Varningsdekaler eller inte?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
duckie skrev:
Nu har jag tänkt och tänkt - men kan inte komma på ett tillfälle då jag skulle vilja ha dem tillbaka. När skulle det vara? Om jag nån gång plötsligt inte minns om jag måste bära hjälm eller inte när jag kör mc?

Du måste tänka på dom som skall åka med !!!

Finns inga varningslappar så tror dom ju inte att det är en livsfarlig RaCer-maskin som du/ni kommer köra ihjäl er på,så fort du startat den.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Sparar du plasten på fjärrkontrolen eller? Nä! Bort med skiten.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Långa farbron skrev:
Du måste tänka på dom som skall åka med !!!

Finns inga varningslappar så tror dom ju inte att det är en livsfarlig RaCer-maskin som du/ni kommer köra ihjäl er på,så fort du startat den.

Kom på en sak till:

Med varningslapparna kvar kommer ingen att våga stjäla min DÖDSMASKIN! De är ju mer effektiva än ett larm, om man tänker efter!
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Det finns en aspekt på det hela, som kanske inte är så kul att fundera på nu, och det är den dag din cykel blir veteran. Då blir den extra "värdefull" med alla originaldelar inklusive emblem och etiketter!
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Ta bort de är enbart till för att de inte ska kunna bli stämda av amerikaner som annars provar dricka bensinen eller sitta bakofram när de kör.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Långa farbron skrev:
På min står det K T M ,är det någon varningstext ?


Japp. Kanske Till Mål betyder det. Så att du är medveten om att den kan rasa när som. Annars så kan det vara ett varningsmärke för flickor. Kåta Tores Motorcykel satt dom inte är för nära ägaren. Kanske märkt att det är väldigt få flickor vid dej?
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
På min alldeles nya trampcykel av märket Scott sitter det ilskna gula dekaler både på bromsarna och -handtagen om "Attention! Read the instructions". (Affären hade inga att leverera med fastän jag tjatade.) Kan tänka mig vad det står i dem. Dessa amerikanska stämmningar....

Att cykla suger förresten. JAG VILL HA MIN HOJ. NU.
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
duckie skrev:
Haha ja!

Herregud, jag läste lite i handboken till mc nu och enligt den ska jag fan va GLAD att jag sitter här och skriver skit nu, med tanke på hur farligt det är att ens vara i närheten av mc:n!

Hmm jag tror snubben på marknadavdelnings somnade när det beslutades om vad som skulle skrivas i manualen. Starkt försäjningsargument! :Bugar

Skulle ju lika gärna kunna lacka "Köp för fan inte denna modell - livsfarlig!" på tanken :tummenupp
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
En polare har en riktigt nergången Yam XV1100 "Midnight Special" (som dom så vackert heter) från början av 80-talet. Knarren är verkligen nergången, ingen vet hur långt den gått, inte ens ägaren trots att han haft den sen den var ny. Den servas endast i yttersta nödfall, företrädesvis i samband med en akutreparation utefter vägkanten nånstans.
Detta handlar alltså om en osadvanligt skabbig härk. Till denna fick han i samband med ett födelsedagskalas en gång en dekal som jag fixat åt honom med texten "Varning, detta fordon får ej tvättas, ingår i vetenskapligt experiment". Dekalen var utskuren i neongul vinylfilm och sitter såvitt jag vet fortfarande på knarren. :tummenupp
Duckie, du kanske skulle ersätta alla dekaler med liknande? :)
(menar nu inte att din knarr är skabbig, den såg fin ut, men du kan väl hitta på nåt annat skoj)
 

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Latitude N60'06,31" Longitude E19'56,79"
Hoj
Kawasaki
duckie skrev:
Nu har jag tänkt och tänkt - men kan inte komma på ett tillfälle då jag skulle vilja ha dem tillbaka. När skulle det vara? Om jag nån gång plötsligt inte minns om jag måste bära hjälm eller inte när jag kör mc?

Originallooken, visst det är fånigt och man vill modda om lite för det e snyggare clean. Men det kommer en tid i ditt liv när du uppskattar att man lämnade kvar eller sparade en gammal Oboy burk typ. Jag uppskattar väldigt mycket när man köper en beggad hoj speciellt en gammal sådan ifall Original handböckerna är kvar samt varningsmärkena är speciellt trevligt. Nu är ju inte din hoj på väg att bli gammal samlarhoj på ett bra tag men ändå. Annars kompromissar du, far till mc butiken och be att dom beställer hem alla varningsklister åt dig och sen tar du foto där märkena ska vara innan du tar bort dom. Löst!
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Håller faktiskt med Paroxyst lite. Men jag vet också att det känns rätt meninsglöst att hålla på och lägga stålar på dekaler som inte kommer att uppskattas under de närmsta 20 åren. Men om du plåtar dekalerna högupplöst med en bra digitalkamera och sen bränner ner bilderna på en CD så går det enkelt att göra nya dekaler den dan det skulle bli aktuellt för din del eller för en senare ägare. Redan idag kan ju vilken 7-åring som helst med en färglaser åstadkomma det.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
En gång i tiden så stog det i Ducatis handbok typ *starta aldrig en kall motor*
de e väl en bra varning :Bugar


duckie skrev:
Min hoj är täckt av varningsdekaler här och där. "VARNING! Lägg inte grejer under kåpglaset!" kan det stå, och "VARNING! När det är halt ute ska du inte köra som om det vore torrt!". Ja, det står till och med att "VARNING! Bär hjälm, skyddsglasögon och handskar när du kör!".

Ska man ha kvar alla de här klistermärkena eller ska man ta bort dem?

Det ger ju dock hojåkandet en extra kick - liksom .. det är ju en LIVSFARLIG DÖDSMASKIN man åker på, om man ska tro dekalerna.

Hur har ni gjort?
 
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

Top