VARNING!! Grus och jord på Bulten!!

Status
Ej öppen för fler svar.

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Ja vi brukar alltid göra så.. Vet inte varför vi hoppade den rutinen??:huvet Men det kommer vi aldrig att göra igen!

Ibland kan det vara värt att ta en "glidartur" på bulten först, för att kolla så att den inte är grusad (rätt vanligt). På nästa varv kan man ligga på lite mer om man nu ska gasa.

Du ställde ju bara en fråga... Någon annan svarar ja på den frågan! Någon som vet mkt väl att det inte var killen med Gixxern..

Japp vi tog en sväng idag och vi hade båda kameror på hojarna! Sitter just nu och kollar igenom materialet...

Trodde du skapade den här tråden idag, men efter att jag skickat mitt inlägg så upptäckte jag att det var 24de som detta gällde.
För jag såg dig på din retta och en gixxer flygande förbi idag.. å då trodde jag att det var honom det gällde.

Blir det någon film? Såg att du filmade, eller om den nu var avstängd.:rolleyes:

Last edited:

Katte.N

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
Hojlös
skitbra , vi säger så.

problemet är inte denna tråd i sig. utan hela fenomenet med att folk verkar tycka att precis allt som rör bulten har i allmäntdelen att göra. vilket det inte har. någon gång måste en gräns dras. och ärligt talat så tror jag inte du är så intreserad av att alla från resten av sverige skriver om grus och dylikt på sina respektive vägsträckor eller det kanske du är. för isåfall så kan vi ju börja med det. skitbra ide'

Eh kom igen nu. Nu är du bara grinig och har pms för att Bulten ligger i Stockholm och inte i skövde. Därför blir du avundsjuk ock ledsen att du inte kan åka ut varje dag och köra bomber repor, plus hamna med i UG som vi gör varje dag. Hade den legat i skövde elr nån annan skit del av landet, så hade säker DU vart inne på SH 24/7 och klagat att nån sur kärring har helt ut massa grus just vid DIN favorit kurva, där du brukar ligga och köra feta knäskrap. Så just därför när du blir avundsjuk och ledsen, får du för dig att, ne nu jävlar ska jag till Stor Stan och köra Bulten, därför ligger det på första sidan så att du kan läsa om det och slipper klota i första bästa kurvan.
Så jag tycker att du borde vara tacksam för att nån därute tänker på dig, istället för att skriva massa hat inlägg, för att det inte finns några kurviga vägar i byn där du bor.
Hej Pa Hej:FU

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Trodde du skapade den här tråden idag, men efter att jag skickat mitt inlägg så upptäckte jag att det var 24de som detta gällde.
För jag såg dig på din retta och en gixxer flygande förbi idag.. å då trodde jag att det var honom det gällde.

Blir det någon film? Såg att du filmade, eller om den nu var avstängd.:rolleyes:

Nejdå, vi är båda oklotade efter dagens tur :)

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Snyggt jobbat! :tummenupp
Ja! Det är nästan som att man borde ta med sig en borste ut under sadeln när man ser jordkakor och grus i svängarna!

Skönt att det gick bra för din kompis trots allt!

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
Ja vi brukar alltid göra så.. Vet inte varför vi hoppade den rutinen??:huvet Men det kommer vi aldrig att göra igen!

Du ställde ju bara en fråga... Någon annan svarar ja på den frågan! Någon som vet mkt väl att det inte var killen med Gixxern..

Japp vi tog en sväng idag och vi hade båda kameror på hojarna! Sitter just nu och kollar igenom materialet...

Sorry my bad, jag blandar ihop det.

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
>1
Jag undrar hur folk värderar ett människoliv?

Är det värt att några dör eller gör sig riktigt illa för att åkningen ska sluta för ett par timmar (avspärrningstiden)?
Detta genom att kasta ut jord eller grus på vägen… det är helt sjukt!
Det kommer alltid att finnas värstingar som ska köra svinfort på den vägen och lite jord kommer inte att göra att dem försvinner, för det kommer alltid nya.

Då är det väl bättre att man ringer snuten som får köra patrull på vägen en helg med jämna mellanrum. Mer nytta kan man knappast göra. Så jävligt kan det väl ändå inte vara med lite motorljud, för det är väl inte överdrivet med olyckor där närboende är inblandade?

Låt vägen vara och sluta att kasta skit på den, för det slutar bara illa.

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
Eh kom igen nu. Nu är du bara grinig och har pms för att Bulten ligger i Stockholm och inte i skövde. Därför blir du avundsjuk ock ledsen att du inte kan åka ut varje dag och köra bomber repor, plus hamna med i UG som vi gör varje dag. Hade den legat i skövde elr nån annan skit del av landet, så hade säker DU vart inne på SH 24/7 och klagat att nån sur kärring har helt ut massa grus just vid DIN favorit kurva, där du brukar ligga och köra feta knäskrap. Så just därför när du blir avundsjuk och ledsen, får du för dig att, ne nu jävlar ska jag till Stor Stan och köra Bulten, därför ligger det på första sidan så att du kan läsa om det och slipper klota i första bästa kurvan.
Så jag tycker att du borde vara tacksam för att nån därute tänker på dig, istället för att skriva massa hat inlägg, för att det inte finns några kurviga vägar i byn där du bor.
Hej Pa Hej:FU

nä ser ja nå grus i man favvokurva där jag knäskrapar så tar jag upp det i skövdetråden.

