Varning runt Norrköping!!!

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Tänkte bara varna för att allas vår kära VV har förstört en av mina favoritsträckor utanför Norrköping. På den kurviga 70-sträckan mellan Gamla Övägen (Lasarettet) och Söderköpings Golfbana har de lagt finkornig sand längs med vägkanten som bilarna sedan dragit upp på vägen. Fick själv erfara ett ganska läskigt framhjulssläpp nyss...
Så ta det lugnt där!!!
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Dom håller på vid Vistinge & mot Rejmyre oxå, det var bara att vända när man såg skiten...
//Gumpa
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
zopilote skrev:
T...en av mina favoritsträckor utanför Norrköping. På den kurviga 70-sträckan mellan Gamla Övägen (Lasarettet) och Söderköpings Golfbana...

Den har man missat. Hur hamnar man på den vägen för framtidakörningar??
 

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
JoUh skrev:
Den har man missat. Hur hamnar man på den vägen för framtidakörningar??

Den heter Gamla Övägen. Åk förbi Vrinnevisjukhuset och Vilbergen i riktning mot Västra Husby. Den är dock ganska kort (den kurviga biten). Finns ett populärt avkörningsställe för nyblivna bilförare i en kurva.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Nacka skrev:
Den heter Gamla Övägen. Åk förbi Vrinnevisjukhuset och Vilbergen i riktning mot Västra Husby. Den är dock ganska kort (den kurviga biten). Finns ett populärt avkörningsställe för nyblivna bilförare i en kurva.

Gött. 2 be tested tomorrow! :)
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Nacka skrev:
Den heter Gamla Övägen. Åk förbi Vrinnevisjukhuset och Vilbergen i riktning mot Västra Husby. Den är dock ganska kort (den kurviga biten). Finns ett populärt avkörningsställe för nyblivna bilförare i en kurva.

Jag testade med hojen (18/8), 110 rakt ut. Rullgrus vid grustaget :4skrika
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
Nacka skrev:
Den heter Gamla Övägen. Åk förbi Vrinnevisjukhuset och Vilbergen i riktning mot Västra Husby. Den är dock ganska kort (den kurviga biten). Finns ett populärt avkörningsställe för nyblivna bilförare i en kurva.

läste inte datumen för inlägen, gammal tråd! :huvet på plats med en varning iaf?

gissar att du menar kurvan vid grustaget eller asfalltsverket eller vade det är..
tycker g:a övägen är lite läskig, tycker det ligger grus överallt där...

vägen mellan visinge och rejmyre har dom även lagt på nytt bindmedel(?) till belägningen också, hal när det är blöt ute...
 
Last edited:

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Johan_finsp skrev:
läste inte datumen för inlägen, gammal tråd! :huvet på plats med en varning iaf?

gissar att du menar kurvan vid grustaget eller asfalltsverket eller vade det är..
tycker g:a övägen är lite läskig, tycker det ligger grus överallt där...

vägen mellan visinge och rejmyre har dom även lagt på nytt bindmedel(?) till belägningen också, hal när det är blöt ute...

Jovars, den är inge kul (rejmyrevägen). Vad gäller G:a Övägen så var det mörkt och det som inte syns det finns inte... hehe. Men halt blev det.

Jo, jag lyfte en rätt gammal tråd ;)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Det är i alla fall en kanonsträcka som jag nyss upptäckt. :tummenupp Sist jag körde den förstördes den av ett antal bilar ivägen dock. :(
 

Pajasen

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R1-00
Neutral skrev:
Det är i alla fall en kanonsträcka som jag nyss upptäckt. :tummenupp Sist jag körde den förstördes den av ett antal bilar ivägen dock. :(

Hemligheten för att slippa komma ifatt alla bilar är att komma precis efter broöppningen vid golfbanan. Funkar iofs bara åt ena hållet, men ändå :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top