VARNING - granny training, Bogesund, tisdagkvällar

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
bikerwoman skrev:
2239554 Eftersom jag är :nurse så kan ju jag dödförklara er andra när jag har vunnit :tummenupp

Ja, det kan ju vara bra.... kanske du blir överens med respektive flickvän som vill ha sina gubbar förklarade som "Dead Meat" :banana

c")

De e najs
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Bling
Bomanrd skrev:
2239714 Får 2-t talibaner vara med? Isåfall ska jag låsa ypvs ventilen i ÖPPET läge och ni kan få dofta blårök.

Behöver man ha bakbroms?

Kistor? Kan vi inte använda sådana där sandlådor som står i alla uppförsbackar?

Var och tränade igår, men träskon hoppade in i kedjan (jag vet noobigt) och jag vurpade lite. Bulten fanclub fick ett kort på mig. Men nu är ramen någorlunda rak och jag har fixat en ny kedja (farsans gamla DBS) så passa er...

Bakbroms tillåtet på eget bevåg.
Bara den låter över 103db så är det helt ok.
Bra idé, då får nån med pickis åka och sno ett par sådana kvällen innan race. ;)
:banana

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Jag var och tränade idag på boge, och det var tydligt att bilar fortfarande var tillåtna (det blev riktigt nära några gånger när man genade), jag hoppas verkligen att bilförbud kommer införas tills på tisdag! Nu när man vet att man kan få möte i de skymda kurvorna vågar man ju tyvärr inte hålla det bästa spåret alla gånger.

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Äntligen har Stockholm fått en egen godkänd bana, vi vill tacka alla som har lobbat för detta och kämpat i såpad uppförsbacke.

Det ryktas om att både Rossi & Melandri kommer att köra på Boge redan nu i Juni, saxat från MotoGP.

Ajj werri intersted too traj tå set best time ån the njew Sweden race track, batt majj team are little wårrid bekåse the sand trap is a bitt to sjårt, batt ajj lajk njew challange and hope to beat DTM & OllER, tank jo.

/Vale

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Nu är det nära, 20 timmar kvar bara. Nu ska man bara skruva det sista, så att den är bogeprepad :tummenupp

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Grupperna:

BOGE - NYBÖRJARE
------------------
Gruppen passar dig som inte känner till banans utformning eller behöver repetera. Tempot är och skall vara mycket lågt och i stort sett enligt gällande hastighetsbegränsning. Det är av yttersta vikt att det låga tempot hålls så att andra deltagare inte känner sig stressade. Den som bryter mot detta blir omedelbart uppflyttad i snabbare grupp samt diskvalificerad för laxbuffén senare i Vaxholm.

Ingen omgruppering.
------------------

BOGE - SVENNE
------------------
Vi känner till banan och oss själva relativt väl. Förare och hoj har potential att hålla ett svenne-tempo likt en typisk medelroslagsgruppkörningsvända även om en och annan nästan-parkering inför kurvor är fullt acceptabelt. På rakorna vinkar vi förbi bakomvarande och grupperar-om när det passar.
------------------

BOGE - EXPERT
------------------
Du har åkt Boge många gånger och kan vägen mycket väl. Du kanske skrapar en och annan armbåge efter ordentlig däckvärme eller är helt enkellt snabb. Omgrupering gäller men ej utan kommunikation och initiering av framförvarande förare.
------------------

Samling på Bogesundsvägen vid busshållplatsen (västra påfarten) BOGE - NYBÖRJARE startar först, följt av "SVENNE" och sist "EXPERT". När Expert-gruppen anländer, startar tillbakaresan i samma ordning. Vi använder hela sträckan fram till Statoil.

MC-KÖRNING KAN VARA MYCKET FARLIGT. DET ÄR ABSOLUT FÖRBJUDET ATT KRASCHA. ALL KÖRNING SKER PÅ EGEN RISK OCH DU ANSVARAR FÖR DIN EGEN SÄKERHET.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det ska visst regna i Linköping imorgon. Man kanske skulle ta Bogesund istället?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
#Olsson# skrev:
BOGE - NYBÖRJARE startar först, följt av "SVENNE" och sist "EXPERT". När Expert-gruppen anländer, startar tillbakaresan i samma ordning. Vi använder hela sträckan fram till Statoil.
.

Fint Jag anmäler mej till svenne gruppen.
Tid?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
bikerwoman skrev:
2239554 Eftersom jag är :nurse så kan ju jag dödförklara er andra när jag har vunnit :tummenupp

Har vi ingen prälle här också som kan förrätta begravningen på stående fot i dikeskanten? I den här värmen ruttnar man annars ganska snabbt (=luktar äckligt)

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
#Olsson# skrev:
2248223 Grupperna:

BOGE - NYBÖRJARE
------------------
Gruppen passar dig som inte känner till banans utformning eller behöver repetera. Tempot är och skall vara mycket lågt och i stort sett enligt gällande hastighetsbegränsning. Det är av yttersta vikt att det låga tempot hålls så att andra deltagare inte känner sig stressade. Den som bryter mot detta blir omedelbart uppflyttad i snabbare grupp samt diskvalificerad för laxbuffén senare i Vaxholm.

