Varning för mörkblå VW Caravelle på E4an

mikkelino

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
Suzuki 1000 bikukare
Det är en civilare som har heltonade rutor och en stege på taket.
Han som kör är civilklädd, resten av grabbarna har uniform. Har sett den stoppa folk mellan rotebro och city flera ggr.

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Super bra info! Finns så grymt mkt skumma civilbilar nu och hojar!

Brolin

Sumprunkare
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
CBR1000RR -08 superbike, Husaberg fx470e, GM i Jawa-chassi och lite "Lekfordon"
dom va på min gata i förrgår :va såg ganska lustigt ut att dom hade en papperslapp fastklistrad på insidan av framrutan där det stod "POLITI", den satt mitt på rutan också. skymma sikt? :öga

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Hmm Caravelle, låter hotfullt (för oss på mc). Vad kommer härnäst hjullastare eller kanske en lingrävare med civilpoliser i :va

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Bara för infos skull så är denna POLIS bil INTE Svensk utan är på våra vägar runt Stockholm för ett internationellt utbyte mellan dom Nordiska länderna!!

Dock är denna polis besättning betydligt mer hårdförda än deras Svenska kolegor varför ni bör se upp!!

/Fürstenhoff.

EDIT: Tror inte att man skall sitta och skratta åt detta fordon då det går hyffsat fort (klart över 200km/h) och dess besättning då dom enligt info presterat super resultat jämfört deras Svenska kolegor!! Ds! ;)

Vad gör dom i sverige då?
Skall dom hämta den dära ghostrider kanske, svenska polisen lyckas ju inte ta honom...

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
För den som vill veta mer om vilka civila bilar polisen använder kan ta en tur till Polishuset på kungsholmen (Norra Agnegatan 33-37) Står bla en Toyota, VW, Mercedes och lite annat smått och gott. Helt klart värt :tummenupp

Har även märkt att alla civbilar har en spygrön lapp vid förarsidan på framrutan. Kanske lite svårt att se när man kommer smygandes i 250km/h :rolleyes: men alla tips är välkomna!

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Kan man inte finska så ligger man pyrt till alltså?

Bara för infos skull så är denna POLIS bil INTE Svensk utan är på våra vägar runt Stockholm för ett internationellt utbyte mellan dom Nordiska länderna!!

Dock är denna polis besättning betydligt mer hårdförda än deras Svenska kolegor varför ni bör se upp!!

/Fürstenhoff.

EDIT: Tror inte att man skall sitta och skratta åt detta fordon då det går hyffsat fort (klart över 200km/h) och dess besättning då dom enligt info presterat super resultat jämfört deras Svenska kolegor!! Ds! ;)

Så du menar att utlänska poliser jobbar och har fullmakt i Sverige ????
Funkar det verkligen så`?:confused:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
En sån låg mig i arslet från lite innan Länna hela vägen till Jordbro. Var lite orolig i början, men när jag såg ena killen prata i mobilen, och de övriga (satt två till där fram) såg ut att prata så släppte jag misstankarna och civilare. Det hände idag. Fråga: brukar de köra så pass nära en att det inte är mer än 1-2m mellanrum mellan bilarna? Kanske hade turen med mig idag då. :näsblod

Edit: Borde kanske ligga i Stockholmsforumet?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Utländska poliser får inte verka i Sverige. Utländska poliser får dock iakta Svensk polis vid myndighetsutövning. Enligt Schengenavtalet kan dock utländsk polis följa förövare in på Svensk mark (max 15 km). Tror dock inte att det är fråga om det i detta fall ;)

Det finns något som heter Prümavtalet som stipulerar ett gränsöverskridande samarbete där utländsk polis skall få verka i Sverige då risk för brott /terrorism förekommer, men det är inte underskrivet av Sverige än (tror det fortfarande är på betänkande. Den gamla regeringen sa iallafall nej till det)

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
MAskeradligan går igen!!

Det kanske är maskeradligan som dykt upp igen, och tar kontant betalning direkt i vägkanten:D
/Uffe

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Bra svar!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Men det förklar tyvärr INTE varför denna buss far runt Stockholms regionen och stoppar & bötfäller folk i trafiken!! :va :va :va

EDIT: Kan dom få göra detta om Svensk Polis finns i bussen??

/Fürstenhoff.

Det kanske är någon som blåser folk på pengar genom att ge dem böter? :arsele , när de själva värket ej är poliser.

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
En sån låg mig i arslet från lite innan Länna hela vägen till Jordbro. Var lite orolig i början, men när jag såg ena killen prata i mobilen, och de övriga (satt två till där fram) såg ut att prata så släppte jag misstankarna och civilare. Det hände idag. Fråga: brukar de köra så pass nära en att det inte är mer än 1-2m mellanrum mellan bilarna? Kanske hade turen med mig idag då. :näsblod
Edit: Borde kanske ligga i Stockholmsforumet?

Ja civilbilar har en viss tendens att "ligga och trycka en i häcken"....har bla hänt min kompis som då blev förbannad och drog iväg....blev senare stoppad men han slapp undan böterna för rätten ansåg att det var polisen som framkallat hans felaktiga beteende.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln