Varning Igen

Gudfadern

Sluta bromsa
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha Fs 1 Original 1981
Tänkte bara varna alla igen för en ny firma som säljer Spärrar mot Telefonförsäljare. Detta är min andra gång som jag blir utsatt, så denna gången spelade jag in allt. Ska försöka lägga ut det senare. Nu ska jag bara göra en ny Polis anmälan igen. Det börjar att bli dax för dessa skojare att betala all tid man lägger ner på detta snart.

Företaget heter STOP-IT www.stop-it.se
Deras telefonnummer svarar ingen på. Försäljarens som kallade sig för Ka--a slutade sista samtalet med att fråga vad jag hade för problem. Jag som bara ville veta deras org nr.

Företaget som gjort hemsidan heter C.R.C Design.

Nummret som Ka--a på stop-it ringde från till mig går till en lägenhet i sthlm, ägaren av lägenheten verkar vara samma som crc design. Så lite fundersam är man ju.

När jag bad att få veta företagets adress så visste Ka--a inte denna, tyckte det verkade konstigt så jag frågade vart hon var nu när vi pratade. Då sitter hon i Barcelona tydligen. JAha svarade jag och bad om adressen dit. Då lade hon bara på, och nu så är det omöjligt att få tag i henne igen.

Bolagsverket hade ett företag tidigare som hette stopit, denna har gått i konkurs. Ka--a nämnde även ett annat företag som hette OWELL. Även detta företag är satt i konkurs.

Hoppas att ingen annan blivit drabbad.

P.s. För övrigt hoppas jag att ingen han betala in Fakturan till Svensk TM- Hantering AB. Dessa skojare var nästan roligare. Speciellt när man vet villka de är. D.s
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
stop-it.se fungerar inte.


Blev uppringd av "Telenor Företag" för några dagar sedan,
kollade upp numret nu.

"0406008019


Save Mobil Center Sverige AB
Bolaget skall bedriva försäljning av mobilabonnemang, försäljning av mobiltelefoner med tillbehör samt därmed förenlig verksamhet.
www.savemobilcenter.se (är under uppbyggnad)
Växel: 040-6008010"
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Som FD. Telemarketingchef så kan jag säga två saker.

1. Alla seriösa Telemarketingföretag respekterar NIX registret när det gäller försäljning/marknadsbearbetning av den privata marknaden (Business to Consumer), annars riskerar man att bryta mot god marknadsföringssed.
För privatpersoner finns även ett NIX adresserat spärrregister som förhindrar adresserad direktreklam, dock är kännedommen och framförallt nyttjandet av detta register inte fullt utbyggt.


2. För företag FINNS inte motsvarande NIX register.
Vissa företag (ex. stop-it) har utvecklat en affärsidé där man säljer någon form av "slipp telefonförsäljare" lösning, men man bör känna till att INGEN seriös telemarketing eller försäljningsverksamhet respekterar dessa listor.

Jag har för sakens skull tittat på de register man som tm firma får av dessa företag och kan säga att 90-95% av de företagen som finns med är små eller enmansföretag som ofta har låg eller ingen kunskap om marknadsföring och hur reglerna fungerar för telemarketing och försäljningsbranschen. Ingen av de stora företagen i Sverige finns med i spärrlistorna, då de VET att det inte funkar och således sparar sina pengar.
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Som FD. Telemarketingchef så kan jag säga två saker.

1. Alla seriösa Telemarketingföretag respekterar NIX registret när det gäller försäljning/marknadsbearbetning av den privata marknaden (Business to Consumer), annars riskerar man att bryta mot god marknadsföringssed.
För privatpersoner finns även ett NIX adresserat spärrregister som förhindrar adresserad direktreklam, dock är kännedommen och framförallt nyttjandet av detta register inte fullt utbyggt.


2. För företag FINNS inte motsvarande NIX register.
Vissa företag (ex. stop-it) har utvecklat en affärsidé där man säljer någon form av "slipp telefonförsäljare" lösning, men man bör känna till att INGEN seriös telemarketing eller försäljningsverksamhet respekterar dessa listor.

Jag har för sakens skull tittat på de register man som tm firma får av dessa företag och kan säga att 90-95% av de företagen som finns med är små eller enmansföretag som ofta har låg eller ingen kunskap om marknadsföring och hur reglerna fungerar för telemarketing och försäljningsbranschen. Ingen av de stora företagen i Sverige finns med i spärrlistorna, då de VET att det inte funkar och således sparar sina pengar.

How do you sleep at night?

Will-Ferrell.jpg
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Det sägs att Chuck Norris en gång vart uppringd av en telefonförsäljare, och där slutar historien...

chuck_norris.jpg


Allvarligt talat. Det finns ett enkelt sätt att bli av med telefonförsäljare.
- Hej, jag ringer från DN och undrar om du är intresserad av en prenumeration?
- Ja! *KLICK*


Eller varför inte klassikern.
- Hej, jag ringer från DN och undrar om du är intresserad av en prenumeration?
- Ja absolut! Men jag har inte tid just nu, så skulle jag kunna ringa upp dig lite senare, säg kl 21?
- Nej.
- Varför inte då?
- Därför då har jag slutat.
- Jaha, men kan jag ta ditt hemnummer?
- Nej.
- Jaha så du vill inte att främlingar ringer hem till dig?
- Precis!
- Då vet du hur jag känner mig. *klick*
 
Last edited:
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Min favorit är:

"Om din produkt är så dålig och onödig att du måste ringa till folk o pracka på dem den så vill jag inte ha."
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Är det bara jag som aldrig blir uppringd av telefonförsäljare? :va

Tänk om nån ändå kunde ringa till mig. :(
 

Gabor

Guest
Att ha skyddat hemnr och mobilnr gör att man slipper en massa försäljare.
De som behöver mitt nr få det i alla fall om jag vill ge ut det.
 

Mcgromit

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Södertälje
Hoj
Hornet -07
Vafan dom ringer ju JÄMT... Är det inte DN så är det Glocalnet.. helt sjukt.. hur många ggr ska man behöva vara otrevlig innan dom tar bort numret ur deras register....
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
missuppfattade jag det, eller en telefonsäljare som säljer en tjänst som skall stoppa telefonsäljare? :rofl
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag vart nedringd förr om åren tills Jag började gapa och fräsa högt och ljudligt så fort det var en säljare och nu är det aldrig någon som ringer.

I sitt eget hem ska man faen få vara i fred. :mad:
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Förut ringde det en massa telefonförsäljare hem. Tyckte det var skitroligt att dryga med dom. Man svara helt vanligt bara "Hej" och sen börjar dom erbjuda av dom har för produkt. När dom frågar "Är du intresserad?" brukade jag göra djuläten, typ katter, hundar, hästar vad som helst. Och nästan alltid säger dom "Va?" kanske en 3-4 ggr på raken, och sen lägger dom på luren.
Fast nu har dom slutat ringa, undra varför :näsblod
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
hitta det här på intärnätt, ganska bra metod :)

<Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag.
<Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.
<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.
<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."
<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"
<Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.
<Cure> Konstig snubbe.
<Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.
<Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.
<Quader> Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top