Ingen omgruppering.
------------------

BOGE - SVENNE
------------------
Vi känner till banan och oss själva relativt väl. Förare och hoj har potential att hålla ett svenne-tempo likt en typisk medelroslagsgruppkörningsvända även om en och annan nästan-parkering inför kurvor är fullt acceptabelt. På rakorna vinkar vi förbi bakomvarande och grupperar-om när det passar.
------------------

BOGE - EXPERT
------------------
Du har åkt Boge många gånger och kan vägen mycket väl. Du kanske skrapar en och annan armbåge efter ordentlig däckvärme eller är helt enkellt snabb. Omgrupering gäller men ej utan kommunikation och initiering av framförvarande förare.
------------------

Samling på Bogesundsvägen vid busshållplatsen (västra påfarten) BOGE - NYBÖRJARE startar först, följt av "SVENNE" och sist "EXPERT". När Expert-gruppen anländer, startar tillbakaresan i samma ordning. Vi använder hela sträckan fram till Statoil.

MC-KÖRNING KAN VARA MYCKET FARLIGT. DET ÄR ABSOLUT FÖRBJUDET ATT KRASCHA. ALL KÖRNING SKER PÅ EGEN RISK OCH DU ANSVARAR FÖR DIN EGEN SÄKERHET.
Vad är nu detta, ingen licensgrupp :confused:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag anmäler mig till Expert gruppen men kräver att få åka på kalla däck med skjuts så det blir spännade :näsblod . Trinity har ju lagt ned gatåkat för det e så farligt så hon sitter på bönpallen istället :va

Föresten är det en bra ide att Expert gruppen åker sist...om vi släpper Nerd gruppen 9 minuter innan oss så får vi ju nått att jaga och passera. Härligt när 30 Marodörer blåser om 60 nerdar på pålsundsbron....

Kommer bli bra det här...

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
GSXR1100R skrev:
2248835 Vad är nu detta, ingen licensgrupp :confused:

Licensförare är välkomna i valfri grupp, som är uppdelade efter tempo och inget annat.

Det vore hemskt trevligt med några 250R-maskiner i varje grupp. Det är ju faktiskt ett av målen med arrangemanget, d v s att locka unga roadracing- killar och tjejer att komma ut till Boge och få en chans att "köra av sig" under mer ordnade förhållanden.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
#Olsson# skrev:
2248925 Licensförare är välkomna i valfri grupp, som är uppdelade efter tempo och inget annat.

Det vore hemskt trevligt med några 250R-maskiner i varje grupp. Det är ju faktiskt ett av målen med arrangemanget, d v s att locka unga roadracing- killar och tjejer att komma ut till Boge och få en chans att "köra av sig" under mer ordnade förhållanden.
1. Måste man ha betalt licensavg eller räcker det med att visa kursintyg.
2. Kan man välja bort laxen i buffen.
3. Kommer det ut resultatlistor på www.mylaps.com.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
#Olsson# skrev:
2248925 Licensförare är välkomna i valfri grupp, som är uppdelade efter tempo och inget annat.

Jag är varken ung eller talangfull men 250R hoj har jag som jag kan komma och lägga dimridåer med. Låter som en bra idé va?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Gustav O skrev:
2249085 Jag är varken ung eller talangfull men 250R hoj har jag som jag kan komma och lägga dimridåer med. Låter som en bra idé va?

Det tycker jag. Annars blir den ju inte körd alls.
Kom ner till oss, snacka lite skit och tillsammans ska vi nog kunna lösa problemen med buskörning :tummenup

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
GSXR1100R skrev:
2249079 1. Måste man ha betalt licensavg eller räcker det med att visa kursintyg.
2. Kan man välja bort laxen i buffen.
3. Kommer det ut resultatlistor på www.mylaps.com.
1. Behöver inte ha löst ut licensen. Licensförare identifieras med hjälp av att de bär skinnställ.

2. Ja, det finns alternativ nere på trotoaren, LMS-korv med okänt utgångsdatum.

3. Tyvärr, ingen tidtagninig. Det krävs aldeles för mycket resurser.

Gustav O skrev:
2249085 Jag är varken ung eller talangfull men 250R hoj har jag som jag kan komma och lägga dimridåer med. Låter som en bra idé va?
Perfekt om du kunde komma. :tummenupp

De flesta andra team ställer sina trailers nere vid kajen. Jag föreslår en signal till Vaxholms kommun för att boka plats.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati