenten har yrkat en annan påföljd. Klangs
Netto-Däck AB har medgett att avhjälpa felet i tjänsten. NN har motsatt sig detta
och gjort gällande att bolaget redan utfört ett avhjälpandeförsök och att bolagets kompetens kan
ifrågasättas. Enligt nämnden har Klangs Netto-Däck AB haft rätt att vidta ytterligare
avhjälpandeförsök. NN har därför inte haft rätt att häva avtalet och få tillbaka
kostnaden för tjänsten. Han har inte heller rätt till ersättning för reskostnader. NN:s
yrkanden ska alltså avslås.

Ganska exakt det jag skrev ett par inlägg högre upp alltså :fakta

Last edited by a moderator:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Hade det inte vart enklare att vara mer tillmötesgående och sluppit krånglet med ARN och att bevaka kritik på nätet? Jag vet av erfarenhet att en missnöjd kund som man lyckas ändra till en nöjd kund är den kund som berömmer dig mest. Bara ett litet råd. Ibland får man svälja stoltheten.

Dessutom hade det varit mer seriöst att skriva ett namn i inlägget ovan. Att "gömma" sig bakom MVH Klangs Netto-Däck AB känns inte lika trevligt. Det hade räckt med förnamn, tex MVH Niklas på Klangs...

Edit: Som ni säkert förstår kommer nog ingen som läser den här tråden någonsin besöka er. Inte för att jag hade gjort det ändå, jag är supernöjd med mina däckkillar ute i Mölndal. Snacka om seriösa grabbar. Jag har faktiskt väldigt svårt att se att det skulle flyga loss balansvikter från hjul de har balanserat, men man vet aldrig. Vad jag däremot vet är att de hade varit väldigt tillmötesgående.

Dock vill jag tillägga att det alltid finns två sidor av en historia och kunder kan verkligen vara helt oresonliga. Tyvärr är det i de lägena man i möjligaste mån får räkna till 10 och knyta näven i fickan. Tjänar man själv på.

720:- är ett jävligt billigt sätt att bli av med en krånglig kund, men han kommer ju att fortsätta gnälla och klaga till alla han möter.

Bättre är då att stå på sig och göra det riktigt en gång för alla, gärna med ett kraftigt rabatterat pris eller något annat fjäsk.

I detta fallet var ju kunden oresonlig och då är det ju inte mycket att göra, han kommer garanterat gnälla oavsett vad du än gör för att försöka reda ut det.

Kort och gott, hade du åkt till en firma som erkänt sig inkompetenta och betalat tillbaka hela summan?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
720:- är ett jävligt billigt sätt att bli av med en krånglig kund, men han kommer ju att fortsätta gnälla och klaga till alla han möter.

Bättre är då att stå på sig och göra det riktigt en gång för alla, gärna med ett kraftigt rabatterat pris eller något annat fjäsk.

I detta fallet var ju kunden oresonlig och då är det ju inte mycket att göra, han kommer garanterat gnälla oavsett vad du än gör för att försöka reda ut det.

Kort och gott, hade du åkt till en firma som erkänt sig inkompetenta och betalat tillbaka hela summan?

Man vet ju inte hur snacket gick heller, vem som var trevlig/otrevlig etc, men rent allmänt är det bäst att fjäska. Kunden hade ju i alla fall knappast startat en tråd på SH om de hade gett tillbaks pengarna. Men allra bäst hade väl varit att kunna sitt jobb och göra rätt från början. Eller åtminstone på andra försöket...

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hade klang varit lite smart hade dom inte bemödat sig med att blåsa liv i en nästan ett år gammal och bortglömd tråd, nu lär fler få upp ögonen för klang även om dom blev friade av ARN, att tro att folk kommer att få för sig att klang är den bästa däcknasaren i göteborg nu bara för att dom lägger upp den friande domen på ett forum är att skjuta sig själv i foten. Ibland är bör man beakta det gamla talessättet: tiga är guld tala är silver!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Man vet ju inte hur snacket gick heller, vem som var trevlig/otrevlig etc, men rent allmänt är det bäst att fjäska. Kunden hade ju i alla fall knappast startat en tråd på SH om de hade gett tillbaks pengarna. Men allra bäst hade väl varit att kunna sitt jobb och göra rätt från början. Eller åtminstone på andra försöket...

Jag är säkert fördomsfull, men jag blir snarare förvånad om precis allt klaffar vid ett däckbyte.

Även om där går några som alltid får allt rätt, finns det alltid ett halvmiffo vid någon maskin...

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Fast en lösning som skulle passat vore ju att ta betalt för krängning och skifte, sen kunde kunden åkt någon annan stans och balanserat.

Men dålig reklam håller jag inte med om, att vikter lossnar är knappast unikt.

Jag menade inte att det var att vikterna lossnade som var dålig reklam utan hur de hanterade ärendet när de väl lossnat gång på gång och kunden bett om pengarna tillbaka samt hur det svarat i tråden nu.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag menade inte att det var att vikterna lossnade som var dålig reklam utan hur de hanterade ärendet när de väl lossnat gång på gång och kunden bett om pengarna tillbaka samt hur det svarat i tråden nu.

Ok, fast jag anser inte att det är dålig reklam, bra är det ju iof inte heller, snarare ointressant.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Alla kan göra misstag (fel vikter, en stressig dag etc..). Fast borde ju vara skäligt att dubbelkolla andra gången.
Vore intressant hur många gånger ni på Klangs tycker man ska behöva åka tbx. 3? 10? mer?

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Jag har då aldrig varit med om att tappa någon balanseringsvikt under alla år jag kört bil. Har svårt att tro att min däckverkstad bara haft tur

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO