Vart är världen på väg!! i musik väg =P

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Chris Ash skrev:
Vi kommer hursomhelst aldrig att få se vare sig 16 Horsepower eller Saviour Machine på hitlistan.

O skam är väl det...Var iofs trevligt när de körde 16HP på P3 live för ett rätt bra tag sen...då uppmärksammas de åtminstone en aning.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Rodentboy skrev:
O skam är väl det...Var iofs trevligt när de körde 16HP på P3 live för ett rätt bra tag sen...då uppmärksammas de åtminstone en aning.

Kul att det finns folk som gillar sjuka country/rock hybrider....

P3 spelar lite godis ibland. Fast jag lyssnar väldigt sällan. Jag har så mycket skivor som ligger olyssnade för närvarande......

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Chris Ash skrev:
Kul att det finns folk som gillar sjuka country/rock hybrider....

P3 spelar lite godis ibland. Fast jag lyssnar väldigt sällan. Jag har så mycket skivor som ligger olyssnade för närvarande......

Jorå..16HP har man lyssnat på ett tag. Har inte hört så mycket efter Secret South dock...

Jag har hela konserten i datorn eller på nån cd någonstans om du vill ha den?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Rodentboy skrev:
Jorå..16HP har man lyssnat på ett tag. Har inte hört så mycket efter Secret South dock...

Jag har hela konserten i datorn eller på nån cd någonstans om du vill ha den?

Äh, det är lugnt, jag föredrar studio framför live. I mitt tycke är dock de efterföljande "Olden" och "Folklore" minst lika bra som "Secret south". Check em out...

HanneZ

Guest
Blue skrev:
Våga vägra reklamradio!
hur ska radiokanalerna tjäna pengar då? göra som p1 och tvinga folk som vill titta på canalplus att betala pengar för att de ska kunna sända sina program?

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Chris Ash skrev:
Äh, det är lugnt, jag föredrar studio framför live. I mitt tycke är dock de efterföljande "Olden" och "Folklore" minst lika bra som "Secret south". Check em out...

Will do...Sackcloth 'n' Ashes är ständig favorit än så länge...Black Soul Choir..sicken låt..

Lyssnat nåt på Woven hand förresten? David Edwards andra prjekt?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Onkel kånkel regerar :Bugar

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Trodde det var "The darkness" som ni pratade om, den videon är bara såååå 80-tal och den är hur skön som helst.
Hans röst går inte av för hackor heller, kastratsångarvarning:)
I belive in a thing called love:rock

Ugglan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:-( Farfars trampcykel; Monark -68
Chris Ash skrev:
Idag sprids dessutom den mesta undergroundmusiken via nätet och det är där man kan nå framgång och måste satsa som mindre band. Själv har jag nog hittat 80% av de nya banden jag lyssnar på på internet.

Det är bara att inse att musikbranschen är orättvis, men att riktig musik alltid kommer att finnas där ute. Hårdrocken har till exempel aldrig varit "död" som det sagts. Den har alltid funnits där ute för oss som brytt oss.

Jag tycker det är skitkul när man hittar en "för mig ny" hårdrocks-grupp som spelar bra musik! Kan du inte presentera en liten lista med de gruppers namn du syftar på! :yoparty :tomten :fyllisar

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
HanneZ skrev:
hur ska radiokanalerna tjäna pengar då? göra som p1 och tvinga folk som vill titta på canalplus att betala pengar för att de ska kunna sända sina program?

För mig känns det som om det inte spelar någon roll om dom tjänar några pengar.

Hur höga kostnader kan dom ha egentligen.

Absolut Music 44
Absolut Music 45
Most Wanted Hits 2003
Best of the 90:s
4 dubbel skivor som man byter ut 12 gånger om året 4*12=48
48 dubbelskivor behöver man alltså köpa varje år 48*250=2400

Sen har dom nog lite rabatt för att dom är stor kunder på skivaffären 2400-10%=2160.

Visst dom ska ha någon som bytar låt och sådär också men det klarar en CD-växlare från 1993 köpt påen garage-försäljning för 500 kr.

Skivor plus CD-växlare 2160+500=2660

S:A 2660kr :tungan

Allvarligt talat när hörde någon AC-DC, Jimi Hendrix eller något annat som inte finns med på top 40 listan på RIX eller NRJ.
Tacka vet jag P3 :Bugar

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Det värsta exemplet måste ju ändå va den där Magnus Carlsson eller vad han heter:

"Jag ber dig ber dig nuuu.... sträck fram din kärleksfulla hand!"

ÅÅÅååhhh, det e ju så att man vill spy!!
NÅN som tycker den låten e bra?!?

Huuuur kan man sälja sån skit? :3freak

Om det nu är nån som gillar den låten så är det inte ett påhopp mot er utan mot musikindustrin av idag! :tungan

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja just den låten är så fruktansvärt dålig, blir illamående och måste byta kanal direkt.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Rodentboy skrev:
Will do...Sackcloth 'n' Ashes är ständig favorit än så länge...Black Soul Choir..sicken låt..

Lyssnat nåt på Woven hand förresten? David Edwards andra prjekt?

Nope tyvärr, hur låter det?

Har du hört Midnight Choir? Ett norskt band som du borde gilla om du gillar 16 Horsepower, kanske lite mer Kjellvander och Neil Young-hållet.
Sångaren har för övrigt det kuliga namnet Pål Flaata.

Ladda ner ett par låtar från albumet "Unsung heroine".

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ugglan skrev:
Jag tycker det är skitkul när man hittar en "för mig ny" hårdrocks-grupp som spelar bra musik! Kan du inte presentera en liten lista med de gruppers namn du syftar på! :yoparty :tomten :fyllisar

Här är lite av det bästa i hårdrocksväg.

Sun Caged-Gillar du Dream theater anno "Images and words" och "Awake" så är detta ett måste att kolla in.

Astral Doors-Kanske inte det mest originella som gjorts men från och till jäkligt bra 80-tals inspirerad hårdrock! En sångare som låter väldigt likt Ronnie James Dio och David Coverdale.

Tad Morose-I och för sig inget nytt band,jag har lyssnat på dem i ett par år, men de har en ny skiva ute nu som är väldigt bra. Tung och melodisk hårdrock med jäkligt stark sång. Lite som ett softare Nevermore.

Draconian-Är inget jättefan av goth, men detta tillhör de bättre. Är du mycket för sånt så kolla in.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Chris Ash skrev:
Sun Caged-Gillar du Dream theater anno "Images and words" och "Awake" så är detta ett måste att kolla in.

Rekommenderade dem i en annan tråd, men gillar man DT så är ju det svenska bandet Pain of Salvation ett riktigt hett tips. Ruggigt bra band..enligt mig bättre än Dt.

Jag har inte hört mycket av Woven hand heller faktiskt, men det verkar riktigt bra. Ska kolla upp lite från unsung heroine..tackar.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...