Varningsdekaler eller inte?

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Min hoj är täckt av varningsdekaler här och där. "VARNING! Lägg inte grejer under kåpglaset!" kan det stå, och "VARNING! När det är halt ute ska du inte köra som om det vore torrt!". Ja, det står till och med att "VARNING! Bär hjälm, skyddsglasögon och handskar när du kör!".

Ska man ha kvar alla de här klistermärkena eller ska man ta bort dem?

Det ger ju dock hojåkandet en extra kick - liksom .. det är ju en LIVSFARLIG DÖDSMASKIN man åker på, om man ska tro dekalerna.

Hur har ni gjort?

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
duckie skrev:
Min hoj är täckt av varningsdekaler här och där. "VARNING! Lägg inte grejer under kåpglaset!" kan det stå, och "VARNING! När det är halt ute ska du inte köra som om det vore torrt!". Ja, det står till och med att "VARNING! Bär hjälm, skyddsglasögon och handskar när du kör!".

Det ger ju dock hojåkandet en extra kick - liksom .. det är ju en LIVSFARLIG DÖDSMASKIN man åker på, om man ska tro dekalerna.

Hur har ni gjort?
Ta bort.... Mycket snyggare utan...

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
ja sv'n är ju fan lackerad med varningsmärken, två på tanken, fyra på framkåpan, en(två?) på ramen, nån på svingen... bort med skiten, ser ju kass ut även om det var skoj(överraskande kanske man ska säja) att läsa dem när man hämtade hojen.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Men va faan - det är ju skitfränt att läsa de där varningstexterna samtidigt som man bryter mot dem!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Långa farbron skrev:
Köp lösa och sätt dit extra för att höja OuTlAw-faktorn.

Haha ja!

Herregud, jag läste lite i handboken till mc nu och enligt den ska jag fan va GLAD att jag sitter här och skriver skit nu, med tanke på hur farligt det är att ens vara i närheten av mc:n!

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
duckie skrev:
Haha ja!

Herregud, jag läste lite i handboken till mc nu och enligt den ska jag fan va GLAD att jag sitter här och skriver skit nu, med tanke på hur farligt det är att ens vara i närheten av mc:n!

SANT!!

Om man skall tro på folk som inte kör själva så tycks det räcka med att bara äga en så stryker man med.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
duckie skrev:

Hur har ni gjort?

Många varnings-lappar var/är det, den första jag tog bort var den som handlade om att -"det är farligt att stanna utan att sätta ner fötterna/benen..." :Bugar

Den andra jag tog bort var den som handlade om att -"Denna MC har en pinsamt liten bensintank, tanka ofta".... :gnissla

Den tredje pratade om att -"När du stannar för ett fikastopp, och det finns en lockande köttbullemacka, tänk på antalet kalorier, för många kan döda dig." :rolleyes:

Den fjärde.... ähh... klart dom där tråkiga varningslapparna ska bort... :7peta

/B

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Bort!

Bort med skiten!

Visserligen hade farsan bort dom när han hade den men jag hade gjort samma.
Den var ju lackad med lappar. Tror fan det satt en på kedjeskyddet med...
Det är ju inte i USA för sjutton! :hihi

Nä en hoj ska vara diskret med lappar/märken. Jag har 2 st klistermärken. Ett på kåpglaset från där jag köpte glaset. Är ett litet ett som inte stör nåt alls.
Det andra sitter ochså på kåpglaset på sidan och det står det sporthoj.com på :yoparty
Jaja, sitter ett liiitet S-märke på älgläppen med...

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Å måste ut och läsa på mina, jag har kanske gjort nått fel.. HJELLLLPPPPP..!! :crash

Men skämt å sidor.. hur får man bort dom utan att göra så mycket skada på lacken? hjälper det med en värmepistol och att värma upp lite.. eller hjälper det inget/eller snarare gör skada??

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag hade en härlig två år gammal blaffa på tanken. En sån där riktigt trevlig sak som bara går sönder ungefär som ett skattemärke. 45 minuter försiktigt med tumnageln och lite T-RÖD då och då gjorde susen. Sen var tummen ur spel i ca 2 dar...

porec skrev:
Å måste ut och läsa på mina, jag har kanske gjort nått fel.. HJELLLLPPPPP..!! :crash

Men skämt å sidor.. hur får man bort dom utan att göra så mycket skada på lacken? hjälper det med en värmepistol och att värma upp lite.. eller hjälper det inget/eller snarare gör skada??

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Vem vill ha sånt skräp på hojen, ta en hårfön och värm lite försiktigt så lossnar dom lätt..

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Paroxyst skrev:
Lämna dom kvar annars ångrar du dig sen en vacker dag när du vill ha tillbaka dom.

Nu har jag tänkt och tänkt - men kan inte komma på ett tillfälle då jag skulle vilja ha dem tillbaka. När skulle det vara? Om jag nån gång plötsligt inte minns om jag måste bära hjälm eller inte när jag kör mc?

iuridae

www.veteranstallet.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
CBR 900RR Fireblade
Enda orsaken som jag ser att dom ska sitta kvar är väl för original looken. I övrigt, nej tack.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...