Vart är världen på väg!! i musik väg =P

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Tittade precis på ZTV och så va det en musik video med en kille i Hockeyfrilla, pilot brillor och tunn pimp mustach och för mycket läppglans som sjöng "oh u touch me ta la la, u touch my ding ding dong" medans han gned sig mot nån dörr? med typ techno musik i bakgrunden...ärligt talat!..borde sånt här gå på tv!..det är ju rent skit! ingen kan ju ärligt talat tycka om det..desutom när det finns många lovande band ute i sverige som knappt har nån stans att repa?..än mindre skivkontrakt..jag blir så trött på all lall musik som visas på tv och går på radio hela tiden..aja va bara tvungen att skriva av mig.. :död

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
ha ha.. den videon har jag sett. den är skitrolig :)

jag tycker att låten är kul också. dom recenserade den i tryck till på ztv och alla gav den tummen upp.

han ser så jävla äcklig ut. låter ultraäcklig och låter är gammal härlig eurodisko. bättre än så blir det inte :banana

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Så har ju tjejerna hållt på i videosarna i flera år??? Vad är egentligen skillnaden? Den allerstädes närvarande folkhemshomofobin?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Äh, vakna upp! Musikindustrin är så genomkommersialiserad som den kan bli. ZTV och MTV och radiostationerna är ute efter tittar/lyssnarsiffror och de gör regelbundna marknadsundersökningar för att veta vad de skall visa(har ringt till mig 2 ggr). Inse att folk vill se de videos som visas. Sen att det mångt och mycket beror på att de stora artisterna har ett fett marknadsföringsbolag i ryggen är en annan femma. Hade 100 000 personer velat se Onkel Kånkel på ZTV hade de jävlar fått det.

Jag vet att många tror att till exempel Iron Maiden,Kiss,AC/DC mfl är så himla stora för att de säljer ut stadion. Dessa band har väldigt trogna fans som köper deras skivor vad de än gör. Det är dessa fans som sedan går och ser spelningen. Har ni aldrig reagerat över att Iron Maiden visserligen är etta på albumlistan när de släpper sin skiva, men sen halkar de utanför topp-40 direkt?

Dessutom är musikvideos väldigt ovanliga idag, på 80-talet spelade varenda garageband in en video till varje släpp, vilket ytterligare förvårar möjligheten att få ut småbanden på TV.

Idag sprids dessutom den mesta undergroundmusiken via nätet och det är där man kan nå framgång och måste satsa som mindre band. Själv har jag nog hittat 80% av de nya banden jag lyssnar på på internet.

Det är bara att inse att musikbranschen är orättvis, men att riktig musik alltid kommer att finnas där ute. Hårdrocken har till exempel aldrig varit "död" som det sagts. Den har alltid funnits där ute för oss som brytt oss.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det finns ingen bra musik på varken Ztv eller Mtv.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:
... Hade 100 000 personer velat se Onkel Kånkel på ZTV hade de jävlar fått det......

En video till R*******t Ferdinand hade fanimej varit något det...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag förstår mig inte riktigt på alla som klagar på att det inte görs någon bra musik längre. Det är snarare så att det aldrig någonsin har gjorts så mycket bra musik någonsin som idag, och det gäller nästan oavsett vilken genre man tittar på. Utbudet är enormt om man bara letar, särskilt efter att alla näthandlare öppnat upp från världens alla hörn.

Däremot blir den kommersiellt stora musiken blir alltmer likriktad och lågkvalitativ, men den är inte först och främst producerad för folk med musikintresse. Den är producerad för att under några veckor sälja multum till alla världens småungar. "Hits for kids" har fått en helt ny innebörd numera.

Proen

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
ingen
håller med ovanstående...helt klart
det görs sjukt mycket bra musik, de som klagar och säger"vad har hänt med all musik, det var bättre förr" borde kanske titta sig i spegeln och upptäcka att ni faktiskt håller på att åldras. Sen går det inte att komma ifrån all "skit" som spelas, för det är så det ser ut idag :fyllisar .

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Vägkungen
berggren_martin skrev:
.... Det är snarare så att det aldrig någonsin har gjorts så mycket bra musik någonsin som idag, och det gäller nästan oavsett vilken genre man tittar på. Utbudet är enormt om man bara letar...

Håller med. Våra tonåringar lysnnar på hårdrock och mycket av det nya är mycket bra. Både utbudet och kvalitén har ökat de senaste åren. Men visst, ser man utbudet på TV kan man tro att det är total kulturskymmning.

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Artist : Günther
Låt: Ding Dong Song (symboliserar den manliga hanen)
Skivbolag: Playground

Kille är från Malmö såklart :yoparty och man bör nog tolka hela idén med lite ironi!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är bara att inse, tv får inga tittarsiffror om de spelar bra musik. Huvudsaken är att den är populär, sen spelar det ingen jävla roll om det är grekisk schlager eller finsk polka!
Och det finns inte EN ENDA bra radiostation i hela sverige, dvs en som spelar rock för normala människor. Bara i Los Angeles har de 15 stycken som spelar bra hela tiden. Tur att det finns winamp så man kan lyssna på musik istället för massa jävla tjafs och eurodisco eller vad de kallar det.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
bgix skrev:
Inte ens kidsen sväljer längre all kommersiell skit. Från mina tonåringars rum dånar allt oftare Hendrix, Ebba Grön, Zappa, Marley etc plus en massa bra ny jazz/rock/soul-fusion.

Jag tror framtiden är ljus - bra musik kommer alltid att finna publik. Och Internet ger ALLA möjlighet att på ett billigt sätt att komma ut även om man inte faller de stora medieföretagen på läppen.

Det har alltid funnits tonåringar med musiksmak. Precis som det finns de som kommer att köpa/ladda ner precis allt det som Per Bjurman tycker är bra alternativt det som spelas på ZTV.

Framtiden kommer att se likadan ut som det alltid har gjort. Möjligen kommer problemet med alla nerladdningar att göra att de mindre artisterna inte kommer att ha pengar att släppa skivor som idag. Vi kommer hursomhelst aldrig att få se vare sig 16 Horsepower eller Saviour Machine på hitlistan.

Därmed inte sagt att allt som säljer är skit. Kent till exempel, är ju ofantligt bra.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...