Varning för mörkblå VW Caravelle på E4an

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Bra svar!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Men det förklar tyvärr INTE varför denna buss far runt Stockholms regionen och stoppar & bötfäller folk i trafiken!! :va :va :va

EDIT: Kan dom få göra detta om Svensk Polis finns i bussen??

/Fürstenhoff.


Har någon verkligen blivit bötfälld av förarna av bilen? Jag antar de var Svenska poliser isf? Som sagt - utländsk polis får iakta svensk "in action". Jag antar att det är frågan om givande och tagande, "ni får hänga på vid våra trafikstopp, vi får låna er Caravelle" (varför någon nu vill göra det. Skaffar de en sådan som civilbil skall jag skratta hela dagen).
Oavsett: Om en norsk/dansk/finsk/engelsk/whatever polis stoppar er i Sverige och vill se ert id eller annat roligt, kör därifrån. De har lika mycket rätt att stoppa er som jag har. Undantaget är nämnt ovan (dvs ni kommer från Norge och kör in i Sverige).
 

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Kanske bara är några norrmän som kört vilse :yoparty
Man har ju hört norge historier förut.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"Jag trodde det rörde sig om en bilkapning, det var därför jag satte av i hög fart. Jag menar vem som helst kan ju fatta att en civil Caravelle med en civilklädd person i förarsätet och en lapp med texten "POLITI" inte är svensk polis."

Nya ursäkter man kan dra för tingsrättsdommaren...
 

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
Dom (svenska polisen antar jag?) har även en blå Mercabuss modell ny och fräsh. Kom farandes med blåljus för nån vecka sen i Sthlm. Hade inte tagit den för civilare direkt!

Måste även tillägga min förmåga att hamna bakom civilare och turligt nog inte tvärt om. Körde hem nya hojen är om helgen från örebrotrakten. I Arboga dyker den första upp, före mig in i en rondell... Fine nu blir det 110 till Sthlm tänkte jag, och stannade precis efter Arboga för att vänta in en kompis. Åker sedan vidare och kommer till Eskilstuna, när jäms med norra påfarten till motorvägen i Eskilstuna kör en bil precis på motorvägen. Vem kan det vara? Klart jag hamnar 100m bakom samma civilare IGEN!!! Tur att jag inte hamna framför... Men jag börjar dementera civilares farlighet! Resten av turen Eskilstuna - Sthlm ligger jag på lagom avstånd efter honom i 140km/h, följer som en liten karavan o inga problem (men jag ville inte köra om...) i Västberga åker han norröver och jag mot Södralänken, ger han en tummenupp men han ser mest förvånad ut? :va

Nu kanske det borde vara avklarat med polis för idag men vad händer? Efter Skurubron på 222:an, vad ligger där o trycker? En S80 med hela civilarpaktet! Det var bara att åter rätta sig i ledet bakom och ligga efter några mil till, i 140km/h vilket verkar vara deras fasta hastighet? :yoparty

Har åkt Sthlm - Uppsala bakom en av SÄPOs Bmw 540 i 150km/h också men han verkade bara tycka det var roligt?! :tummenupp

Men man måste veta hur dom ska tas! :tungan
 
Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Ja civilbilar har en viss tendens att "ligga och trycka en i häcken"....har bla hänt min kompis som då blev förbannad och drog iväg....blev senare stoppad men han slapp undan böterna för rätten ansåg att det var polisen som framkallat hans felaktiga beteende.

Fan va onödigt av de...
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Bara för infos skull så är denna POLIS bil INTE Svensk utan är på våra vägar runt Stockholm för ett internationellt utbyte mellan dom Nordiska länderna!!

Dock är denna polis besättning betydligt mer hårdförda än deras Svenska kolegor varför ni bör se upp!!

/Fürstenhoff.

EDIT: Tror inte att man skall sitta och skratta åt detta fordon då det går hyffsat fort (klart över 200km/h) och dess besättning då dom enligt info presterat super resultat jämfört deras Svenska kolegor!! Ds! ;)

SHIT! :skrämd
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Bara för infos skull så är denna POLIS bil INTE Svensk utan är på våra vägar runt Stockholm för ett internationellt utbyte mellan dom Nordiska länderna!!

Dock är denna polis besättning betydligt mer hårdförda än deras Svenska kolegor varför ni bör se upp!!

Polaren sa sej få denna skåpbil efter sig på E18 utanför Vaxholm igår kväll? Tryckte sej ett par meter bakom hojen o försökte hänga på. Vad är det för töntar som åker runt med denna skåpbil eller är det Mr X som spelar in ny film :rolleyes: ?
 

wavesurf

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Ort
stockholm
Hoj
zxr 400, Ktm 525, Lynx Enduro 500, Suzuki rgv 250
...

Stötte på fordonet söder om Sth, en Blå TDI.
Gör allt för man ska öka farten o åka dit..


Polaren sa sej få denna skåpbil efter sig på E18 utanför Vaxholm igår kväll? Tryckte sej ett par meter bakom hojen o försökte hänga på. Vad är det för töntar som åker runt med denna skåpbil eller är det Mr X som spelar in ny film :rolleyes: ?
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Stötte på fordonet söder om Sth, en Blå TDI.
Gör allt för man ska öka farten o åka dit..

Åka dit hur? Att en "riktig" polis stoppar en, då är sannolikheten att de själva åker dit större
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Fråga Kjecop, han måste ju veta om det finns finländska poliskommandotrupper som åker runt och jagar motorcyklister i Sverige... ;)

(SÅKLART att det inte är!)
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Fast bilen som åker runt med texten Politi är väl inte någon finsk polisbil utan just en Politibil en sån som hämtar lik.

De har en caravelle som är mörkblå.
 
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Fast bilen som åker runt med texten Politi är väl inte någon finsk polisbil utan just en Politibil en sån som hämtar lik.

De har en caravelle som är mörkblå.

Då så. :tummenupp

Någon borde tala om för förarna av POLITI bilen/bilarna att ska de olla andra trafikanter i röven så får de börja köra med blåljus och siren som övriga utryckningsfordon.
 

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
SWT Racing's chippade T4 TDI lämnar ca 180hk och gör enligt GPS'en över 200km/h - en chippad T5'a lämnar precis runt 200hk och gör lätt över 200km/h!!

Varför chippa ?? :va
Min morsas saab 9000 från -95 har original 200hk och jag själv har kört i 230hm/h med den...
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Den där "politi" skåpvagnen såg jag ute på värmdö/gustavsberg för flera veckor sedan, så den är nog ute på rejäla sightseeingrundor...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top