Varning! Kolla era rullatorer!

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Kronan, en grön
main.htm

Bling bling :Bugar

Jonathan

Guest
UrbanTiger skrev:
Min rollator är en Amerikansktillverkad Acme så den är cool :yoparty
Kromade pipor och luftgummihjul. Just nu har jag offroaddäcken på men ska lägga på M+S nu när det börjar vli vinterväglag och så.
Tjöp kvalitet och inte sånn där massproducerad skit från östeuropa säger jag.
Till våren hänger jag nog på neon-ljus och ska sätta på 73cc cylle istället för 37cc som är orginal på min påhängsmotor. Dubbla S&S-micro gasare ska på och en pipa från Fun Factory.
Problemet är att skärmarna är lite skavda efter senaste vändan nere på stan. Ska inte öla och rulla samtidigt., Vaffan färdtjänst har man ju, va tänker jag med :huvet
Okej... den som bixar fram en uppsättning skärmar och ramkåpor är gud :yoparty

Ähmen vaffan Urban. :4skrika

Det enda jänkarna kan tillverka är muskel-rollatorer ju!

Du lär ju ride-in-style så att säga. En italiensktillverkad kärra med dubbla tändsitft per cylinder, TwinSpark, DOHC på den nu strokade motorn till hela 87 cc och luffarturbo tror jag skulle passa dig alldeles utmärkt för dina smygfärder ner till den lokala korvmojen.

Brewderna blir alldeles wild n´ crazy :gnissla

Vi säger inget till Nettan

Jonathan

Guest
UrbanTiger skrev:
Var inne på att tjäpa just en Terrafiutti men mriset var nästan dubbla mot Acmes. Sen visade det sig att många hade rostproblem med den lackade ramen som dom gjort, hör och häpna i vanligt bondjärn. Dom hade avtal på ramarna med Italiens största traktortillverkare (Lamborghini), ett slags ramavtal som innebar att inga garantier kunde lämnas vare sig från Lamborgini eller Terrafiutti. Idag har dom köpt sig ur det avtalet och får sina ramar från Bianci istället. Sömlösa Titanium lättviktsrör på top of the line modellen som kostar 22.453€ med baspaket. Sportpaketet kostar 1.499€ extra.
En normal modell i sportutförande med CrMo-ram kostar 2.214€ så visst är det skillnad i pris.
Tyvärr envisas dom med att endast erbjusa lackade ramar i röd eller gul. Lackas hos Ferrari.

Aj f-n. Sicken osis.

Men jag har hört att fransoserna har skapliga rollatorer som är framtagna just för sådana individer som dig som vill ha "just-det-där-lilla-extra".

Tänk dig en fullt gasdämpad kärra med motivlackade (detta är org.) magnesiumfälgar och en liten jetmotor så du kan blåsa löständerna av Alf nere på gatan :gnissla

TopCat

Kvalar till Bukakke-SM.
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Såld på måndag, klotad på tisdag...
Jonathan skrev:
Aj f-n. Sicken osis.

Men jag har hört att fransoserna har skapliga rollatorer som är framtagna just för sådana individer som dig som vill ha "just-det-där-lilla-extra".

Tänk dig en fullt gasdämpad kärra med motivlackade (detta är org.) magnesiumfälgar och en liten jetmotor så du kan blåsa löständerna av Alf nere på gatan :gnissla

Är alla fulla i den här tråden? :fyllisar :lol

Jonathan

Guest
UrbanTiger skrev:
Koolt... haru nån länk eller så. Hört att dom är lite vingliga efter en par tre tunnor rötjut men det kanske är nått som nån hittat på för att jävlas med fransmännen. Lernaut eller Pergaut ska vara stora i Frankrike men hittar inte på nätet. Är det diesel så skiter jag i det :gnissla

Sen är det tydligen mässa i Berlin 1/1-7/1 2006. Hyr en minibuss och bor på vandrarhem eller nått :banana
Finansieringen ordnar vi genom att tjöpa sprit på vägen hem.

1. UT
2. LF
3. Jonathan
4.
5.
6.
7.
8.

Sen är det fullt i bussen... först till kvarn :banana

Sprit jag vill ha :4skrika

TopCat skrev:
Är alla fulla i den här tråden? :fyllisar :lol

Nej, full vad är det :confused: :gnissla

Jonathan

Guest
UrbanTiger skrev:
Personligen så har det bara varit positivt för mig. Ta dig en titt på stans parkbänkar så ser du hur det kommer att sluta för dig.
Sånn kamelskit kan dom hålla på med nere i Halvapeland :gnissla

Aj fan. Lägger ner de planerna då. :arsele

Nåt annat man kan lägga pengarna på ?

Jonathan

Guest
UrbanTiger skrev:
Golfspelare verkar vara lönsamt i längden. Speciellt om man slår långt.
Annars kan man ju langa smuggelsprit. Heltidslobb, pendla till Estland två gånger i veckan och tjäna 5.000:- per repa :banana

Är värdelös på golf. Men du som är typ gubbe är väl kanonbra du :gnissla

Spritidén lät bra. Men inge brajj alltså ? :gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
valmers skrev:
Rollator heter det.

Något för Roller?

UrbanTiger skrev:
Golf suger... går ju ut på att man ska slå i bollen på ett slag och inte ens proffsen klarar det så värst många gånger i livet. Skitsport som borde kunna utvecklas. Typ. skjuta prick på 25, 50 och 100 metersbana. Rörligt mål åxå.
Lagtävling fem mot fem med varsitt mål en km från varandra. Det gäller att komma först fram till bollen efter varja slag och sen vara strategisk i sina slag så att motståndarna inte får tag i bollen. Sidbyte efter varje mål.
Cross coutry golf, tex. utslag i Södertälje och målgång i Nynäshamn. GPS-tracking på bollen och en förlorad boll ger straffminuter. Snabbast tid vinner.

Skulle man inte kunna köra någon som paintballvariant?
Två lag, obegränsat antal golfbollar och en driver till alla spelare?

Jonathan

Guest
UrbanTiger skrev:
Golf suger... går ju ut på att man ska slå i bollen på ett slag och inte ens proffsen klarar det så värst många gånger i livet. Skitsport som borde kunna utvecklas. Typ. skjuta prick på 25, 50 och 100 metersbana. Rörligt mål åxå.
Lagtävling fem mot fem med varsitt mål en km från varandra. Det gäller att komma först fram till bollen efter varja slag och sen vara strategisk i sina slag så att motståndarna inte får tag i bollen. Sidbyte efter varje mål.
Cross coutry golf, tex. utslag i Södertälje och målgång i Nynäshamn. GPS-tracking på bollen och en förlorad boll ger straffminuter. Snabbast tid vinner.

Du är inne på något här känner jag. Utveckla!

Starstriker skrev:
Något för Roller?

Skulle man inte kunna köra någon som paintballvariant?
Två lag, obegränsat antal golfbollar och en driver till alla spelare?

Den som överlever vinner :hihi

Jonathan

Guest
UrbanTiger skrev:
Stadiumgolf :banana
-Höga bollar (slå bollen i så hög bana som möjligt, materialbegränsningar gäller)
-Längdbollar (slå bollen i så långt som möjligt, materialbegränsningar gäller)
-Speedbollar (snabbast boll vinner)
-Trackbollar (ett varv runt plan utan att komma utanför banan)
-Stafettbollar (4 x ett varv runt plan utan att komma utanför banan)

+

- Kulboll (Valfri kille som våldtagit någon står 25 meter bort. Dennes kulor skall man försöka träffa. Det är tre skott som gäller per våldtäktsman)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
UrbanTiger skrev:
Undervattensgolf, våtdräkt och blyskor.

Skidgolf, längdåkningsskidor på vintern, driving range stationer med ländslag, pricksäkerhet och putting green.

Motorgolf, bensindriven mekanisk golfklubba som slår bollen minst 1600 meter :yoparty

Vaere för en katt du har i din avatar?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...