Apropå min jävla besiktning här om dagen då gubben fick för sig att min ram var stulen så kan jag berätta att senaste dagarna så har diverse ninjaägare kontaktat kawasaki sverige med samma problem.
Så alla som kör ninjor från 90-talet och tidigt 00-tal bör skaffa ett intyg från kawasaki för att undvika strul med besiktningen. Tydligen så är kawas ramnummer på helgjutna ramar (ninjor) inslagna för hand av någon stackare i asien någonstans vilket innebär att numrena inte är exakt på rad.
Tydligen så har besiktningen fått nya direktiv om att kolla detta stenhårt. Mitt problem är nu löst efter en liten nätt tripp till karlstad igår där min säljare satt i telefon i ca 5 timmar för att få ordning på detta men senast i morse så hade bilprovningen underkänt en ny ninja.
Kawasaki sverige skall gå ut med denna information till samtliga bilprovningsstationer men sådant kan ju dröja.
Hoppas detta kan bespara någon detta jävla mongostrul jag har haft!
Så alla som kör ninjor från 90-talet och tidigt 00-tal bör skaffa ett intyg från kawasaki för att undvika strul med besiktningen. Tydligen så är kawas ramnummer på helgjutna ramar (ninjor) inslagna för hand av någon stackare i asien någonstans vilket innebär att numrena inte är exakt på rad.
Tydligen så har besiktningen fått nya direktiv om att kolla detta stenhårt. Mitt problem är nu löst efter en liten nätt tripp till karlstad igår där min säljare satt i telefon i ca 5 timmar för att få ordning på detta men senast i morse så hade bilprovningen underkänt en ny ninja.
Kawasaki sverige skall gå ut med denna information till samtliga bilprovningsstationer men sådant kan ju dröja.
Hoppas detta kan bespara någon detta jävla mongostrul jag har haft!