Varning!! Köp INTE "Doberman Locks on Guard"

Imme

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
2002 Ducati Monster 620
Har hittat det!
Enligt många så e detta världens säkraste lås:

"ABUS starkaste låskombination. Hänglås med kedja. Längd 140 cm men finns även i 170 cm. Låsklumpen är integrerad med kedjan och av samma typ som tidigare bygellås som låser från två håll mot låstungan. Unik låskonstruktion med över 1.000.000 låskombinationer medverkar till, enligt ABUS, ett dyrksäkert lås och man anger att låset är världens säkraste låskombination om man låser fast det i ett fast föremål. För dig som vill ha maximal säkerhet kombinerar du låset med en bergsögla. Kättingen har 12 mm sexkantsprofil och är textilöverdragen för att inte skada. Klass 3 (SSF), låsklass 25 (ABUS). Duells/ABUS låsgaranti gäller med 3.000:-"
 

Bifogat

  • kedjelas-extreme-chain-5137.gif
    kedjelas-extreme-chain-5137.gif
    29.2 KB · Visningar: 71

Dark_Messenger

Guest
Har hittat det!
Enligt många så e detta världens säkraste lås:

"ABUS starkaste låskombination. Hänglås med kedja. Längd 140 cm men finns även i 170 cm. Låsklumpen är integrerad med kedjan och av samma typ som tidigare bygellås som låser från två håll mot låstungan. Unik låskonstruktion med över 1.000.000 låskombinationer medverkar till, enligt ABUS, ett dyrksäkert lås och man anger att låset är världens säkraste låskombination om man låser fast det i ett fast föremål. För dig som vill ha maximal säkerhet kombinerar du låset med en bergsögla. Kättingen har 12 mm sexkantsprofil och är textilöverdragen för att inte skada. Klass 3 (SSF), låsklass 25 (ABUS). Duells/ABUS låsgaranti gäller med 3.000:-"

I det egna boet kan man ju roa sig med att ha allsköns kettingar o kedjor på hojen men det blir inte vidare praktiskt när du är ute och åker. Vad väger den där...6kg? :D
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
I det egna boet kan man ju roa sig med att ha allsköns kettingar o kedjor på hojen men det blir inte vidare praktiskt när du är ute och åker. Vad väger den där...6kg? :D

När jag kör så har jag max skivbromslåset med mig.

I garaget så kan man slänga på allt man har hemma som du säger:) Allt som gör det lite jobbigare för chyven är bra:tummenupp
 

Terra Pefften

Borrarn
Gick med
16 Aug 2008
Ort
Ektorp
Hoj
-08 R1200GS
En rejäl hagel brakare eller ett baseboll trä eller kraftigt övervåld är att rekommendera.
Som lås så kan abus granit vara ett gott alternativ.
:tummenupp :tummenupp :D :D :D
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
glöm inte att godkända lås drar ner självrisken. Är inte min hoj låst med 2 godkända lås (ett av dem är tack och lov styrlåset) är min självrisk 3000 kr dyrare. Vilket betyder att jag sparar en massa pengar på att köpa ett lås för 800 istället för 300.
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Ska bädda fint i garaget inatt..kom ut i dag och porten var uppbrutten! Man kunde numera gå rakt in utan att låsa upp den! Tur man låst fast mc med en bil framför den...
 

Dominator-Rocks

Guest
attachment.php



:skrattaåt :rofl


Vad kostade låset?



Här har du ett lås ifrån Biltema som nog håller liter högre klass!

Eller det här megasäkra!

Eller slå på stort och köp det här värstinglåset.
 
Last edited:

SoX

#2752
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Gefle
Hoj
no
Kom ihåg att ett lås aldrig hindrar någon från att stjäla vad det nu är, endast
fördröjer. Ju säkrare lås, desto längre tid att forcera. Det finns batteridrivna
vinkelslipar som fixar en kedja på 30 sekunder.
Det säkraste är ett låst garage och låta en låssmed titta på säkerheten. Det
är ofta ganska lätt att öka säkerheten i ett garage. Mitt garage får dom problem
med, det kan jag garantera, men å andra sidan är det ju mitt jobb att låsa in
saker.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top