Varningsklockorna klämtar - svar på min annons.

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Honda CBR1000rr -05
Alltså grabbar för hlvete skärp er... Hur rädd kan man bli för inget? Hur gör ni när ni kör runt på stan, kör ni runt utan reg-nr? Med ett reg nr kan man få all info om ägaren, man kan till och med få pers nr alla siffror. Där är många som ringer på en annons för att dom har tråkigt och vill snacka skit. Det betyder inte att dom vill sno hojen! Sen att de lämnar fel nummer och det råkar va till någon afrikan är bara en slump...

Hur kan man köra hoj och ändå vara så tillbakadragen och misstänksam? :huvet

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Zindelin skrev:
2307029 Alltså grabbar för hlvete skärp er... Hur rädd kan man bli för inget? Hur gör ni när ni kör runt på stan, kör ni runt utan reg-nr? Med ett reg nr kan man få all info om ägaren, man kan till och med få pers nr alla siffror. Där är många som ringer på en annons för att dom har tråkigt och vill snacka skit. Det betyder inte att dom vill sno hojen! Sen att de lämnar fel nummer och det råkar va till någon afrikan är bara en slump...

Det måhända men jag skulle liksom trådstartaren ha flyttat hojen, man vet ju aldrig vad det kan vara för nötter man har och göra med. Det väl bättre och vara på den säkra sidan, eller? Det här skiljer ju sig en del mot att köra på gatan iom kontakten med "någon". Bevisligen finns det ju andra som har råkat illa ut just på samma sätt. Köper inte dina argument.

Zindelin

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Honda CBR1000rr -05
som "tjuv" kan man bara sätta sig på stan på ett fik, och anteckna reg nr på de motorcyklar som man vill "sno". Sen går man hem i lugn och ro och kollar upp all info, och du har ändå inte mött "tjuven" när din hoj blir stulen. så jag ser verkligen ingen skillnad...

Jag driver en bilfirma och är van vid folk som ringer och bara snackar skit. I början tog jag också alla som ringde på allvar, men man lär sig efter tiden att folk helt enkelt inte har något bättre för sig!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag va med om en annan intressant grej när jag skulle sälja min crx för ett tag sen. När jag inte ville gå med på hans telefon-prutning så skulle han åka hem och döda mig och slå sönder min bil. Det kändes lite obehagligt, nästa gång jag sätter ut annons så skaffar jag ett kontantkort...

Lunkiz

Radical Riders
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
Ktm 450 exc-r 08
jag hade flyttat hojen och suttit på vakt hela natten med bollträet i handen!!! :gnissla

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
köp ett kontant kort när du ska sälja hojjen :tummenupp kan dom ju inte spåra ditt nummer heller. samt skriv ingen adress eller hemtele.

så anonymare blir det inte. just ja stava lite fel på ditt efternamn med eller något så dom inte kan söka på det heller.

problem solved :fyllisar

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
HanneZ skrev:
När jag inte ville gå med på hans telefon-prutning så skulle han åka hem och döda mig och slå sönder min bil.

Suck, att man bara orkar.

------------------------------
Sammanfattningsvis så ska man ha kontantkort, inte uppge reg.nr, inte uppge adress, träffas på välbefolkad plats, inte låna ut för provkörning och ta betalt via postväxel. :näsblod Smidigt! :tummenupp

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Skriv aldrig ut hemnr, man vill ju ändå inte att tjejen lr en polare ska svara om de ringer på annonsen?

Inte heller regnr, de får de när de tittat.. Oftast om de är intresserade så har de kollat de här med försäkring innan de bestämmer sig för vilken hoj de vill köpa... Eftersom de är så dyrt.

Själv har jag fördelen med att vara skriven på en adress, bo på en annan och gör oftast upp affärer på en tredje... Vart hojen står? Ja på någon av dem lr på en fjärde..

Sen behöver man inte låta eniro och hitta.se ha alla uppgifter om en heller...

På mig står det fel namn på mobilnr, samt fel adress om man söker på det.

De som jag vill ska kunna mitt nr vet ju redan vart min postlåda bor :hihi

Nu kanske man låter paranoid men det har sina fördelar idagens samhälle...

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
Det hände mig men en bil jag hade förut, den var utlagd på annons och det ringde en kille som ville komma och titta på den på kvällen... han kom inte

Nästa morgon när vi kom ut på gården där bilen skulle stå var den borta :mad:

(bilen var en gammalskruttig volvo med kördörbud och vi var på ett område med låsta gindar som man måste ta sig förbi)

well well, de hittade bilen ca 6 månade senare den kördes då av en drogpåverkad typ. - skickades direkt till skroten efter polisens undersökning. Vi ville inte ha tillbaka den

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
har den stora fördelen att va skriven på en adress i frölunda,bo i mölnlycke,gör dock upp alla mina affärer i stan på offentliga platser med massa folk o videoövervakning.

Tycker synd att det finns så mkt "kompisar" när man säljer något..alltså folk som ringer o bara vill prata...finns gott om dom bara så ni vet..
hoppas du får sålt...

Jag vet inte ett sit om Ducati heller men vill ändå köpa en..e jag oseriös då??

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Tror det var smart att flytta den, även om det kan finnas andra orsaker till varför personen inte dök upp!

Har inte själv råkat uf för något liknande, inte heller någon personlig vän, men det är nog bara en tidsfråga. Men när jag skulle köpa eu-moped till grabben råkade ena säljaren ut för samma sak. Hittade annonsen på blocket och kontaktade säljarens pappa via mobil numret dom hade satt ut, som tyvärr var hans privata och registrerade nr. Vi bestämde att jag skulle komma och titta/köpa morgonen därpå. Han bodde på landet, ett stycke utanför Nyköping. På väg dit morgonen därpå ringer mobilen, det är pappan som meddelar att mopeden blev stulen under natten. Eftersom dom inte hade några problem att hitta adressen via ex eniro (man får ju t.o.m karta), så hade dom helt fräckt åkt dit med bil och släpkärra, och burit mopeden till släpet. Har hört liknande historier vid mc försäljning.

När du ska sälja så börja med att skaffa ett kontantkort som är oregistrerat, det är en liten kostnad i sammanhanget, och gör sedan upp om en offentlig mötesplats. Är det en mc du ska sälja, parkera den så att dom inte kan läsa reg nr på lite avstånd. Om köparen dyker upp så memorera hans reg nr med en gång, kolla leg etc. Knappast troligt att dom sedan åker tillbaka för att stjäla den iaf.

Trist att behöva göra så här förstås, men det är en av nackdelarna med internet, så det är nog bara att leva med det.

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Bästa sättet att vara annonym är att beställa ett gratis kontantkort från någon lämplig mobiloperatör och använda det vid försäljningar, samt redigera bort regnr från alla bilder.

Alternativet är att bara läga ut jobbtelefonnummer och vidarekoppla det till mobilen.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Håller med zendelin, vill man kolla upp adresser är det hur lätt som helst. Är inte ett dugg nojjig för att lägga ut regnummer på nätet, och skulle nu nån sno den innan jag fått sålt den, så innebär det 2000 spänn i självrisk, vilket är ungefär samma som prutmånen, så det är inte hela världen...

blir det stulet så blir det, inte lönt att gå och oroa sig i onödan

/Pajje

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
när jag köpte min nuvarande hoj träffades vi i Tyresö centrum, och gick inte hem till killen förrän vi skrev på papprena :tummenupp

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Du gjorde rätt i att flytta hojen. Det är en del som fått inbrott efter det att bågen annonserats ut på blocket.

Zindelin skrev:
2307029 Alltså grabbar för hlvete skärp er... Hur rädd kan man bli för inget? Hur gör ni när ni kör runt på stan, kör ni runt utan reg-nr? Med ett reg nr kan man få all info om ägaren, man kan till och med få pers nr alla siffror. Där är många som ringer på en annons för att dom har tråkigt och vill snacka skit. Det betyder inte att dom vill sno hojen! Sen att de lämnar fel nummer och det råkar va till någon afrikan är bara en slump...

Varför tror du folk börjar skruva av plåtarna?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Psychobiker skrev:
2307794 Håller med zendelin, vill man kolla upp adresser är det hur lätt som helst. Är inte ett dugg nojjig för att lägga ut regnummer på nätet, och skulle nu nån sno den innan jag fått sålt den, så innebär det 2000 spänn i självrisk, vilket är ungefär samma som prutmånen, så det är inte hela världen...

blir det stulet så blir det, inte lönt att gå och oroa sig i onödan

/Pajje

Nä, vill man bli av med skiten så spelar det ju ingen roll att hela hoj-kollektivet får pröjsa den, så länge du får dina stålar...

Det gäller ju förövrigt om man stuntar sönder hojjen, då bryter man bara låset på den och dumpar den i något kalkbrott, så köper alla andra hojåkare en ny åt dig sen...

:huvet :huvet :huvet

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Anderzzon skrev:
2307143 Skriv aldrig ut hemnr, man vill ju ändå inte att tjejen lr en polare ska svara om de ringer på annonsen?

Inte heller regnr, de får de när de tittat.. Oftast om de är intresserade så har de kollat de här med försäkring innan de bestämmer sig för vilken hoj de vill köpa... Eftersom de är så dyrt.

Själv har jag fördelen med att vara skriven på en adress, bo på en annan och gör oftast upp affärer på en tredje... Vart hojen står? Ja på någon av dem lr på en fjärde..

Sen behöver man inte låta eniro och hitta.se ha alla uppgifter om en heller...

På mig står det fel namn på mobilnr, samt fel adress om man söker på det.

De som jag vill ska kunna mitt nr vet ju redan vart min postlåda bor :hihi

Nu kanske man låter paranoid men det har sina fördelar idagens samhälle...

Detta lät intressant!

Du vill undvika t.ex delgivningar o.sv eller har du något annat fuffens för dig?

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
2023 Panigale V2
En polare annonserade ut sin R1:a 03:a i höstas. Ringde en trevlig kille på annonsen. De möttes på gatan utanför för att han skulle få se den. Killen var klädd i kostym, han bad få testa den fram å tillbaka på gatan (iklädd kostym å hjälm) Killen åkte gatan ut svängde av och försvann....fräcka J***ar
:mad: :machinegu :4skrika

PS.Till saken hör den att jag hittade hans hoj i våras när jag av en ren jäkla slump. killen åkte dit så det visslade om det! Aldrig varit så nöjd! Flådda å kissas på skulle de tjyvar! :tungan :hihi :rofl :lol :) :blah :skrattaåt

ZtreetFajter

Vem Faan är Peter? ;)
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
SUKKA GSX-R 1000
Ska jag åka sig..15mil+ brukar jag vilja ha reg nr på bilen/mc för att veta i förväg att fordonet är schysst och skattad besiktigad etc, vägrar ägaren ge mig det anar jag ngt skumt och letar ngt annat.

Man låser väll sina fordon?..är man nojjig för stöld..köp ett larm med 2-vägs funktion! (typ GSM fast radiovåg)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln