Ulfis
aka Retep
bikerwoman skrev:2239554Eftersom jag är så kan ju jag dödförklara er andra när jag har vunnit
Ja, det kan ju vara bra.... kanske du blir överens med respektive flickvän som vill ha sina gubbar förklarade som "Dead Meat"
bikerwoman skrev:2239554Eftersom jag är så kan ju jag dödförklara er andra när jag har vunnit
Bomanrd skrev:2239714Får 2-t talibaner vara med? Isåfall ska jag låsa ypvs ventilen i ÖPPET läge och ni kan få dofta blårök.
Behöver man ha bakbroms?
Kistor? Kan vi inte använda sådana där sandlådor som står i alla uppförsbackar?
Var och tränade igår, men träskon hoppade in i kedjan (jag vet noobigt) och jag vurpade lite. Bulten fanclub fick ett kort på mig. Men nu är ramen någorlunda rak och jag har fixat en ny kedja (farsans gamla DBS) så passa er...
Retep skrev:2239715Ja, det kan ju vara bra.... kanske du blir överens med respektive flickvän som vill ha sina gubbar förklarade som "Dead Meat"
Fazer skrev:2247780Nu är det nära, 20 timmar kvar bara. Nu ska man bara skruva det sista, så att den är bogeprepad
#Olsson# skrev:BOGE - NYBÖRJARE startar först, följt av "SVENNE" och sist "EXPERT". När Expert-gruppen anländer, startar tillbakaresan i samma ordning. Vi använder hela sträckan fram till Statoil.
.
Qwerty skrev:2248469Fint Jag anmäler mej till svenne gruppen.
Tid?
Vad är nu detta, ingen licensgrupp#Olsson# skrev:2248223Grupperna:
BOGE - NYBÖRJARE
------------------
Gruppen passar dig som inte känner till banans utformning eller behöver repetera. Tempot är och skall vara mycket lågt och i stort sett enligt gällande hastighetsbegränsning. Det är av yttersta vikt att det låga tempot hålls så att andra deltagare inte känner sig stressade. Den som bryter mot detta blir omedelbart uppflyttad i snabbare grupp samt diskvalificerad för laxbuffén senare i Vaxholm.
Ingen omgruppering.
------------------
BOGE - SVENNE
------------------
Vi känner till banan och oss själva relativt väl. Förare och hoj har potential att hålla ett svenne-tempo likt en typisk medelroslagsgruppkörningsvända även om en och annan nästan-parkering inför kurvor är fullt acceptabelt. På rakorna vinkar vi förbi bakomvarande och grupperar-om när det passar.
------------------
BOGE - EXPERT
------------------
Du har åkt Boge många gånger och kan vägen mycket väl. Du kanske skrapar en och annan armbåge efter ordentlig däckvärme eller är helt enkellt snabb. Omgrupering gäller men ej utan kommunikation och initiering av framförvarande förare.
------------------
Samling på Bogesundsvägen vid busshållplatsen (västra påfarten) BOGE - NYBÖRJARE startar först, följt av "SVENNE" och sist "EXPERT". När Expert-gruppen anländer, startar tillbakaresan i samma ordning. Vi använder hela sträckan fram till Statoil.
MC-KÖRNING KAN VARA MYCKET FARLIGT. DET ÄR ABSOLUT FÖRBJUDET ATT KRASCHA. ALL KÖRNING SKER PÅ EGEN RISK OCH DU ANSVARAR FÖR DIN EGEN SÄKERHET.
Starstriker skrev:2248513Har vi ingen prälle här också som kan förrätta begravningen på stående fot i dikeskanten? I den här värmen ruttnar man annars ganska snabbt (=luktar äckligt)
GSXR1100R skrev:2248835Vad är nu detta, ingen licensgrupp
1. Måste man ha betalt licensavg eller räcker det med att visa kursintyg.#Olsson# skrev:2248925Licensförare är välkomna i valfri grupp, som är uppdelade efter tempo och inget annat.
Det vore hemskt trevligt med några 250R-maskiner i varje grupp. Det är ju faktiskt ett av målen med arrangemanget, d v s att locka unga roadracing- killar och tjejer att komma ut till Boge och få en chans att "köra av sig" under mer ordnade förhållanden.
Jag är varken ung eller talangfull men 250R hoj har jag som jag kan komma och lägga dimridåer med. Låter som en bra idé va?#Olsson# skrev:2248925Licensförare är välkomna i valfri grupp, som är uppdelade efter tempo och inget annat.
Det vore hemskt trevligt med några 250R-maskiner i varje grupp. Det är ju faktiskt ett av målen med arrangemanget, d v s att locka unga roadracing- killar och tjejer att komma ut till Boge och få en chans att "köra av sig" under mer ordnade förhållanden.
Gustav O skrev:2249085Jag är varken ung eller talangfull men 250R hoj har jag som jag kan komma och lägga dimridåer med. Låter som en bra idé va?
1. Behöver inte ha löst ut licensen. Licensförare identifieras med hjälp av att de bär skinnställ.GSXR1100R skrev:22490791. Måste man ha betalt licensavg eller räcker det med att visa kursintyg.
2. Kan man välja bort laxen i buffen.
3. Kommer det ut resultatlistor på www.mylaps.com.
Perfekt om du kunde komma.Gustav O skrev:2249085Jag är varken ung eller talangfull men 250R hoj har jag som jag kan komma och lägga dimridåer med. Låter som en bra idé va?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|