:FU:FU

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
adrenaline Var det du och din polare som satt vid sidan av vägen när jag stannade och kollade om ni behövde någon hjälp? Skönt att höra att det gick ganska bra för honnom.

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Jag undrar hur folk värderar ett människoliv?

Är det värt att några dör eller gör sig riktigt illa för att åkningen ska sluta för ett par timmar (avspärrningstiden)?
Detta genom att kasta ut jord eller grus på vägen… det är helt sjukt!
Det kommer alltid att finnas värstingar som ska köra svinfort på den vägen och lite jord kommer inte att göra att dem försvinner, för det kommer alltid nya.

Då är det väl bättre att man ringer snuten som får köra patrull på vägen en helg med jämna mellanrum. Mer nytta kan man knappast göra. Så jävligt kan det väl ändå inte vara med lite motorljud, för det är väl inte överdrivet med olyckor där närboende är inblandade?

Låt vägen vara och sluta att kasta skit på den, för det slutar bara illa.

hur vet du att det är någon som har kastat jord//grus på vägen?

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
För jag har aldrig sett det komma från himmelen.

Klart att det kan komma från lastbilar men på vissa platser har det sett mer ut som placerat än att det har ”runnit” ur flaket. Jag kan ha fel, men då är jag inte ensam om det.

det har tydligen hänt att nån kastat ut grus eller liknade på vägar! men det är säkert undantag..... det som låg på bulten kom från lastbilsdäck..
och det är vanligast att det är från dom och traktorer som lämnar en del olämpligt på vägen.. det jag menar är att man inte ska beskylla andra utan att ha veta säkert... ha de bra!:)

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön
För jag har aldrig sett det komma från himmelen.

Klart att det kan komma från lastbilar men på vissa platser har det sett mer ut som placerat än att det har ”runnit” ur flaket. Jag kan ha fel, men då är jag inte ensam om det.

Just vad det gäller bulten så är den vägen hårt traffikerad av lastbilar (tippbilar) på vardagarna som kör jord och lera till hummeltorp tippen samt grus till riksten, finns även varningsskylltar utsatta för grus på vägen.. så bara om man är dum kan man bomba första repan utan att ha kollat av streckan först....
Att det såg fördjävligt ut i kurvan precis vid hummeltorp kan jag också instämma då det låg flera cm tjockt lager med lera där...

tråkigt med killen som klotade å ta det lugnt...

Last edited:

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
>1
Just vad det gäller bulten så är den vägen hårt traffikerad av lastbilar (tippbilar) på vardagarna som kör jord och lera till hummeltorp tippen samt grus till riksten, finns även varningsskylltar utsatta för grus på vägen.. så bara om man är dum kan man bomba första repan utan att ha kollat av streckan först....
Att det såg fördjävligt ut i kurvan precis vid hummeltorp kan jag också instämma då det låg flera cm tjockt lager med lera där...

tråkigt med killen som klotade å ta det lugnt...
Jag vet att det brukar köra lastbilar dit och jag menade inte just idag. Jag har varit med om att en kärring stod och viftade med en pinne för att försöka slå till dem som körde förbi. I samma böj har jag sett grus/jord och det kom inte ifrån en lastbil. Nu var det ett tag sedan jag upplevt detta och som jag skrev tidigare kan det vara bra att ta en softartur för att kolla så allt e ok. Det kanske inte är helt säkert att det är fritt från grus tills nästa vända eftersom gruset kan komma dit emellan men det ökar iaf oddsen för att det inte ska vara där.

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Japp det var vi! Jätte snällt att du stannade och kollade att allt var ok! Jag blev lite förvånad faktis att det var så många som bara tittade på oss och åkte förbi...:confused: Typ alla som inte körde sporthoj.. Dom tänkte väl -skyll er själva era jävlar!:död Fan hade en av dom legat i diket så skulle jag i alla fall stannat och kollat att allt var ok... Tack till alla sporthojar som stannade och frågade om allt var ok!!:tummenupp

adrenaline Var det du och din polare som satt vid sidan av vägen när jag stannade och kollade om ni behövde någon hjälp? Skönt att höra att det gick ganska bra för honnom.

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Snabbgas är större diameter på gasrullens wirebanor och längre gas wirerar.. Detta gör att du inte behöver vrida gasrullen lika mkt och du får ett snabbare svar på gasen! GP killarna har det oxå på sina hojar.. Funkar grymt bra och man får mer kontroll på hojen!:tummenupp Så det är ingen gas som man sprutar in...haha "men det hade inte varit fel med lite NOS!!

Adrenaline: läser under din avatar, hur funkar din "snabb gas" du har? var sprutar du in den?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Snabbgas är större diameter på gasrullens wirebanor och längre gas wirerar.. Detta gör att du inte behöver vrida gasrullen lika mkt och du får ett snabbare svar på gasen! GP killarna har det oxå på sina hojar.. Funkar grymt bra och man får mer kontroll på hojen!:tummenupp Så det är ingen gas som man sprutar in...haha "men det hade inte varit fel med lite NOS!!

Nu gissar jag bara men...
Han vet det men han är bara kinkig och bitter över att du har särskrivit snabb och gas.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept