varning för VIRUS

Rally_KAlle

kör så det ryker!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
En snabb jävel
Är det nån som kan tanka uppdateringar från windows grejen där? Han kollar vad ja ska ha, men det laddas inte hem nåt

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Rally_KAlle skrev:
Är det nån som kan tanka uppdateringar från windows grejen där? Han kollar vad ja ska ha, men det laddas inte hem nåt

Det problemet hade jag också...men efter ett antal försök så gick det, öppna upp den första sidan igen och gör om hela proceduren med sökning och sånt.

Man får inte ge sig vet du :fakta

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
???

fan va alla verkar ha problem den där shutdown grejen kom upp på min dator också men sen när datorn hade startats om så har jag inte haft några problem alls... :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Norton har tydligen inte hjälpt alla om man inte hade den där fixen :( Hos mig hjälpte det föga :mad:

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Sergeant skrev:
Gäller detta bara Windows XP?

Vad kan hända med oss som har gamla 98:an :eek:

:hej

XP, NT, w2000/3 har den säkerhetsbuggen.

ej 95/98/ME i grundutförande.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nicke skrev:
Kolla här i tråden och på www.symantec.com - det finns till och med en "tool" för att ta bort just den här masken som man kan ladda ner som gör jobbet åt en.

Haha - jag fick just ett abuse-mail från BoStream. Nån hade anmält att jag försökte göra intrång. Fick masken igår kväll och fixade det igår också.
Stort tack :bow nu funka länkar och outlook igen, frågan är bara hur länge :(

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Dee_cati skrev:
Norton har tydligen inte hjälpt alla om man inte hade den där fixen :( Hos mig hjälpte det föga :mad:

Mitt norton var inte uppdateratpå länge, men såfort jag uppdaterade så hittade den det :fakta

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Om ni ska använda något av dom "wormfix" programmen som finns ute idag (typ från NAI, Norton o.s.v) så ta INTE bort några filer eller entrys i registret innan ni kör det. Detta kan göra så att programmen inte hittar viruset, och därför inte heller kan ta bort det.
Risken om man går in manuellt och plockar bort filer som man tror har med viruset att göra är att det finns kvar "rester" av viruset på andra ställen, som sedan dom här "Wormfix" programmen inte hittar eftersom viruset inte ser likadant ut som det gör i definitionen...

Alltså, använd befintliga program för att ta bort viruset, eller följ instruktioner från Antivirus tillverkarna.... Börja inte pilla själv..

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
vad göra för att slippa dessa rutor som kommer upp hela tiden då?när man har kerio personal firewall på?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha