VARNING - granny training, Bogesund, tisdagkvällar

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Säsongens första seniorträning hölls på Bogesundsbanan idag. Tyvärr var en del tvugna att ställa in och vi blev bara två deltagare. (Fazer och jag) Efter en timme teori satte vi 6st åk med ytterligare efterföljande kritik och diskussioner om vad som kan förbättras. (post briefing).

Trots inspektionsvarv hade vi en del problem med blicken och näst intill radar-lock 5-10 m framför hojarna. Kanske är det orsaken till det konstant wobblandet över på mötande körbana. Eller så beror det på att vid däckluftningen så var vi lite osäkra på om det ska vara 3.8 fram och 3.2 bak eller tvärt om. Ja, lite pinsamt, vi kanske förväxlade. Men men, vi får läsa på om det till nästa träning.

F ö har jag lite problem med att få knäpuckarna att fästa direkt på benen. När det är så här varm så löser svetten upp fästet. (Kortbyxor) Jag har provat med kardborreband och silvertejp. Spännband borde iofs fungera bättre?

Om någon är intresserad att haka på så är ni varmt välkomna. Fazer och jag har kört MC i många år och visar er gärna runt och kanske t o m ett och annat "knep" för hur mc-körning går till på denna gudomliga väg. :tummenupp

Vi ses på tisdagkvällar.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Catway skrev:
2234677 :corn

visste inte det fanns en bana där? =) är allmänheten informerad?

Jodå, vi kör ett kort inslag på Radio Stockholm, dessutom vet lokalbefolkningen om att det är träning. Det brukar fungera ganska bra.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Avboka värmen till nästa vecka, det går inte att köra i den här hettan! :brinnerup

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Publiken

Publiken var jätte snälla, alla stod de och vinkade åt oss. Snacka om att man blev peppad, men synd bara att den gamla Forden körde om mig. Självförtroendet fick sig en törn, men nästa tisdag, så ska jag prova att lägga i 3:an också

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Jag tänkte sätta mig och ta en fika vid generatorböjen på tisdag, och eventuellt ta tid om det önskas. Vilken tid är ni där, Olsson?

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
KalleNorton skrev:
2234740 Jag tänkte sätta mig och ta en fika vid generatorböjen på tisdag, och eventuellt ta tid om det önskas. Vilken tid är ni där, Olsson?
Runt 19:00 börjar vi packa upp tälten, så det är ok att vara där då. Och kanon om du kan ta tiderna :tummenupp

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
jag kommer, kör från götet på morgonen, kommer fram outvilad och vråltrött (jobbar nattskift i norge). jag har bara haft körkort i 2 månader, är det ok? Jag kan köra fort om jag vill (iaf på raksträckor HEHE) - men lär mig gärna att köra fort i kurvor också (hur svårt är det? gasa och svänga liksom!!!).

Aja, hoppas vi ses där, kanske mina idoler ironMike, DTM å Roller kör där då? *ber till mc-gudarna!!*

:rofl

c")

De e najs
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Bling
vbg_snake skrev:
2234825 jag kommer, kör från götet på morgonen, kommer fram outvilad och vråltrött (jobbar nattskift i norge). jag har bara haft körkort i 2 månader, är det ok? Jag kan köra fort om jag vill (iaf på raksträckor HEHE) - men lär mig gärna att köra fort i kurvor också (hur svårt är det? gasa och svänga liksom!!!).

Aja, hoppas vi ses där, kanske mina idoler ironMike, DTM å Roller kör där då? *ber till mc-gudarna!!*

:rofl

Har du öhlinare så kör du väl ifrån allt, var det inte så?
tyckte jag läste det någonstans. :banana

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Å fasiken så ni kör träningar på tisdagar.

Jag brukar mest slinka in spontant på ett eller tre träningspass, alla veckans dagar verkar funka. Så det är alltså tisdagar dom "riktiga" hojåkarna tränar.

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
c") skrev:
2234842 Har du öhlinare så kör du väl ifrån allt, var det inte så?
tyckte jag läste det någonstans. :banana

Gammal myt det där.....

Givetvis måste man ha titanskruvar i knäpuckarna också, det fattar väl alla.. :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati